X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הבומרנג של לפיד תאוות השררה, בניסיון לרשת את ביבי הפיחות שחל בתנ"ך עכשיו ולקינוח הכנפיים של טולי
▪  ▪  ▪
לפיד. מקושש קולות [צילום: פלאש 90]

גול עצמי
ג'וניור לפיד, התבלבלת? רוסיה הקומוניסטית ואירן החומייניסטית זה לא כאן. להזכירך, אם עוד לא ידעת, במדינה דמוקרטית יש חופש ביטוי. כן, גם לרבנים. באמת דרשת לפטר את הרב יהושע שפירא רק בגלל התבטאותו "שהפכנו למדינת להט"ביסטן"? אפילו בתור בדיחה, זו לא בדיחה מוצלחת במיוחד.
האם כך גם יצאת נגד התבטאויות אנטישמיות של אנשי רוח בגנות החרדים? מי שכינו אותם קרציות ואמרו שצריך להרוג אותם. נכון, תאוות השררה, בניסיון לרשת את ביבי, וּלקושש עוד כמה מנדטים, מעבירה אותך על דעתך. אבל הציבור הנבון לא יקנה מצג איוולת זה, שבסופו של דבר רק פועל נגדך, ונגד התדמית הציבורית שלך שאתה מבקש לייצר. וּבתוצאות הגול העצמי הזה תחזה ביום פקודה בקלפי.
מגמת חילון
נדמה לי שהרב שניאור זלמן מלאדי והרב הליטאי, אבותיהם של בני הזוג מישאל ז"ל ורות חשין, מתהפכים בקברם נוכח הסילוף שחל בפרשנות המסורתית של ספר הספרים המקודש, זילותו והפיחות שחל בו, עם הפיכתו למיזם עממי וּנגישותו הפרשנית לכל דורש שמשחק בו כטוב בעיניו, בתנ"ך חשין וּבמיזם 942. הסרת הפרשנות הרבנית של המקרא מהטקסט רק מחזקת את מגמת החילוּן.
כדי להפוך את התנ"ך לנגיש לציבור הרחב, היה צריך לתת פרשנות אקטואלית מעניינת ברוח חז"ל, להמחיזו וּלהמחישו בדמות טיולים לאתריו. אך בשום פנים לא לשנות את אופיו הנצחי המקודש.
ואיך לא, כמה סמלי, רות חשין, מנכ"לית הקרן החדשה לשעבר, לא שוכחת לנצל את הראיון לרגל צאת הספר, כדי לפרוש את משנתה הפוליטית על חלוקת העיר ירושלים וחלוקת ישראל לשתי מדינות לשני עמים.
הכנפיים של טולי
אין ספק הכנפיים של טולי, כמפקדת טייסת מבצעית יוקרתית ראשונה בחיל-האוויר, הלכו הכי רחוק והכי גבוה כלשונה. מאז יעל רום ז"ל, הטייסת הראשונה בצה"ל, ודיתה פרח המנוֹחה, הטייסת הראשונה בפלמ"ח, ועד היום זרמו מים רבים בנהר, והציפורים כבר לא מצייצות רק בשמיים, אלא גם בטוויטר. בינתיים הוּרמו גבות נדהמות כשצצו עוד נשים ראשונות לטייס - הָחֵל מהטייסת האזרחית אליס מילר, דרך טייסת הקרב רוני צוקרמן ועד לטייסת אל על, מירב שוורץ, והקברניטה הדס שכטר.
כן, איך שכחנו את הטייסת החרדית הראשונה, נחמה שפיגל נובק, ששברה תקרת זכוכית (ושמיים) כפולה הן כחרדית והן כאישה, והתפרסמה כשעשתה היסטוריה כשהֵטיסה את בני הזוג המלכותי נתניהו ליוון. אז כל הכבוד לכל מגשימות החלום בשחקים, שכמו טולי, כלשון המשורר, עיניהן שני כוכבים, ואשר הוכיחו שהן יכולות וּמצליחות.
ועכשיו חידה. נחשו מי אמר: "המקצוע הזה לא מותאם לפיזיולוגיה ולמבנה הנפשי של האישה". הרב אבינר או הרב קלנר? ואולי ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהתבטא בנוסח זה לאחרונה, או כמוהו הנשיא המנוח עזר ויצמן? אז יש לי סקוּפ בשבילכם. מתברר שהם לא המציאו את הרעיון, ושאמרו זאת הרבה לפניהם. הדוברת היא לא אחרת מאשר הראשונה לטייס בפלמ"ח, דיתה פרח, בטקס ההכתרה של טייסת הקרב הראשונה, רוני צוקרמן, שדיברה מתוך ניסיונה האישי.
נראֶה שלא כולם חושבים כמו טולי וחברותיה. במדינה דמוקרטית, שיש בה חופש ביטוי, הגיעה השעה לתת לגיטימציה גם לדעות אחרות, וּלהפסיק את סתימת הפיות והעלייהום הציבורי על רבנים רק בגלל דיעותיהם.

תאריך:  20/03/2018   |   עודכן:  20/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
הפליטות היא הפיכת היעד האחד הבלבדי, הכובש כל אדוות נפש לאחת - לשרוד, לא לאהוב, לא לשאוף, לא לרצות, לא לתכנן עתידות, לא לזכור את שהיה, לא לדעת מה שיהיה, רק לשרוד, רק לנשום
אסתר שניאורסון גרי
פתולוגיה שהשמאל שטוף בה, עם דרך חשיבה מופרעת, עם תיעוב עצמי, תופעה המייחדת את היהדות    שהרי לא נשמע שעם אחר יורק שנאה כזו כלפי אחיו, כלפי זהותו
אליהו קאופמן
ש"ס אומנם הוקמה כמפלגת כיס תואמת לליטאים האשכנזים - נגד אגו"י החסידית, אבל עד מהרה היא הפכה למפלגה רפורמיסטית שהפכה את מושג הדת לעניין מסחרי זול ואשר החילוניים הישראלים, מימין ומשמאל, עשו בה כרצונם
איתן קלינסקי
"היינו בתצפית. הגיעו כמאה סודנים ואריתריאים לגבול, מצבם היה מאוד קשה, נשים, ילדים, מבוגרים בכל הגילים הגיעו זבי דם, רזים, פצועים, רעבים וצמאים... המראה היה קשה..."    המראות השפיעו על נטע דנון עד "שאושפזתי, אלו היו ימים של קריסה נפשית מטורפת לראות נשים שעברו התעללויות של אונס מכות רצח וכולן עם חבלות גוף קשות"
ראובן לייב
אלאור אזריה עשוי היה להשתחרר זה מכבר מהכלא הצבאי, בו הוא מרצה שני שלישים מתקופת מאסרו בשל הריגת מחבל מנוטרל, אילו רק לא היה מתעקש להתכחש למה שעולל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il