X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל היא אחת מ-24 מדינות המעניקות למי שנמנה עם קהילת ההומוסקסואלים את הזכות המלאה לשרת בצבא בשוויון זכויות מלא
▪  ▪  ▪
אפק. הקצין הגאה [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]

לאורך ההיסטוריה היו מספר תרבויות שהתייחסו לביטוי של הומוסקסואליות בצבא כדבר חיובי, והדוגמה הידועה ביותר לכך קיימת ביוון העתיקה וברומא. בצבאות אלו דווקא עודדו התנהגות הומוסקסואלית, מתוך אמונה שהדבר יגביר את האחווה של היחידה, את המוטיבציה שלה ואת האומץ של החיילים.
אולם ברוב המדינות נחשבה ההומוסקסואליות לעבירה על החוק הצבאי. מצויות מספר דוגמאות להוצאות להורג של חברי מסדר אבירי ההיכל במאה ה-14, ושל מלחים בריטים במהלך המלחמות הנפוליאוניות בגין הומוסקסואליות, כשאיסורים על שירות של להט"בים בצבא החלו מופיעים בתחילת המאה ה-20.
ישראל היא אחת מ-24 מדינות המעניקות למי שנמנה עם קהילת הלהט"בים את הזכות המלאה לשרת בצבא בשוויון זכויות מלא, בלא שיופלו בו בשל כך לרעה. היה זה דווקא רפול, הרמטכ"ל המצ'ואיסטי ביותר שצה"ל ידע בכלל מעודו, שהכשיר לראשונה בתולדות הצבא את שירותם של הומוסקסואלים בשורותיו, מבלי שיופלו בו בשל כך לרעה.
ללא אפליה
לזכותו של רפול תיזקף העובדה שמאז כהונתו כראש הצבא, שוב אין הזהות המינית מציבה עוד שום מגבלות על מיונם, התקדמותם, או הכשרתם של לובשי המדים. וכך, במרוצת שירותו כרמטכ"ל, אף אישר רפול את מינויו של מי שנחשב לקצין הלה"טבי המוצהר הראשון בתולדות הצבא, ד"ר דורון מייזל, כקצין הרפואה הראשי של חיל-הים.
מאז זרמו בים מים רבים, ובשנת 1993 עלה בידיו של סגן-אלוף ד"ר עוזי אבן, ההומוסקסואל המוצהר הראשון בתולדות הצבא, לגרום לכך שהלה"טבים לובשי המדים לא יופלו עוד לרעה במרוצת שירותם הצבאי, וזאת לאחר מאבק איתנים ממושך לשוויון הזכויות. ואם לא סגי גם בכך, הרי שבסוף השסוע האחרון ידעו הכותרות המרעישות לבשר על העלאתו של הקצין הגאה, תא"ל שרון אפק, המשמש כפצ"ר, לדרגת אלוף.

תאריך:  07/05/2018   |   עודכן:  07/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
סביר להניח כי האירנים שיקרו בערמה את נציגי המעצמות כאשר גיבשו את הסכם הגרעין אבל למה לנו להלין על מעשיהם כאשר הם פועלים בשיטות שאנחנו המצאנו והפעלנו כמדיניות במשך שנים רבות. כנראה שנתניהו מכין את עצמו לקראת הבחירות
קובי קמין
הדמוקרטיה רק קצת צחקה כי יש לה חוש הומור לא רע למרות שהיא צעירה נורא, ורק התעטשה קצת בדרך לקלפיות כי אתמול בלילה היא הייתה בשחייה לילית בבריכה של הווילה שהיא בנתה לעצמה באחד היישובים
יוני בן-מנחם
ברש"פ בטוחים כי ישראל פועלת להחליף את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כפי שעשתה ליאסר ערפאת ולהציגו כבלתי רלוונטי. כל סנקציה ישראלית נגד עבאס רק תחזק את מעמדו, לכן יש לאפשר לו לפרוש מהזירה הפוליטית ללא שום סנקציות נגדו אך להמשיך להוקיע בעולם את שקריו
זאב בן-יוסף
כוח בלתי מוגבל בדמוקרטיה גורם להשחתה ולכן יש למנוע את כוחו הבלתי מוגבל של בג"ץ ולהבטיח שעקרון "עליונות המשפט" לא ישתלט על עקרון "שלטון החוק"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רכב לחימה לחי"ר, "שריפת" עלווה, רכב אוטונומי, טרור בא̤ש ותגובה פאבלובית    שבוע טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il