X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם תממש הממשלה את הכוונה להכריז על אזור דרום תל אביב, כאזור עדיפות לאומית, זה הזמן עבור משקיעים זריזים לרכוש שם נדל"ן לפני שיאמירו המחירים. משמעות ההכרזה: שורה של הטבות שאסור להפסיד
▪  ▪  ▪
דרום תל אביב [צילום: פלאש 90]

אם נכונה הידיעה שפורסמה בשעות האחרונות שהממשלה מתכוונת להכיר באזור דרום תל אביב כאזור עדיפות לאומית, זו בשורה של ממש עבור מי שמתגוררים ויתגוררו שם.
מזה שנים הפך אזור דרום תל אביב לאחד האזורים הקשים בארץ, שעורי הפשיעה בו הם מהגבוהים בישראל, וחייהם של מי שמתגוררים שם הפכו כבר מזמן לבלתי נסבלים.
קבוצות של צעירים רבים שעברו להתגורר בדרום העיר, עודדו את התושבים הוותיקים שמתגוררים בדרום העיר כבר שנים רבות, אבל נראה שלא זה הפתרון שיביא לשינוי במצב. ספק גדול עוד יותר האם למרות מחירי הדיור הגבוהים בתל אביב, יהיו רבים שיסכימו להתגורר באזור התחנה המרכזית החדשה והישנה, כשהם מודעים למציאות הקשה שכרוכה במגורים במקום.
עכשיו מציעה הממשלה הצעה של ממש, שלא רק תקל כלכלית על מי שמתגוררים במקום, אלא תהפוך את האזור לכדאי כלכלית גם בתחום רכישת הדירות וגם בתחום ההשכרה.
בסמכותה של הממשלה לקדם או לפתח אזורים מסוימים. הממשלה היא זו שיכולה לקבוע את אזורי העדיפות לתקופה מסוימת או לצמיתות. כך למשל יוכלו מי שמתגוררים באזורים שעליהם תחליט הממשלה כאזורי עדיפות לאומית, לזכות בשורה של הטבות ותמריצים ולעודד בכך ציבור רחב לעבור להתגורר באזור שהיום תנאי המגורים בו קשים, בעיתים, ולעיתים גם בלתי אפשריים.
החלטה כזאת יכולה להתקבל על-ידי כל אחד משרי הממשלה בתחום אחריותו, אבל זאת רק לאחר שהממשלה כולה תקבל החלטה מסודרת ותכריז על האזור כאזור עדיפות לאומית.
אם אכן יוכרז האזור כאזור עדיפות לאומית יוכלו מי שמתגוררים בו לקבל מענקים כספיים או הלוואות. את אחת ההטבות הידועות המשמעותיות ביותר לגבי יישובי עדיפות לאומית אפשר למצוא בפקודת מס ההכנסה. סעיף 11 לפקודה שמגדיר במדויק את היקף ההטבות .
עד היום זכו בהטבות מיסוי גבוהות מי שהתגוררו בסמוך לגבול, או תושבים של ישובים שקיבלו 25 נקודות לפחות במה שקרוי "דירוג כלכלי חברתי", כפי שהוא קבוע בפקודת מס ההכנסה.
כך למשל מעניק משרד הבינוי והשיכון עדיפות לאומית, ביישובי העימות, בדרך של הלוואות מסובסדות עבור רכישת דירה, מסייע במיגון דירות ביישובי קו העימות, מקדם הקמת מבני ציבור, ומעודד חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה לפי תמ"א 38.
אם ההטבות האלה יינתנו לתושבי דרום תל אביב, או לכאלה שיבקשו לרכוש שם דירות, כדי להתגורר במקום, הרי שאזור דרום העיר יזכה לתנופה אדירה לא רק של בנייה, אלא גם של תושבים מתל אביב והסביבה, שיבקשו לזכות בהטבות ויעברו להתגורר שם.
כיום נבנים לא מעט בנייני מגורים באזור התחנה המרכזית הישנה, אבל לא רבים קופצים על האפשרות לגור באזור, שבו מספר הזרים גדול ממספרם של התושבים הוותיקים.
