X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: ראשת מרצ, הכל פוליטיקה? ריטואל קטלני ולקינוח עלמה זק - הצלחה לחיים
▪  ▪  ▪
זק. מוכשרת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

תופסת כותרות
ח"כ תמר זנדברג, ראשת מרצ, דורשת הקמת ועדת חקירה על הֶרג מחבלים בעזה. מה הפלא? מי שעולה לרגל לקברו של אשף הטרור, יאסר ערפאת, אינה מייצגת את ישראל, אלא את האויב הפלשטיני ואת מדינת חמאסטן. מה היא עושה עוד בכנסת? מקומה בפרלמנט של עזה או בראמאללה.
מעֵבר לכך, אחרי הפאשלות המביכות וּמסכת השקרים של זנדברג, שהכחישה הן את העלייה לקברו של ערפאת והן את המפגשים עם היועץ האסטרטגי הימני קלוגהפט, שפגעו בתדמיתה הציבורית, אין ספק שהגברת הראשונה של מרצ מחפשת לתפוס כותרות כדי למשוך אליה מנדטים לפחות מהמחנה שלה, מחנה השמאל. מהבית היהודי היא יכולה, כמובן, לשכוח.
אולם יש לקוות שהציבור הנבון, בבוא יום פקודה בקלפי, לא יתן ידו לח"כית הסוררת, שנראֶה כי רק הכיסא הפוליטי שלה עומד מול עיניה, ואשר, כפי שהוּכח, גם אמינותה מוטלת בספק. בעיניה כל האמצעים כשרים, וּבכללם חילול האמת, כדי להבטיח לה עוד מנדטים. וּבא לציון גואל.
למנוע את הרצח הבא
לאחרונה, בתוך כחודש ימים, אירעו ארבעה מקרי רצח של בני משפחה בידי אנשים מעורערים בנפשם, ששוחררו לביתם, במקום להיות מאושפזים במחלקה סגורה בבתי חולים פסיכיאטריים. והדבר אומר דרשני.
שוב ושוב, למרות הניסיון העגום רב השנים בנושא, גורמי רווחה או משטרה מצביעים על המשפחות כנורמטיביות, ועל הכתובת שלא הייתה על הקיר, כאשר הרוצחים לא היו ידועים כאנשים מסוכנים. זאת למרות שלא אחת, כפי שמתברר, היו אצלם סימני אלימות מוקדמים.
והשאלה המהדהדת באוויר היא, היכן היו הפסיכיאטרים? מדוע בזה אחר זה הם שוגים באבחנתם המקצועית? מדוע, בצד התסמונת של 'קן הקוקייה', לפיה אנשים מתחזים מאובחנים כחולים, למרבה הצער הם אינם מאבחנים מידת מסוּכנותם של חולים, המשוחררים לבתיהם, שחרור שמתברר בסופו של דבר כקטלני? מדוע הלקח מריבוי המקרים הטרגיים לא נלמד עדיין כדי לדעת לאבחן נכון את המטופלים, וּבכך למנוע את הרצח הבא?
האם זה חוסר מוּדעות לנושא ולכובד אחריותם בו? ואולי יש צורך ברִענון החומר ובהשתלמות המטפלים בקורסים מזורזים בסוגיה כבדת משקל זו? די לאדישות!
לתשומת לב שר הבריאות, יעקב ליצמן.
הצלחה לחיים
אין ספק שעלמה זק היא שחקנית וקומיקאית מוכשרת ברמות. העובדה שהיא לא רק יודעת לחקות דמויות, אלא להלביש אותן באישיותה שלה, וּלהקנות להן ערך מוסף מתכונותיה, מעידה על התחברותה המלאה לדמות שהיא מגלמת וּמלהקת בהצלחה רבה, ומלמדת שזק עברה בהצטיינות את המבחן המקצועי. עד כי לפעמים דומה שאי-אפשר לנתק בין הדמות המשׂוּחקת לזק השחקנית, והשאלה היא האם זק משרתת את הדמות או שהדמות משרתת את זק, ומאפשרת לה ביטוי אומנותי ואולי אפילו תרפויטי.
