X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ נכשל עד כה בניסיונו להרחיק את ארה"ב מתפקידה המסורתי בעשרים השנים האחרונות כמתווכת בין ישראל לפלשתינים. גם אירופה ומדינות ערב המתונות מסתייגות מהאסטרטגיה החדשה של מחמוד עבאס שנועדה להכשיל את תוכניתו החדשה של הנשיא טראמפ
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ישא ביום שלישי הקרוב נאום במועצת הביטחון של האו"ם, הנאום יעסוק במצב המדיני של הפלשתינים לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.
הוא יתמקד במעמדה של ירושלים, המקומות הקדושים בה ו"הקווים האדומים" של הפלשתינים בהסדר הקבע(ירושלים, פליטים, התנחלויות, גבולות). לקראת הנאום אמר נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרש"פ, כי מחמוד עבאס יציג את תפיסת השלום שלו וכי מדובר ב"שלב חדש במאבק".
דוברת משרד החוץ של ארה"ב הודיעה לקראת הנאום כי הממשל רוצה לראות את מחמוד עבאס חוזר לשולחן המו"מ מחדש וכי בסופו של דבר כל הסכם חייב להיות בין שני צדדים.
השלב החדש במאבק שאליו מתייחס דוברו של יו"ר הרש"פ מתייחס למלחמה המדינית שהכריז מחמוד עבאס נגד הממשל האמריקני בעקבות הכרזת טראמפ, גורמים בכירים בפתח שהחלו להתפכח מהמציאות המדינית החדשה שיצר טראמפ במזרח התיכון, מתארים את יו"ר הרש"פ כ "דון קישוט פלשתיני" שמנהל קרב אבוד נגד תחנות הרוח של הממשל.
מחמוד עבאס נכנס למסלול של עימות ישיר מול הממשל האמריקני והאסטרטגיה שלו לבטל את הבלעדיות של הממשל על החסות והתיווך במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים נכשלה ולא הביאה עד כה לשום תוצאה, למרות זאת הוא ממשיך "עם הראש בקיר" בניסיון לגבש מסגרת בינלאומית חדשה שתחליף את החסות והתיווך האמריקנים בתהליך המדיני.
למרות אהדת האיחוד האירופי לבעיה הפלשתינית, האירופים אינם מתלהבים מהאסטרטגיה החדשה של מחמוד עבאס, נשיא צרפת מקרון ביקש מיו"ר הרש"פ להמתין לתוכנית החדשה של הנשיא טראמפ ולבחון אותה לפני שהוא פוסל אותה על הסף. האינטרסים של אירופה הם עם ארה"ב ולא עם הרש"פ ואין למנהיגי אירופה שום כוונה לקלקל את יחסיהם עם ארה"ב בגלל מחמוד עבאס.
מחמוד עבאס טוען כי ממשל טראמפ הסיר את נושא ירושלים מעל סדר היום של המו"מ בעצם הכרזתו על ירושלים כבירת ישראל, למרות שהנשיא האמריקני לא קבע את גבולותיה של ירושלים,וגם את נושאי הפליטים וההתנחלויות בכך שהוא קיצץ בתקציב אונרא ונתן לישראל "אור ירוק" להמשיך בבניה בהתנחלויות.
הממשל האמריקני משיב כי מחמוד עבאס יוכל להעלות כל טענה שהוא רוצה על שולחן המשא-ומתן וכי הוא מצפה שיו"ר הרש"פ יזום מהלך כזה בנאומו במועצת הביטחון השבוע.
זה לא יקרה.
בשבוע שעבר ביקר מחמוד עבאס במוסקבה ונפגש עם הנשיא פוטין כדי לשכנעו להצטרף למסגרת הבינלאומית החדשה, פוטין שוחח בטלפון עם הנשיא טראמפ וע"פ גורמים בפתח העביר הנשיא טראמפ מסר למחמוד עבאס, באמצעות נשיא רוסיה, כי הוא יקצץ בסיוע לרש"פ אם מחמוד עבאס ימשיך בסירובו לחזור לשולחן הדיונים.
רוסיה הציעה כבר לפני כשנה לארח במוסקבה מפגש ישיר בין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לבין ראש הממשלה נתניהו אך ישראל התחמקה באלגנטיות מהרעיון, היא לא מוכנה ששום מדינה תיכנס לנעלינ של ארה"ב במתן החסות והתיווך לתהילך המדיני.
