X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רכש מנוריאל את אחזקותיו בכנפיים כעת מחזיק זבלדוביץ' ב-15.9% ממניותיה של חברת כנפיים משפחת בורוביץ' מחזיקה ישירות ב-33.8% ממניותיה של כנפיים
▪  ▪  ▪
[צילום: ErezS]

המיליארדר פויו זבדלוביץ' רכש את יתרת מניותיו של אבשלום נוריאל בחברת אבשלום נוריאל אחזקות. חברה זו מחזיקה ב-15.9% ממניותיה של חברת כנפיים, שהיא בעלת השליטה בחברת אל-על. על פי הערכות, העסקה שהתבצעה לפי שווי של 740 מיליון שקל לכנפיים, גבוה ב-40% משווייה של החברה בבורסה, נועדה לקדם מהלך של השתלטות על חברת התעופה.
אבשלום נוריאל, שהוא הבעלים של חברת ההובלה והשיגור מובילי דרור ושל קבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית, רכש 15.9% ממניותיה של כנפיים בספטמבר 2004 תמורת 97 מיליון שקל, באמצעות חברת אבשלום נוריאל החזקות. העסקה מומנה ברובה על ידי הלוואה של 17 מיליון דולר מחברת הביטוח הפניקס.
נוריאל מכר 49% ממניותיה של אבשלום נוריאל החזקות למיליארדר פויו זבלדוביץ' בדצמבר 2005, על רקע ירידה בשווייה של מניית כנפיים. היום השלים נוריאל את מכירתם של 51% ממניותיה של אבשלום נוריאל החזקות לזבלדוביץ', כך שכעת מחזיק זבלדוביץ' ב-15.9% ממניותיה של חברת כנפיים, שמחזיקה ב-39% ממניותיה של אל-על, הנמצאת בשליטת משפחת בורוביץ' באמצעות הסכמי הצבעה עם בעלי מניות אחרים.
קבוצת בורוביץ' ביטלה בפברואר 2006 הסכם הצבעה עם קבוצת נוריאל, בעקבות מכירת כמחצית מהשליטה בקבוצה לזלבדוביץ' והרצון למנוע מהמיליארדר להתמנות כדירקטור באל-על. משפחת בורוביץ' מחזיקה ישירות ב-33.8% ממניותיה של חברת כנפיים, כך שניסיון השתלטות של זבלדוביץ' עשוי להיעשות באמצעות רכישת מניות של אחד מבני המשפחה - תמי מוזס-בורוביץ' (5.4%), בעלה דדי בורוביץ' (13.8%), או אחיו התאום איזי בורוביץ' - יו"ר אל-על - שמחזיק ב-14.6% ממניותיה של החברה.
מקורבים לקבוצה דחו את ההערכות לפיהן איזי בורוביץ' עשוי להפסיק את התאום עם אחיו וימכור את מניותיו לזבלדוביץ'.
אפשרות אחרת מבחינתו של זבלדוביץ' עשויה להיות רכישת מניות של בעלי מניות אחרים, כמו חברת כור (9.1%) סופי קימרלינג (6.6%) סאקי ארנון (6.5%), גרושתו של עו"ד יגאל ארנון, או דפנה ארנון - ביתו (8.2%), רכישת מניות בשוק, והפעלת לחץ בשלב מאוחר יותר על משפחת בורוביץ'.
קבוצת בורוביץ' מחזיקה עם זאת בזכות סרוב ראשונה על מניותיהם של קימרלינג וארנון, ומכיוון שעל פי תקנון החברה בעל הרוב באסיפת בעלי המניות ממנה את כל חברי הדירקטוריון, נראה שזבלדוביץ' יצטרך להיכנס למו"מ עם משפחת בורוביץ' כדי לרכוש את השליטה בכנפיים ובאמצעותה את השליטה באל-על.
חברת כור שבשליטת קבוצת אי.די.בי, עשויה להשתלב בניסיון ההשתלטות של זבלדוביץ', שכן אי.די.בי הבהירה בעבר שרכשה את השליטה בכור בעיקר כאמצעי להשתלטות על חברת מכתשים אגן ושהחזקות פיננסיות של כור, למשל כנפיים, יימכרו.
הציבור מחזיק ב-21% ממניותיה של כנפיים ועל פי הערכות זבלדוביץ' יצר קשר עם מנהלי תיקים וגופים מוסדיים במטרה לרכוש חבילות גדולות של מניות.
"סאנדיי טיימס" מיקם באפריל 2006 את זבלדוביץ' במקום ה-18 ברשימת עשירי בריטניה. זבלדוביץ' פועל באמצעות קרן תמרס ומחזיק במפעל מכלי כרמל, בחברת שער הכרמל שמחזיקה בפארק עסקים ביקנעם, בחברה המנהלת את מלון דניאל בהרצליה ובזיכיון לניהול מלונות מריוט ורנסנס. זבלדוביץ', שמכר בסוף 2004 את השליטה בחברת דיון הבריטית לחברת ליפמן תמורת 69 מיליון דולר, קיבל 200 מיליון דולר באוגוסט 2005, בהסכם פשרה עם אחותו רבקה בלדגרין, על הירושה המשפחתית.

תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פויו זבלדוביץ' בניסיון השתלטות על אל-על
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תנו להבין
ע.ג1  |  21/03/07 07:29
2
מהלך מצוין של אל-על
טייס במיל.  |  21/03/07 10:17
3
מישהו זוכר שלפני שבועיים
דורי יניר  |  21/03/07 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מזכירת המדינה תקיים מסע דילוגים בין מצרים, ירדן, ישראל והרשות    תבקר בירושלים ורמאללה בניסיון להתניע את תהליך השלום    תפגש גם עם הנשיא מובארק ומלך ירדן
עידן יוסף
רגב בכה על בנו החטוף והדמעות שטפו את פניו    הטקס בו נאם היה אחד מני 280 טקסים שנערכו לציון ראש חודש ניסן – חודש החירות
אלעזר לוין
כניסה ראשונה של חברת ביטוח לשיווק כרטיס אשראי שיתחרה בכרטיסי הבנקים    נשיא הסוכנים מנור: נתנגד לכניסת הבנקים לעסקי ביטוח שנה לפני המועד    מנכ"ל בנק המזרחי: הבנקים ישווקו ביטוח    מנור מאשים את הפיקוח על הביטוח במשחק מחבואים
עומר שיקלר
יופחת מס הקניה על אופנועים שנפח מנועם עד 125 סמ"ק והספקם עד 11kw (כ-14.6 כ"ס) לשיעור של 40%
יואב יצחק
אולמרט חשוד בקבלת שוחד בסכום נטו של 320 אלף דולר (כחצי מיליון דולר ברוטו)    מנסה לדחות את הקץ ולכן הוא נמנע ממתן תגובות    פרשה זו נחשבת לחמורה ביותר שכן מדובר בשוחד אישי לכיסו הפרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il