נראֶה שמדובר בשילוב של כישרון גנטי (משפחה אומנותית שכזאת), ידע מקצועי וּטביעת אצבעות ייחודית. עם הניסיון הרב וההתמקצעוּת בא גם הביטחון, ועם הצלחה של שנים כמובן אי-אפשר להתווכח. אי-אפשר להתעלם מכך, שהגברת הראשונה, שרה, שכל כך אוהבים לשנוא (כמו את בעלה), הקנתה רייטינג גבוה לזק ששיחקה אותה, ולא פחות לתוכנית 'ארץ נהדרת'.
אולם מעֵבר לשחקנית, דומה שזק בנעלי בית (מופנמת? לא בראיון) מגלה תובנות חשובות לחיים, שבהחלט עשויות לתרום וּלהועיל גם לאחרים, ואכן אולי מצביעות על כך שהיא מיצתה, כעדותה, את הטיפול הפסיכולוגי. הגישה הפרקטית והלייטית שלה בטיפולי הפוריות שעברה (כפי שהיא מכנה אותם 'סידורים'), וכי 'אם לא הלך הפעם, מנסים בפעם הבאה' יפה לכל תחומי החיים. השמחה, הפירגון וההתחדשות, כשהיא בוחרת כל יום בחיים מחדש, יפים ומועילים אף הם לא רק בחי הזוגיות אלא בכלל. ואיך לא, שיתוף אחרים במצוקות אישיות, שכדברי חז"ל "צרת רבים חצי נחמה".
עם זאת, בניגוד לדעתה, מעֵבר לטקסיוּת מיסוּד הקשר הזוגי בנישואין טוב לבני הזוג וּלילדיהם כתעודת ביטוח, וטוב ליהדותם. תחשבו על זה.

תאריך:  05/04/2018   |   עודכן:  05/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחק ומציאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי יכול להפטר ממרצ בקלות
הג'וקר  |  5/04/18 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
בוטל ההסכם החדש (עם האו"ם), להוצאת המסתננים    הביקורת ניתכה על רה"מ שכביכול זיגזג, אלא שכולנו שכחנו לרגע את זיגזוגיו האין-סופיים של הבג"ץ עצמו    הוא הוא המזגזג הראשי    לנגד עינינו קם והיה בג"ץ לעומתי, המטרלל את המדינה כולה, שנים ארוכות ללא הפסק, רוקד ללא תנאי לפי חליליהם של ארגוני זכויות אדם (אדם, רק בתנאי שהוא אפריקני למהדרין)
יוני בן-מנחם
מאז שהודח מראשות תנועת חמאס פועל ח'אלד משעל להדק את הקשרים עם טורקיה וקטר. משעל מתנגד לתהליך הפיוס שמובילה מצרים ולברית החדשה של חמאס עם אירן
איתן קלינסקי
אני פונה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכיום בהיותו ראש ממשלה, שיזכור את אבותיו, שהלכו בנתיבי הרעב מישראל לאפריקה, כשהם נסים מאימת הרעב
ראובן לייב
הגיעה עת ללמוד את הלקח ולהתנער מהאשליה שהסכם הפיוס שניתם אשתקד עם הטורקים עשוי, כביכול, להחזיק מעמד    אחרי ככלות הכל אין לשכוח שארדואן הוא שליט איסלמיסטי, ושבתור שכזה אינו מהסס להתנער מאיתנו
אברהם פכטר
ראיונות עם ראשי המוסד לשעבר, בעיתון ידיעות, הם של אנשים שחוקים, עייפים חסרי מעוף עתידי ולוקים בראיית ההווה, אך בעיקר בעתיד    האמירות שלהם, הקביעות שלהם, הם אולי משאת נפש, אך רחוקות מהמציאות המתפתחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il