מחמוד עבאס מאוכזב מעמדות מדינות ערב שתומכות בו רק ב"מס שפתיים" ואף אחת איננה מוכנה להתעמת עם הנשיא האמריקני, עבדאללה מלך ירדן אף אמר לרשת CNN כי אפשר להשיג שלום במזה"ת ללא עזרתה של ארצות הברית, גם מצרים מתחילה להתייאש ממדיניותו לא רק בנושא התהליך המדיני אלא גם במדיניותו כלפי הפיוס הפנים פלשתיני והסנקציות שהטיל על רצועת עזה שעלולות להביא לפיצוץ ברצועה שישפיע על היציבות במצרים.
המודיעין המצרי איפשר למשלחת חמאס בראשותו של אסמעיל הניה שהגיע לשיחות בקהיר להיפגש עם משלחת מטעמו של מוחמד דחלאן כדי לבחון את האפשרות לחזור להבנות בינהן מהקיץ שעבר, על-פי דיווח בעיתון "אלערבי אלג'דיד" מה-17 בפברואר, יו"ר הרש"פ שיגר את מקורבו עזאם אלאחמד אל ראש המודיעין המצרי החדש הגנרל עבאס כאמל כדי למחות על כך שמפגש כזה עם יריבו הפוליטי המר התקיים על אדמת מצרים.
ארצות הברית מתנגדת בתוקף לאסטרטגיה החדשה של מחמוד עבאס לצמצם את השפעתה על המשא-ומתן לאחר 20 שנה של מעורבות אינטנסיבית בתהליך המדיני כדי להביא להסכם שלום בין ישראל לפלשתינים, גם ישראל מתנגדת לכך וגם אם היה מצליח מחמוד עבאס להקים מסגרת בינלאומית חדשה, ישראל הייתה מחרימה אותה.
מחמוד עבאס מסרב לגלות פרגמטיות ויצירתיות ונראה כי כל כוונתו היא לנסות ולמנוע בכל מחיר את פרסום התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ רק בגלל שהיא לא מתאימה לאינטרסים שלו ומחייבת אותו להתפשר, לכן הוא מאשים את ממשל טראמפ כי הוא מוטה לטובת ישראל ומחרים את המגעים עם הממשל.
הממשל לא מתרגש מאיומיו של מחמוד עבאס, שר החוץ רקס טילרסון הודיע במהלך ביקורו האחרון בירדן לפני כמה ימים כי התוכנית החדשה "נמצאת בשלבים מתקדמים
אירופה איננה לצדו של מחמוד עבאס באסטרטגיה החדשה שלו ומבקשת ממנו לשקול אותה מחדש, ארה"ב וישראל מתנגדות לה אך מחמוד עבאס רוצה בכל זאת "למכור" אותה למועצת הביטחון של האו"ם, כפי שהדברים נראים הוא יפסיד במערכה המדינית הזו, כמו דון קישוט אין לו שום סיכוי לנצח בקרב הזה מול תחנות הרוח האמריקניות והאירופיות.

תאריך:  18/02/2018   |   עודכן:  18/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
במהלך הלילה תקפו הכוחות יעדים ברצועה    אזעקות שווא הופעלו באשקלון, בשדרות ובעוטף עזה    תחקיר הפיגוע: מוט הדגל הפעיל את המטען    מצבם של החיילים שנפצעו נותר קשה ובינוני
עידן יוסף
נפגע ממטען חבלה על גדר המערכת בעוטף עזה, באזור קיבוץ עין השלושה    חייל אחד נפצע בינוני ואחד קל    הופצצו 6 יעדים של חמאס ובהם מנהרת טרור התקפית    רקטה נפלה ליד בית מגורים
איתמר לוין
ג'ורג' אורוול לימד שבאמצעות מונחים אפשר למכור כל שקר    בג"ץ אמר שאין "המלצות משטרה" - ואת התקשורת זה לא מעניין    ישראל אינה מגרשת "מבקשי מקלט"    כיצד יוצרים דה-לגיטימציה למאות אלפי ישראלים    "כפייה דתית" ו"חרדים" גם הם מונחים המשמשים לעיוות המציאות
רון בריימן
השמאל הקיצוני אינו מוצא מנוח ואינו מחמיץ הזדמנות להקשות על אזרחי ישראל, ממשלתה הנבחרת ותושביה    השמאל הגזעני דוגל באיסור על יהודים להתגורר בלב ארץ ישראל, ומתעלם מן הפגיעה בזכויות האדם והאזרח של אותם יהודים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מקעקעים, סוגה בעייתית, אין אפס ליקויים, אינם מיטיבים עם עמם ו'מקרה-הכל'    חודש טוב    משנכנס אדר מרבין בשמחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il