X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רייס מציגה תוכנית מדינית חדשה ומסכמת את הביקור במזרח התיכון לדבריה, המנהיגים הסכימו להיפגש פעם בשבועיים "נטישת הטרור תאפשר לפלשתינים להגיע ליעד של השגת מדינה"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"אנחנו מחפשים דרכים חדשות לשלום", הודיעה מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, במסיבת עיתונאים במלון מצודת דוד, לפני יציאתה לפיסגה הערבית בערב הסעודית. לדבריה, שני ראשי המדינות הסכימו להיפגש פעם בשבועיים. עם זאת ציינה כי שני הצדדים אינם בשלים, בשלב זה, לקדם את התהליך.
"במהלך הסיור הזה היה לי דיון נרחב עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט ויו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, והצגתי את חזונו של הנשיא בוש לקיום שתי מדינות - ישראלית ופלשתינית זו לצד זו", אמרה רייס והוסיפה כי המצב במזרח התיכון פוגע בסיכוי להידברות ושלום.
התנאים עדיין לא בשלים;
דרושים צעדים בוני אמון
במהלך דבריה הארוכים הסבירה רייס כי להערכתה שני הצדדים אינם בשלים לשלום ולכן יש ללכת צעד צעד במטרה לבסס אמון בין הצדדים ורק בשלב מאוחר יותר לחזור לנושאים העקרים - פליטים, מעמד ירושלים והסדר הקבע.
"שני הצדדים מעוניינים באופק פוליטי, אך שני הצדדים עדיין לא נמצאים בשלב הסופי למשא-ומתן", אמרה. רייס הדגישה כי האזרחים בשני הצדדים מעוניינים בשלום, אך חשוב שיהיה אמון ורצון אמיתי כדי לקדם את התהליך. "השלב הקרוב צריך להיות זהיר. צריכים להיות צעדים בוני אמון. ההתחלה היא מהוססת, אך פתאום יכולה לבוא פריצת דרך", הוסיפה.
לדבריה, החמאס בולם ניסיונות להשגת שלום באזור ופוגע בסיכוי הפלשתינים להשיג את העצמאות. "נטישת הטרור תאפשר לפלשתינים להגיע ליעד של השגת מדינה", אמרה רייס.
להיפגש כבר עתה ולא בעתיד
"במהלך מפגש בין הצדדים הם ינסו לקדם את השלום", אמר רייס וציינה כי המפגשים השבועיים יתמקדו גם בנושאים השוטפים והיום-יומיים, כגון חופש תנועה ומניעת הברחות נשק, וכן בנושאים רחבים יותר כמו חיפוש אופק מדיני. בנוסף, היא פנתה לישראל ואמרה כי ישראל חייבת להסיר מחסומים ולהפסיק את הרחבת ההתנחלויות ודרשה מהפלשתינים לעצור את הטרור ואת שיגור הרקטות לעבר ישראל.
"אפגש עם הצדדים במקביל ואנסה לקדם את המהלך לחיפוש דרכים לשלום. לא בעתיד, אלה כבר עתה", היא הוסיפה, כי גם גורמים בינלאומיים צריכים להשתתף במהלך ולתרום לו. לדבריה, מדינות ערב צריכות לסייע לפלשתינים במטרה לייצב את האזור ולהראות לישראל שהן מקבלות אותה לאיזור.
רייס מציגה תוכנית מרוככת
הודעתה של רייס הינה צעד לאחור מהתוכנית עמה הגיעה לאזור בסוף השבוע. היוזמה האמריקנית אותה ביקשה רייס לקדם היתה על בסיס היוזמה הסעודית, תוך דילוג על שני השלבים הראשונים במפת הדרכים ומעבר ישיר לדיונים על הסדר הקבע, תוך שארה"ב משמשת כמתווכת בין הצדדים.
בממשלת אולמרט מתנגדים ליוזמה הסעודית מאחר שזו דורשת את חזרת הפליטים לבתיהם בישראל וכן את החזרה לגבולות 67'.
רייס מכריזה: "אין לי כוונה להשתלט על המו"מ
אמש הודיעה רייס במסיבת עיתונאים משותפת עם שרת החוץ, ציפי לבני, כי אין לה, ולממשל האמריקני, כל כוונה להשתלט על המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים. היא הוסיפה, כי וושינגטון מסייעת הן לישראל והן לפלשתינים לבחון עניינים פוליטיים, כמו גם עניינים הקשורים לחיי היומיום. לדבריה, מפת הדרכים היא מדריך אמין שיאפשר להקים מדינה פלשתינית לצידה של ישראל.
שרת החוץ לבני ציינה, כי המטרה הסופית היא שתי מדינות לשני עמים. "הרעיון הוא מטרה של שתי מדינות, שתי מולדות, האחת ליד השנייה. ברור שהדרך למדינה פלשתינית עוברת דרך התנגדות לאלימות ולטרור".

תאריך:  27/03/2007   |   עודכן:  27/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מתי טוכפלד
היום פגישה נוספת בין אולמרט לרייס    האמריקנים מנסים להוביל מהלך של דילוג על שני השלבים הראשונים במפת הדרכים כדי לדון ישירות על הסדר הקבע    בישראל אומרים כי ניתן יהיה להתקדם על בסיס היוזמה הסעודית
אריאל שמידברג
עבדאללה קרא לממשלת ישראל לקבל את היוזמה הערבית לשלום באזור, והוסיף כי על ישראל ועל הרש"פ לנצל את המומנטום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il