X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתמורה למניות, ישלם מזרחי לבנק הפועלים סכום המבוסס על 162% עד 174% מההון העצמי הנדרש של בנק יהב - סכום של לפחות 293 מיליון ש"ח בנק הפועלים מחזיק 50% ממניות בנק יהב
▪  ▪  ▪
אלי יונס [צילום: יוסי זליגר]

+ הפועלים במגעים למכירת 10% מישראכרט למזרחי
בנק הפועלים חתם (ג', 27.3.07), לפנות בוקר על מזכר עקרונות עם בנק המזרחי-טפחות, לפיו ירכוש המזרחי-טפחות את מניותיו של בנק הפועלים בבנק יהב תמורת סכום שלא יפחת מ-293 מיליון ש"ח. בנק הפועלים מחזיק 50% ממניות בנק יהב.
בתמורה למניות, ישלם מזרחי לבנק הפועלים סכום המבוסס על 162% עד 174% מההון העצמי הנדרש של בנק יהב, לצורך שמירת יחס הון מזערי של 10%, נכון ליום 31.12.06 סכום של כ-293 מיליון ש"ח. התשלום בסכום הגבוה יותר יבוצע, אם במהלך 3 השנים הבאות לא יתפרסם מכרז החשב הכללי, למתן שירותי בנקאות לעובדי המדינה.
כמו כן, יקבל בנק הפועלים את מחצית ההפרש בין ההון המזערי הנדרש של בנק יהב, להון שיהיה בפועל במועד סגירת העסקה. בנק יהב ימשיך לקבל שירותי תפעול מבנק הפועלים לתקופה של 3 שנים. ביצוע העסקה מותנה באישור הדירקטוריונים של בנק הפועלים ובנק מזרחי, ובקבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים.
בנק הפועלים מחזיק 50% ממניות בנק יהב. 50% האחרים מוחזקים בידי החברה למפעלי כלכלה ותרבות לעובדי המדינה, השייכת להסתדרות עובדי המדינה ולמדינת ישראל בחלקים שווים. הפועלים החליט על מכירת חלקו בבנק יהב, תוך כדי הערכה לגבי התפתחויות צפויות בשוק הבנקאות, ומתוך שיקולים עסקיים ופיננסיים.
"מיזכר ההבנות שחתמנו לפנות בוקר עם בנק הפועלים, לרכישת חלקו (50%) בבנק יהב, מהווה בשורה של ממש לתחרות במערכת הבנקאית, ולבנק יהב על ציבור עובדיו ולקוחותיו", כך אומר היום מנכ"ל מזרחי טפחות אלי יונס והוסיף, כי "מזרחי-טפחות שמח על ההזדמנות לחבור לשני השותפים האחרים בבנק יהב: הסתדרות עובדי המדינה והמדינה עצמה, ויחד איתם לפעול לקידומו ולפיתוחו של הבנק החשוב הזה".
בנק יהב הוקם בשנת 1954 כבנק ייעודי המשרת את עובדי המדינה. במהלך השנים הצטרפו לבנק לקוחות נוספים, בעיקר עובדים מן המגזר הציבורי. הרווח הנקי של בנק יהב בשנת 2006 הסתכם ב-68.5 מיליון ש"ח, ותשואת הרווח הנקי על ההון העצמי הגיעה ל-17.5%.
בפועלים מציינים, כי ההסכם כפוף לקבלת אישורים מהרשויות הרגולטוריות, אך עם זאת, הואיל והרוכש הוא בנק ישראלי, מניחים בבנק כי אישורים אלה יתקבלו כבר במהלך הזמן הקרוב.

תאריך:  27/03/2007   |   עודכן:  27/03/2007
הפועלים במגעים למכירת 10% מישראכרט למזרחי

הפועלים מוכרים את ישראכרט
לפני שבועיים הודיעו בבנק הפועלים כי הם מנהלים מו"מ למכירת 25% מתשלובת ישראכרט לחברת הביטוח הפניקס, והנה מודיע הבוקר (ב', 26.3.07) הבנק לבורסה כי הוא מנהל מגעים דומים עם בנק מזרחי-טפחות למכירת 10% מהתשלובת.
בהודעה לבורסה נאמר: "הבנק מנהל משא-ומתן עם בנק מזרחי-טפחות בדבר מכירה של 10% מהון המניות של החברות ישראכרט בע"מ ויורופיי (יורוקרד) בע"מ, שהינן חברות בנות של הבנק על-ידי הבנק למזרחי. במסגרת זו נדונה גם אפשרות של הנפקת כרטיס אשראי ממותג למזרחי במסגרת ישראכרט".
מדובר בעסקה בהקף של עשרות מיליוני שקל, במידה ובוחנים את העסקה הקודמת של הבנק. מכירת 25% ממניות תשלובת ישראכרט לקבוצת הפניקס נערכת לפי שווי תשלובת של כ-2.55 מיליארד ש"ח.
בנוסף, הבוקר הודיעו בפועלים כי הם מוכרים את אחזקותיהם בבנק יהב, אחזקות בשיעור של 50%, לידי בנק מזרחי-טפחות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפועלים מכר את חלקו בבנק יהב למזרחי-טפחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בכנס יבואו לידי ביטוי השינויים אשר מתרחשים בשנים האחרונות בתפיסת תפקיד ההדרכה
שירי כץ
למי שמעדיף לבלות את ליל הסדר מינוס הניקיונות והבישולים יש אלטרנטיבה    מלונות ומסעדות ברחבי הארץ עושים בשבילכם את העבודה
הדר פרבר
מתאם מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי שוחח בטלפון עם ראש צוות המו"מ האירני והציע למצוא קרקע משותפת לחידוש השיחות
יפעת גדות
במסגרת מחקר: עכברים שקיבלו תוספות של תמצית מזרעי ענבים סבלו ב-65% פחות מגידולים לעומת העכברים שבקבוצת הביקורת. יתירה מכך, הגידולים שנראו בקבוצת העכברים שקיבלה את התוספות היו קטנים ב-78% יותר מאלו שנראו בקבוצת הביקורת
הדר פרבר
עד כה מעט מאד אנשים זכו להיכנס לעיר, אשר הפכה לאזור צבאי רשמי סגור, אך כלי התקשורת הזרים הוזמנו לבירה כדי לצפות בתהלוכת יום הכוחות המזוינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il