X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: רצח נשים בראש סדר היום הציבורי רצח יסמין הקטנה - די לסמוך ולקינוח יסמין כסמל
▪  ▪  ▪
דורינה אמה של יסמין [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

די לרצח נשים
נכון שהטיפול ברֶצח נשים מצטלם הרבה פחות טוב מנושאים עסיסיים ועתירי רייטינג דוגמת, איך לא, הדרת נשים, שירת נשים, הדתה וכד'. אולם הסטטיסטיקה לא משקרת. מדי שנה נרצחות עשרות נשים בידי בני זוגן, וזה קורה גם בשלהי העשור השני של שנות האלפיים במדינה בת ה-70.
השאלה היא היכן הרשויות, היכן הממשלה ואיפה חברי הכנסת. וּלאן נעלמו ארגוני הנשים בנושא קריטי זה של חיי אדם. עד מתי דם נשים יהיה הפקר? ולמרות שהכתובת זועקת על קירות המשטרה ורשויות הרווחה, וכל הנורות האדומות מהבהבות, איך זה שהלקח מהרציחות הרבות עדיין לא נלמד, ולמרבה הצער רצח נשים הפך לחלק בלתי נפרד מהכרוניקה הפלילית היומית? הגיעה השעה שהנושא יעלה לראש סדר היום הציבורי, ולא ירד ממנו, עד להבטחת מניעת הרצח הבא.
לפני האסון
מתברר שזה לא רק האזרח הפרטי, ולא רק ארגונים בישראל. לא פחות הממסד הישראלי לוקה באותה תסמונת ה'סמוֹך' הנפוצה וה'לנו זה לא יקרה'. אחרת איך תסבירו שרק לאחר רציחתה של התינוקת יסמין בידי הסייעת האכזרית, במעון שבו שהתה, נזכר שר הרווחה, חיים כץ, ונזכרו חברי כנסת, וּבראשן יפעת שאשא ביטון, להאיץ את חוק הפיקוח על המעונות.
מדוע תמיד 'מחכים' לאסון כדי לקדם חוקים ועניינים במדינה? האם לא הגיעה השעה בשלהי העשור השני של שנות האלפיים, כשהמדינה בת 70, וּלצד ההצלחות המרשימות היא למרבה הצער עתירת ותק ורקורד של מחדלים ואסונות עגומים, הגובים קורבנות מיותרים לתקן כשָלים ניהוליים וּמקצועיים קריטיים, במיוחד בנושאי רווחה, וּבכך למנוע מראש את האסון הבא?
אנא הרשויות וקובעי מדיניות הרווחה בישראל, קחו אחריות והיזכרו בכך לפני האסון, ולא אחריו. וּבא לציון גואל.
יסמין כסמל
בעקבות הרצח המחריד של התינוקת יסמין, שהפכה לסמל, דוּבר על הצורך בהתקנת מצלמות במעונות, כדי לתעד את התנהגות העובדות, ולמנוע את התעללותן בפעוטות.
אולם עם כל הכבוד, בכך לא די. עובדה המצלמות במעון של יסמין אכן תיעדו את הרצח והצביעו על הסייעת הרוצחת, אך למרבה הצער לא מנעו את האסון (הרוצחת סברה שתצליח לחמוק מעיני ה'אח הגדול' בתירוץ שהיא ניסתה להרדים את התינוקת).
מה שדרוּש הוא תֶּקן של משרד העבודה (או משרד החינוך) להקמת מעון, שמעֵבר לבטיחות פיזית יכלול הכשרת המטפלות, מבדקי אישיות (קבלת אחריות אישית וּמקצועית, יחס אנושי, התמדה, עקביוּת, עמידה בלחצים וכד'), ניסיון, עבר נקי, ותק ועוד. וכמובן על המעון, בדומה לגנים וּלבתי הספר, לעמוד בפיקוח ממלכתי. כל זאת כדי למנוע את האסון הבא.
ואל תגידו שהבעיה היא תקציבית. עובדה - המדינה היא אלופה בביזבוזים מנקרי עיניים (טיסות לחו"ל, מִבנים וּלשכות מיותרים, שכר שיא לאח"מים וכו'). אז שתקדיש משהו מִזֶה למניעת קורבנות וּלטובת חיי אדם, שקדושתם עומדת בראש סולם הערכים היהודי. וּבא לציון גואל.

תאריך:  17/06/2018   |   עודכן:  17/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא על המצלמות לבדן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המעונים כבר מפוקחים
הג'וקר  |  17/06/18 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן א' כהן
הדבר המעניין ביותר במקרה הזה הוא לראות את הדיון הפנימי באירן עצמה לשאלת הנושא הגרעיני וכיצד יש להתמודד מול ארה"ב    הוויכוח הפנימי הזה כבר צבר קילומטרז' בעבר, אך בלחץ השמרנים הודחק הצידה כדי לייצר חזית תודעתית אחת של אירן מול ארה"ב
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הקים כוח ביטחוני בלבוש אזרחי לדכא את ההפגנות נגדו בדומה לכוח שהקים נשיא סוריה בשאר אסד. ברש"פ מקווים כי הצליחו לבלום בכוח את תופעת ההפגנות בגדה למען רצועת עזה אך הדבר יתברר לאחר עיד אלפיטר
עמי דור-און
עמותות שאותן מפעיל שמאל רדיקלי מבקשות בעצם להחריב את ישראל ולמחוק אותה מעל המפה    בראיון להארץ השיב איתן ברונשטיין, מייסד עמותת "זוכרות" לשאלה "איזו שיבה אתה מציע?": "אני לא יודע מי ירצה לחזור, אבל כל מי שירצה - שיחזור. ואם באותו מועד לא תהיה מדינה יהודית, אז שלא תהיה"
אפרים הלפרין
נערה בת 18 עלתה לרכבת, מאבטח העיר לה על לבושה ואסר עליה להיכנס למתחם הרכבת    היא מחתה חבריה מחו ובסופו של דבר היא עלתה לרכבת, צילום, פוסט ויראלי, רכבת ישראל התנצלה, ואז הגיע הראיון ב-ynet
אפרים הלפרין
השמאל מקרטע, שום עתיד לא נראה באופק, ואז מציע אבי גבאי לרא"ל גנץ, אני אהיה יו"ר הפלגה, ואתה תהיה המועמד העבודה לראשות הממשלה    מדהים, ממש מדהים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il