אין ספק שאוכלוסיות מסוימות שחיפשו את ההטבות ועברו אל יישובי הפיתוח ואל הישובים שבקרבת הגבול ובהם סטודנטים, חיילים משוחררים, עולים חדשים, ומי שרוכשים דירה ראשונה, יגלו עניין להישאר במרכז הארץ, תוך התחייבות שהאזור בדרום העיר ישנה את פניו ויאפשר לא רק ביטחון לתושבים שיגורו בו אלא גם איכות חיים.
זה הזמן להשקיע באזורי הדרום של תל אביב, אין ספק שלאחר שתתקבל החלטה לראות במקום אזור בעל עדיפות לאומית, יאמירו מיד מחירי הנכסים במקום, ומה שנמכר לאחר קשיים מרובים ייחטף על-ידי משקיעים זריזים.
העובדה שהממשלה מבקשת להכריז על המקום כאזור בעל עדיפות לאומית, מעידה לא רק שהיא ערה לסבלם של התושבים במקום, אלא בעיקר לכך שפינויים של הפליטים ומבקשי המקלט עלול לקחת עוד זמן רב. הדחיות הרבות בהוצאתם של הזרים גם בגלל החלטות בג"ץ, מחייבות את הממשלה למצוא דרכים חלופיות שיטיבו עם תושבי השכונות, ויביאו לדרום העיר ציבור גדול של זוגות צעירים.
בתקופה שבה הוצאו קיבוצים כמו רוחמה, ברור חיל ודורות מרשימת הישובים בעדיפות לאומית והופרדו משאר תושבי שער הנגב שזוכים למעמד של עדיפות, מבקשת הממשלה אולי לראשונה בתולדותיה, להעניק את המעמד שניתן בעיקר לישובים הסמוכים לגבול, גם לשכונות באזור המרכז כדי לסייע להן להיחלץ מהמשבר הכלכלי חברתי שהחריף לאחר השתלטות של עשרות אלפי זרים על שכונות הדרום של תל אביב.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב –ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי התנועה החדשה "יושרה לישראל", שקמה להיאבק בשחיתות וחבר ההנהלה שלה. המאמר הוא על דעת הכותב ואינו מהווה את עמדת "יושרה לישראל".
תאריך:  28/06/2018   |   עודכן:  28/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תל אביב אזור עדיפות לאומית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רעיון מבורך.רק שהמסתננים
alice  |  29/06/18 18:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הנהגת חמאס מסלימה את המצב הביטחוני ברצועה כדי לכפות על ישראל הסכם "הסדרה" ארוך טווח גם במחיר של עימות צבאי כולל. מצרים הינה היחידה היכולה לתווך בהצלחה בין ישראל וחמאס כדי למנוע את התדרדרות המצב ולהגיע להסכם
ראובן לייב
למפלגה השסועה וקרועה מבפנים אין שום סיכוי להחלים מחוליה, ואנשיה המצויים על סיפו של פירוק, יפוצו בסוף לכל עבר
מנחם רהט
ראייתו את ההתבוללות ההמונית בתפוצות כמגיפה נוראה המאיימת לכלותנו, מכשירה אותו לראשות הסוכנות    הרצוג הוא יהודי ישראלי
אסתר שניאורסון גרי
זאת לא מדינה דמוקרטית    מעט הדמוקרטיה שיש במדינה, קיימת אצל הערבים שבמדינתנו    הם מצביעים עבור מנהיגים שונאי ישראל ומקבלים את חברי הכנסת שלמענם הצביעו
ראובן לייב
המחינה הציוני לא ייבנה מאיומים, נוסח ציפי לבני, על אפשרות-פירוקו והיה והיא לא תתפנה לתפקיד הנחשק, שהתפנה עם מינויו של בוז'י הרצוג ליו"ר הסוכנות היהודית    המפלגה, הניצבת כיום על כרעי תרנגולת, זקוקה תחת זאת לנתינת יד לחיזוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il