X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנאומה בפני שופטים חדשים בבית הנשיא בעת השבעתם, קבלה נשיאת בית המשפט העליון קשות על כוונתם של חברי כנסת להציב חומות בין רשויות השלטון
▪  ▪  ▪
זה איזון זה? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יש שופטים בירושלים. יש גם חברי כנסת ושרים. בירת ישראל היא ירושלים. תודה מקרב לב לראש הממשלה נתניהו ולנשיא ארה"ב טראמפ ש-70 שנה לאחר הקמת המדינה מקבלת ירושלים מעמד בינלאומי כבירת ישראל.
בירושלים יש חומות, וביו הרשות השופטת לבין שאר הרשויות הקימה הרשות השופטת חומה, חומה דרדלה, המאפשרת לה לערבב בכל אשר תעשינה הרשויות האחרות, אך איננה מאפשרת בשום פנים ואופן לרשויות האחרות להתערב אצלה, זה איזון זה?
כך (בין היתר) אמרה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, בבית הנשיא, בעת השבעתם של שופטים חדשים: "... ואני אומרת אוי למדינה ואוי לחברה שחומות הפרדה מוקמות בין רשויותיה. הגישה לפיה נדרשת "חומת הפרדה" כזו, נוגדת בעיניי כל תפיסה מקובלת באשר למערכת היחסים אשר ראוי כי תשרור בין שלוש הרשויות במדינה מתוקנת. העיקרון של הפרדת הרשויות אין משמעותו בשום אופן הקמת חומות הפרדה בין הרשויות. כל מדינה מתוקנת מוגשם עיקרון הפרדת הרשויות באמצעות מערך של איזונים ובלמים המתאפיין בדיאלוג דינמי ומתמיד בין הרשויות. בישראל הכנסת כרשות מחוקקת היא נציגת העם כריבון; הממשלה כרשות מבצעת אמורה לפעול על-פי חוקי הכנסת ובפיקוח הכנסת; ובתי המשפט שהוקמו על-פי חוקי הכנסת והתקנות שהותקנו מכוחם..."
אחלה תיאוריה שבעולם, איזונים, בלמים, ובתי משפט שהוקמו מתוקף חוקי הכנסת והתקנות שהותקנו מכוחם, אז מה רע? הרע הוא שהדברים שאומרת כבוד הנשיאה הנכבדה אולי מקובלים במדינות העולם, אבל כאן הם לגמרי לא מקובלים, ומדוע?
1. כי כאן בית המשפט אולי הוקמו על-ידי דור המייסדים מכוח החוקים והתקנות, אך ככל שחלפו השנים הם רחקו מאוד מלפעול על פיהם, והתופעה מחריפה ככל שעולים למעלה בסולם ההיררכיה השיפוטית, ומכוח תקדימי בית המשפט מחלחלת בכיוון השני עמוק ליסודות.
2. כי החומה הזו היא פרי יצירתו של הסטארטאפיסט הישראלי המקורי, פרופ' אהרן ברק. זוהי חומה חד-כיוונית, המאפשרת לבית המשפט לשלוח את ידיו הארוכות לכל אחד ממסדרונות הרשויות האחרות, אבל כשהרשויות האחרות מדברות על איזונים ובלמים עם מערכת המשפט, עולה קול צעקה רמה, סוף הדמוקרטיה, ניחשב על-ידי העולם כמצורעים, פשיזם, נגדע את הידיים ומה לא.
זה כמו לשחק כדורגל נגד קבוצה שהשער שלה נעול עם קיר עופרת 80 טון. אם יהא תיקו זה יהיה רק עם הרבה מזל, זה איזון זה? אלה בלמים אלה?
אם בית המשפט רוצה להתערב הוא חייב להבין שגם יתערבו אצלו. איזון בין הרשויות אינו ממנה אף אחת מהן לכזו המתגברת באופן מוחלט על רעותה, עם חוק יסוד כל-כך אמורפי כמו חוק יסוד כבוד האדם וחירותו אין לבית המשפט כל יתרון על פרשנות זו או אחרת של סעיפי החוק. ואם בית המשפט מפרש אותו א' אין כל מקום לשלול משאר הרשויות לפרש אותו אחרת, ודאי שאין לשלול משאר הרשויות התגברות לתקופת זמן מוגבלת ובחקיקה בכנסת.
יש שופטים בירושלים, יש גם חברי כנסת ושרים, בירת ישראל היא ירושלים. תודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ש-70 שנה לאחר הקמת המדינה מקבלת ירושלים מעמדה הבינלאומי כבירת ישראל.
בירושלים יש חומות, ובין הרשות השופטת לבין שאר הרשויות הקימה הרשות השופטת חומה, חומה דרדלה, המאפשרת לה לערבב בכל אשר תעשינה הרשויות האחרות, אך איזון? התערבות חוזרת? הס מלהזכיר.
פעם היינו אוכלים את השטויות האלה, היום כבר לא.

תאריך:  26/05/2018   |   עודכן:  26/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירושלים שבין החומות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הנה דוגמה מהתקופה האחרונה,
בני בנקר  |  26/05/18 12:09
2
בלה בלה בלה
ד.ה  |  30/05/18 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
התורה מנחה אותנו להתארגן מראש בסדר נכון - אוהל מועד עם ארון הברית במרכז, מה שימנע מראש מציאות של זהות מבולבלת כי המבט מופנה אל הנקודה המרכזית, אל הקשר עם הקב"ה. הלוואי עלינו
מנשה שאול
באין ברירה, צעירים שיעים מתגייסים לשורות חיזבאללה שנלחם בסוריה, עירק ותימן למרות הסיכון ולמרות שעלולים לשוב הביתה בתוך ארונות
אברהם שרון
קרובות או רחוקות, הבחירות הבאות נמצאות מעבר לאופק, ההולך וקרב    זה הזמן להעלות הילוך בהיערכות לקראתן    זה הזמן ליצור חיבורים, לגבש גושים, לצבור כוח פוליטי משמעותי    זה הזמן להניח את האגו בצד או, לכל המעט, לא לתת לו לקבוע את המהלכים
ראובן לייב
במקום לנהל כנגדה מלחמה, שהיא כבר מראש אבודה - עדיף היה למסד אותה, לפחות למען בריאות הציבור    פיקוח על שירותי המין, כפי שמקובל בעולם הנאור, יתרום למניעת הפצתן של מחלות מדבקות, הגוררות אחריהן רק סבל גדול
ציפורה בראבי
מאז שנשים מתבטאות יותר בכתב הן גם מסבירות את האהבה כפי שהן רוצות אותה    משיריהן של המשוררות בנות זמננו: לאה צבי (דובז'ינסקי), שולמית ספיר-נבו ותמר רבנו ואטי דביר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il