X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנים של כתיבה בנושא שכנעו אותי שאין מה להשתלב במערכות הקיימות - תמיד נרגיש שם אורחים שהגיעו להפריע לחגיגה - אלא להקים חלופות מי שהדמוקרטיה חשובה לו, חובה עליו להילחם בטוטליטריזם הזה
▪  ▪  ▪
קובי מידן [צילום: משה שי/פלאש 90]

אז קובי מידן אמר. מה קרה, השתגענו? חבריי בימין, אנחנו מבזבזים את האנרגיות הדרושות למאבק הנכון על פתיחת השורות בתקשורת, על נושאים טיפשיים. אפריל 2018 ועדיין שלושת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים הם נחלות בלעדיות של שבט קטן וזועף. מה נטפלים למידן? הוא אחראי על כך שגל"צ חזרה לימיה הרעים כמעוז שמאל?
מידן הוא אחד הכישרונות הגדולים של הרדיו הישראלי. איש שיחה, ידען, מקשיב, נעים הליכות, שבניגוד לחבריו בשמאל לא איבד את הסקרנות כלפי האחר האידיאולוגי. חבל שבגל"צ לא משתמשים בו יותר. בערב החג ראה מה שראה והתרגש. בניגוד לתדמית הכוזבת, השמאל הישראלי הוא גוש גדול של רגש. רואה נפגעים וחיילים יורים, ומתרגש. שנים ארוכות של גלות, גרמו לנו להתאהב בתדמית הקורבן. בעיני הליברלים במערב, זה תמיד צודק יותר. ראו מאמרו הטיפשי של גדעון לוי באותו הקשר, על ה"רוצחים". אתם רוצים להתווכח עם תחושת הבושה של מידן? כך הוא מרגיש. זכותו.
אני כלל לא רוצה לחוות דעתי על הציוץ שלו; כמו בסערות דומות שהשמאל מייצר על אמירות מימין, גם פה אינני משתף פעולה עם הדרישה הקולקטיבית ל"זעזוע" ו"גינוי". דעתי על הנושא בציוץ ידועה. היא פרושה על פני יותר מאלף מאמרים.
אבל אסור לנו לאבד את הסבלנות להכיל דעה אחרת. זה חיוני להתפתחותנו כעם, כחברה וכזרם אידיאולוגי שלא רוצה להתנוון. נכון, השמאל התקשורתי דיכא ומדכא את הקולות האחרים בחברה הישראלית, ונלחם בזעם לא להשמיע קולות אחרים מימין לו (התירוצים תמיד "מקצועיים") - אבל מה התנפלנו על מידן, הוא אשם בעוולות הללו? נזכור את דברי הלל הזקן: "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך". מה ששנוא עלינו - משטר השפה שהשמאל השליט עלינו, שמונע מהשיח הציבורי להתפתח ולדרוש אמת - אסור לנו לעשות לאחרים. יש לנו אחריות להשמיע את כל הקולות. גם אלה שמרתיחים את דמנו. בעיקר אותם.
אתם כועסים על הדומיננטיות השמאלית בתקשורת? אדרבה, הפגינו מול משרדי ערוצי הטלוויזיה השונים, מול רשת ב' וגל"צ. הצביעו בשלט. נסו לשנות את הרעה החולה של שידור חד ממדי שברוב חוצפתו עוד מתנשא על ערוץ 20 או מייצר דה-לגיטימציה לכלי התקשורת של הימין. אבל קובי מידן אמר. אז מה - הוא השעיר לעזאזל שלנו? עיזבו אותו.
בזמן שהדברים נכתבים, שמעתי לשמחתי שמפקד גל"צ שמעון אלקבץ, קיבל את התנצלותו ולא יפסיק את עבודתו בתחנה. חבל שלא כך אירע במקרה אראל סג"ל - ההתגייסות התקשורתית למענו. נכון להיום, אין בגל"צ תוכנית עיתונאית (לא פובליציסטית) המשמיעה את קולו של הרוב הישראלי.
ומילה לחבריי בשמאל. אין לי הרבה תקוות שתבינו. אם בשבוע שעבר מופיע ב"תיק תקשורת" אורתודוכס שמאלי כיובל יועז וקובע - כמו רב המחלק תעודות הכשר, שפתחו מסעדה מולו מבלי לקבל ממנו רשות - שלערוץ 20 כמו לישראל היום "אין דנ"א עיתונאי" - והמנחה אבי משולם דן עמו בנחת כאילו זו טענה לגיטימית - אז כללי המשחק המלוכלך ברורים. השמאל התקשורתי הוא טוטליטרי; הדמוקרטיה עבורו היא כלי נשק נגד יריביו. הוא לא יזוז קצת כדי לתת גם ליריביו האידיאולוגיים והתרבותיים מקום ליד המיקרופון, אחרי השתקה והדרה ארוכה.
שנים של כתיבה בנושא שכנעו אותי שאין מה להשתלב במערכות הקיימות - תמיד נרגיש שם אורחים שהגיעו להפריע לחגיגה - אלא להקים חלופות. מי שהדמוקרטיה חשובה לו, חובה עליו להילחם בטוטליטריזם הזה.
משום כך, מה שעשו לקובי מידן - לצערי - הוא גם באחריותכם. אתם לימדתם לרדוף את היריבים הפוליטיים. רדפתם את ינון מגל על כלום, רדפתם את אראל סג"ל, את אמילי עמרוסי ועוד. רשימת הנרדפים מימין ארוכה. אתם מרגישים מחנק? אלה אדי הקדרה שאתם בישלתם. התקיים בכם מאמר חכמינו (הקשור לשביעי של פסח): "בקדירה שבישלו - בה נתבשלו".

פורסם במקור: ישראל היום (2.4.18)
תאריך:  05/04/2018   |   עודכן:  05/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סערת קובי מידן מסיטה אותנו מהעיקר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קובי מידן=קרן חדשה=אריה גולן
ישע .  |  5/04/18 16:59
2
תמוה שדוקא דרור אידר משבח
תמוה  |  5/04/18 18:05
 
- אתה טועה
שוחר-שלום  |  7/04/18 15:02
3
קובי מידן
קאטו הזקן  |  9/04/18 11:53
4
אידר עיתונאי מעולה
קיבוצניק  |  10/04/18 20:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
בעוד שבתחילת המאה ה-21 חלה ירידה משמעותית בילודה הערבית ועלייה מתונה בילודה היהודית, התהפכה בשנה האחרונה המגמה: ירידה קלה בשיעור הילודה היהודי, ועלייה קלה דומה בשיעור הילודה הערבי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - חוסר-בית, מוּטה וחד-צדדית, בכייה לדורות ואין ריק    חג שמח ושבת שלום    "בניסן נגאלו, בניסן עתידין ליגאל" (גמרא, ראש השנה, דף י', עמוד ב')
איתן קלינסקי
אני פונה לחיילי צה"ל לומר לא, אם יקבלו פקודות לירות לעברם של מפגינים לא חמושים הנמצאים במרחק מהגדר    זו פקודה לא חוקית בעליל ואין לבצעה
ראובן לייב
תושבי דרום תל אביב יושבים מזה עשור על חבית חומר-נפץ, העלולה בכל רגע להידלק    אלא שגם הפליטים המהגרים זכאים לכך שיימצא שביל של זהב עבורם
עמוס אריכא
חוסר יכולתו של נתניהו להתמודד כגבר אמין עם תוצאות מחדליו - מעידות מי הוא באמת    מכאן גם שיטתו הנפסדת להרחיק ממנו כל אחריות לכישלונותיו בעזרת הטלת אשמה באחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il