X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מניית אוסיף זינקה בעוד 17% במחזור גבוה
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

שני ימי המסחר המקוצרים בחול המועד הביאו עימם שיא בבורסה של תל אביב: מדד המעו"ף סיים את יום המסחר בעלייה זעומה בלבד, אולם בכל זאת קבע שיא של 1028.81 נקודות. מדד ת"א 100 ננעל ללא שינוי ברמה של 1023.39 נקודות. למרות ימי המסחר המקוצרים, נרשם מחזור גבוה של 1.6 מיליארד שקל.
אתמול עלו שני המדדים המובילים ביתר מ-2%. המסחר החיובי בתל אביב נשען בין היתר על העליות בוול סטריט, השיאים שנרשמו בבורסות השווקים המתעוררים והעליות בבורסות אירופה. העליות הללו נשענו בתורן בעיקר על הירידה במחירי הנפט.
היום נערך מסחר מקוצר נוסף בשל חול המועד פסח, והמסחר עצמו ייסגר בשעה 14:30 ויימשך עד לשעה 14:45 במחירי הסגירה. העליות שנרשמו אתמול הגיעו בשל ירידה קלה במחירי הנפט, כמו גם הדולר הצונח, שמעלה את ההערכות כי נגיד בנק ישראל יוריד את הריבית בסוף מארס.
הורדת ריבית פירושה כי השקעה חסרת סיכון (כמו בפיקדון בנקאי או איגרת חוב של המדינה) תניב ריבית זעומה, ולכן המשקיעים יחפשו אפיקים רווחיים יותר להשקיע את כספם - ובראשם הבורסה. הורדת הריבית מקלה על הוצאות המימון של החברות, שיכולות לגייס כסף בריבית נמוכה יותר - ולכן שוויין עולה.
חברת הנדל"ן אוסיף, שזינקה אתמול בכ-18% במחזור ענק, הוסיפה היום עוד 17% במחזור גבוה של 75 מיליון שקל. ההערכה היא כי בעל הבית החדש, המיליארדר ארקדי גאידמק, מתכוון ככל הנראה להעביר את הקרקעות שבבעלותו ברוסיה - לאוסיף. לדברי מקורבים, גאידמק מחזיק בבעלותו עתודות קרקע לבנייה בשווי של מיליארדי דולרים, בעיקר במוסקווה. גאידמק רכש בערב החג את השליטה (56%) באוסיף תמורת 600 מיליון שקל - פרמיה של כ-85% מעל מחירה של החברה בשוק. עם זאת, במקרה של דילול מלא, כלומר המרת כל האופציות והאג"ח להמרה שנסחרים בבורסה, הוא צפוי להיות מדולל לכ-30% בלבד, ובמקרה כזה מישהו אחר יכול להשתלט על החברה.
אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, התממשה ב-1.1% לאחר זינוק של 42% מתחילת 2007 - תקופה של כ-3 חודשים בלבד.
דלק נדל"ן איבדה 1.3% על-רקע הנפקה מקרטעת של החברה הבת DGRE בלונדון. בסופו של דבר, הסתיימה ההנפקה רק לאחר שחתכו את שווי החברה בכ-25% ל-1.04 מיליארד דולר, והיקף הגיוס ירד ל-100 מיליון ליש"ט מהכוונה המקורית לגייס 150 מיליון ליש"ט. דלק נדל"ן תרשום בעקבות ההנפקה רווח הון של 480-380 מיליון שקל.
טאו תשואות של אילן בן דב איבדה 0.2%. החברה הודיעה הבוקר כי רכשה 2.3% ממניות החברה המונפקת דלק גלובל (DGRE), תמורת 98 מיליון שקל.
אל על הוסיפה 0.2% על-רקע כוונתה לייקר את מחיר כרטיסי הטיסה, בנימוק של עלייה במחירי הדלק: מדובר בתוספת של 10 דולרים ליעדים קצרי הטווח; של 16 דולר ליעדי אירופה, ושל 30 דולר ליעדים ארוכי הטווח. ההתייקרות תיכנס לתוקף החל מה-15 לאפריל.
במניות הבנקים הגדולים: מניית הפועלים עלתה 0.8% ולאומי איבדה 0.3%. טבע ירדה ב-0.6%.
תעודת הסל קסם שורט 25, העוקבת במהופך אחר מדד המעו"ף, ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה (כ-200 מיליון שקל), מאחר שהיא עשויה לפקוע בקרוב. תעודות סל בחסר פוקעות באופן אוטומטי כאשר שער המדד לייחוס מגיע לערך השווה לכ-80% מהמספר הקבוע הנמצא בבסיס מחיר התעודה, וזאת כדי למנוע מצב בו מחיר התעודה יהיה שלילי או במינוף גבוה. המספר הקבוע בתעודה הוא 1,300, כך שהתעודה תפקע כאשר שער מדד המעו"ף בסוף יום המסחר ייסגר מעל 1,040 נקודות. המשקיעים המעוניינים להמשיך להחזיק בפוזיציית שורט - המאפשרת להרוויח מירידה במדד המעו"ף - מגלגלים את התעודה, כלומר - מוכרים את התעודה הקיימת ורוכשים תעודה אחרת בעלת קבוע גבוהה יותר.

תאריך:  05/04/2007   |   עודכן:  05/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
עמותת אומ"ץ פנתה למזוז בדרישה שהפרקליטות לא תייצג בבג"צ את ועדת וינוגרד    "עתה מתברר כי למרות ההצהרה החד-משמעית, פרקליטות המדינה, הפועלת מכוח היועץ המשפטי לממשלה אכן מייצגת את ועדת וינוגרד בתיק בג"צ 1999/07 וכל הכרוך, דבר הפוגע באי-תלות החיונית לחקירת כשלי מלחמת לבנון השניה"
עידן יוסף
בעוד שמנהלים אמריקניים מקשרים את הכוח עם פעולה, מנהיגות, לקיחת סיכונים והתמקדות בהשגת המטרה, באסיה הכוח מקושר עם אחריות תוך התבססות על הדדיות
רון פוגל
הסדרה "אשפי האימה", היא מעדן של ממש לכל חובבי הז'אנר    הפרק שישודר הערב (ה', 5.4.2007) בשעה 23:30 בערוץ yes2 בלווין, מזמן לצופה עוד מפגש מלהיב עם יוצר אימה מיומן וכשרוני
ניר יהב
הפרקליטות עתרה לבית המשפט המחוזי על-מנת שיכריז על יצחק סבג כבר-הסגרה לארה"ב    סבג חשוד בהונאת בעלי בתים, חברות ביטוח ובנקים
מחלקה ראשונה
ארגוני נשים קוראים למנוע את חזרתו של חיים רמון לפעילות פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il