X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שיעור ההצבעה בבחירות הוא אחד המדדים למעורבות הציבור בחיים הפוליטיים ונחשב מַחוון חשוב של מידת האמון במערכת הפוליטית בישראל
▪  ▪  ▪
שיעור הצבעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

האם יהיה מהפך פוליטי במדינת ישראל? נראה, שזה יקרה רק אם יהיה מי שיביא לקלפי אנשים שלא הצביעו עד עכשיו למפלגתו. היום יש שש מאות אלף עובדי הקבלן שרובם יושבים על הגדר ולא נמצאים בכיס של אף מפלגה. כי הפוליטיקאים הפכו אותם לשקופים שנמצאים מתחת לקו העוני. הם לא מסוגלים יותר לשמוע אגדות על שיפור המצב הכלכלי שלהם. הם חוזרים בסוף היום הביתה ורואים את המציאות העגומה.
שיעור ההצבעה בבחירות הוא אחד המדדים למעורבות הציבור בחיים הפוליטיים ונחשב מַחוון חשוב של מידת האמון במערכת הפוליטית בישראל. לפי המכון הישראלי לדמוקרטיה, מאז ראשית שנות האלפיים חלה ירידה בשיעורי ההצבעה בקרב צעירים, עולי ברית המועצות לשעבר ובעלי מעמד כלכלי-חברתי נמוך. נתון זה משקף את אי-האמון שלהן במפלגות הקיימות בישראל.
לצעירים עדיין אין כסף לקנות דירה, ל-89% מעובדי הניקיון לא משלמים משכורת לפי החוק, לשבעים ושבע אלף מאבטחים ביטלו בדצמבר העלאת שכר ב-280 שקל וההסכם הקואליציוני שהיה אמור לשפר את מצבם של מיליון דוברי רוסית נזרק לפח.
ביום העצמאות התפרסם צו קריאה לאזרחים מודאגים! בו נכתב בין היתר "אנחנו החתומים מטה, אזרחים מודאגים מכל קצוות הקשת של חברה ישראלית, קוראים להתגייסות לבנייתה של תקווה ואלטרנטיבה אמתית לממשלה הרעה, זורעת הפילוג וההרס בעם. על כולנו מוטלת כעת אחריות ענקית. אנו קוראים לכם: צאו מפינת הנוחות: אנחנו הצטרפנו, הצטרפו גם אתם למפלגת ה"עבודה".
כל כך הרבה מילים וכל כך הרבה פוליטיקה. אבל שום מילה לגבי אוכלוסייה שנמצאת במצוקה כלכלית.
בשנים האחרונות הולכים הסקרים ומאבדים את היכולת לחזות מגמות פוליטיות. זו מגמה שהולכת ומתבררת בהרבה מאוד מקומות. מישראל של בחירות 2015 בהן ניצח ראש הממשלה, בניגוד לכל הסקרים שחזו את נפילתו, דרך סקרים שהכזיבו בגדול בעולם כולו. דוגמאות לא חסרות, אבל המפורסמות שביניהן הן תוצאות הבחירות האחרונות בבריטניה, ההופעה המדהימה של הברקזיט באנגליה והיצחון הבלתי צפוי של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית.
אנחנו מתקרבים לבחירות. אי-יציבות בדעת הקהל מורגשת בסקרים: פעם "יש עתיד" מזנקת ל-27 מנדטים ותוך חודש יורדת ל-81. אבי גבאי מזנק לרשות "מפלגת העבודה" ועל הנייר מתקרב להרכבת הממשלה ואחר כך מתרסק. אורלי לוי-אבקסיס מזנקת ל-8 מנדטים ואחרי שבוע יורדת ל-5 ורק לליכוד אין מתחרים.
שמעון פרס אמר פעם ש"סקרים הם כמו בושם. אפשר להריח אותם אבל לא כדאי לשתות... מי כמוהו חווה את כשלון הסוקרים, שמסתמכים על מדגמי ענק אך לא מצליחים לזהות את המגמות האמיתיות בבחירות. פרופ' קמיל פוקס אמר "חשבתי שאני מת", כשסיפרו לו על התוצאות בבחירות האחרונות. גם בבחירות הקרובות זה מה שירגישו הרבה מכוני סוקרים והרבה פוליטיקאים. המפתח למהפך נמצא בידיים של אנשים שרמסו אותם ורימו אותם במשך הרבה שנים.

הכותב הוא יו"ר מטה למען עובדי קבלן.
תאריך:  27/05/2018   |   עודכן:  27/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
16 מדריכים המועסקים בפרויקט להב"ה של משרד המדע, לצמצום הפער הדיגיטלי, באמצעות חברה חיצונית, זכו השבוע בפסק דין תקדימי המורה למדינה לקלוט אותם כעובדים לכל דבר    תופעת קבלני כוח אדם, במסגרת מכרזים של המדינה היא תופעה פסולה, שמאפשרת למדינה לייצר מצג שווא כאילו היא מצמצמת כוח אדם וטובה לתעשיה, שגובה עמלה נאה עבור כל עובד שהיא מספקת לממשלה    האם פסק הדין ישנה את המציאות המעוותת?
יוני בן-מנחם
פעילים של פתח בגדה החלו להתחמש בנשק מחשש להתנגשויות מזויינות במסגרת קרב הירושה על תפקיד יו"ר הרש"פ. מתחזק מעמדו של מחמוד אלעאלול במסגרת קרב הירושה אך אין ודאות שיו"ר הרש"פ ימהר לסמן את יורשו למרות מצבו הבריאותי הרעוע
משה חסדאי
המערכון הזה הוא אחד הרגעים היהירים, הגאוותנים, האלימים והאווילים ביותר שנראו בעולם מזה זמן רב    שנאתם לבנט העבירה אותם על דעתם ודתם הליבראלית והסובלנית רק כלפי מי שחושב כמוהם
עו"ד ורו"ח רמי אריה
פסק דין בעניינו של ישראלי שעבר לארה"ב מלמד עד כמה חשוב לבחון מראש את חבויות המס שעלולות לחול בגין נכסיו, וגם את ההשלכות אם הוא עובר למדינת אמנה
בעז שפירא
האמור לעיל אינו בדיחה, אלא אם נסכים שיש גם בדיחות עצובות אי-שם לפני, לאחר הגירוש והחורבן ובעוד הערבים יימח שמם מפגיזים את עוטף עזה, שאלתי קרוב משפחה בעל דעות שמאלניות אם הוא עדיין חושב ש"ההינתקות" הייתה הצלחה    תשובתו כדלעיל - "הצלחה מסחררת"    האמת - נאלמתי דום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il