X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מהמאמי הלאומי ב"אהבה זה כואב" לדמות קריקטורית ב"מסודרים" - כך הפך אליל הבנות מפנטזיה נשית הורסת לפנטזיה גברית מעצבנת
▪  ▪  ▪
גירסת שנות ה-2000 ל"מציצים" (מתוך "מסודרים") [צילום: עכבר העיר]
עדיין מאמי, אבל פחות (מתוך "אהבה זה כואב")

כשאורן הופיע בחייה של דנה ב"אהבה זה כואב" קרה משהו יוצא דופן. שחקן שעד אז היה מזוהה בעיקר עם תפקידים קומיים, חצי מצמד מצחיקנים ידוע, נהפך בן לילה לסמל מין ואהוב הבנות.
"אהבה זה כואב" של דנה מודן (עדיין הדרמה המייצגת של ערוץ 10, אף שבינתיים שודרו בערוץ סדרות מקור נוספות) משודרת בו שוב בימי שישי, מה שמאפשר לבחון ממרחק הזמן את השינוי התדמיתי המיידי הזה שעבר אסי כהן. מעניין במיוחד לבחון את התהליך שעבר כהן מאז שגילם את הדמות שובת הלב ההיא ועד שנהפך לתומר ב"מסודרים".
הסדרה הזאת, שיצרו מולי שגב ואסף הראל ומשודרת כעת במוצאי שבת בערוץ 2, מספרת על ארבעה חברים שהתעשרו לאחר שחברת ההיי-טק שלהם נקנתה ב-217 מיליון דולר. כהן מגלם את תומר לוי, מנהל השיווק של החברה, רודף שמלות וחסר מעצורים בנוגע לכסף. יש כסף - צריך לבזבז אותו. הוא זה שדחף מכונית והפיל אותה מראש הצוק לחוף הים, הוא זה שקנה מכונית ספורט נוצצת, הוא זה שניכס לעצמו את משפט החיזור "את יודעת שיש לך משהו עצוב בעיניים?".
במידה מסוימת, תומר נבנה על היסודות של אורן מ"אהבה זה כואב", אלא שבשלב מסוים במעבר מהמוסך לווילת הפאר (מהמשמורת של מודן לזו של שגב) הוא איבד מקסמו. אולי זה רק בעיני המתבוננת; אולי זה משום שנהפך מפנטזיה נשית, שנוצרה בידי אשה, לפנטזיה גברית, שנוצרה בידי גברים. אבל עובדה שהוא כבר לא ערס בעל לב זהב, סתם ערס עם הרבה זהב.
תרגום חיוור
"מסודרים" היא סדרה גברית שכתבו גברים ושחקניה הראשיים גברים. הצופים שלה, עם זאת, מעורבים - גברים ונשים. השבוע היא כבשה לראשונה את פסגת טבלת הצפייה, עם 21% רייטינג, והוכיחה שוב - כמו "אהבה זה כואב" לפניה וכמו "מרחק נגיעה" - שיש קהל לסדרות דרמה מקוריות.
הסדרה הזאת מזכירה במתכונתה את "הפמליה" שמתרחשת בלוס אנג'לס, אבל בתרגום לעברית היא נראית כמו גירסת שנות ה-2000 ל"מציצים" הוולגרי. אף שלא תמיד קל או נעים לצופות להזדהות עם המניפולציות שווינס וחבריו עושים כדי להיכנס למיטה עם נשים שהם פוגשים בסדרה האמריקנית, הן יכולות לפחות ליהנות מהכתיבה השנונה, בניית הדמויות המרתקת וההומור העצמי.
דמויות טלוויזיוניות אינן מתאפיינות בדרך כלל במנעד גדול של תכונות - שתיים-שלוש לכל היותר - אבל ב"מסודרים" הסתפקו בתכונה אחת לכל דמות, כמו בקריקטורה. גיא (אסף הראל) הוא רגיש, ברלד (מאור כהן) הוא מסטול, ארז (ערן זרחוביץ) הוא חנון, ותומר (אסי כהן) הוא ערס. אולי מפני שהראל ושגב חושבים, כפי שאמרו בראיון ב"פנאי פלוס" עם עליית הסדרה, על אטימות רגשית ורדידות נפשית של גברים. ארבע הדמויות השטוחות האלה רצות במעגלים ואינן מתקדמות לשום מקום. זה בולט במיוחד אצל תומר הבלתי נלאה. באותו ראיון אמרו היוצרים כי חזו שהדמות הזאת תעורר התנגדות, אבל הסתמכו על כך שכהן הוא "מאמי אולטימטיבי".
לא בטוח שהמאמי מחזיק מעמד. מפרק לפרק תומר מעורר יותר התנגדות. באחד הפרקים הוא מתראיין למוסף "7 ימים" ולא מזכיר אף אחד מהחבורה. ממש לא נחמד (אחר כך הארבעה, בצעד לא אופייני - ובניגוד לדברי היוצרים באותו ראיון, שבנים לא רבים כמו בנות ולא מדברים על היחסים שלהם - הולכים לטיפול אצל ראובן דגן, הפסיכולוג מהסדרה "בטיפול", בקריצה פנימית של הזכיינית קשת).
אם לא תומר, אפשר לקוות שלפחות אסי נשאר מאמי. ובאמת, כשהתראיין ב"יאיר לפיד" ציין המנחה שהוא בעצם ההיפוך של תומר לוי: בעוד שהדמות הפיקטיבית משתעשעת ללא מחויבות עם דוגמניות מקומיות וזרות, השחקן הוא איש משפחה למופת שנישא לאהובת נעוריו, ואב מסור לתינוקת שלו. בתוכנית הראיונות "מה קשור?" (המשודרת ב-HOT) הוא הוכיח מיומנות מרשימה בהחתלה, כשהדגים זאת על בובה בתוך זמן קצר.
אבל בשני הראיונות האלה הוכיח השחקן כובש הלב והכישרוני להפליא (שאת הכישרון הקומי שלו הוא ממשיך להפגין ב"ארץ נהדרת") כי הוא גם זקוק לטקסט שנכתב בשבילו. אצל לפיד הוא סיפר על היותו נהג עצבני, לא בהכרח תכונה שכדאי להתגאות בה בשעת צפיית שיא. ב"מה קשור?", כשנשאל שאלות מטופשות בנוגע לעתידה של בתו, אמר שישמור עליה בבית עד גיל 20. עדיין מאמי, אבל פחות.
האם "מסודרים" תפגע במעמד שכהן הגיע אליו בזכות "אהבה זה כואב"? או שההיפך הוא הנכון - לקבוצת המעריצות שהתגבשה אז תצטרף עכשיו להקת הזאבים המקנאים בו. אם להשתמש בדימוי מעולם משחקי הקלפים, אחרי משחק הפוקר של הפרק הקודם, לא ברור אם ההימור יניב "דאבל" או שום כלום.

תאריך:  17/04/2007   |   עודכן:  17/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד, קרקוב
פרסום ראשון: בפגישה שערכו בפולין, אמר יו"ר מפלגת הגמלאים, רפי איתן, לרב ישראל לאו, שמפלגתו תתמוך בו לנשיאות המדינה במידה שיחליט להתמודד לתפקיד
דניאלה רגב
מוזרים הדברים שגורמים לנו להתאהב    מילא אם זה היה הלחם האלוהי, פטה הכבד, ג'ל היין או המחיר המזערי של העסקית, אבל הבירקנשטוק?! דניאלה רגב מפגינה אהבה צ'פלינאית לאדורה של אבי ביטון
אסף דוד-מרגלית
לאחר סדרה של ימי מסחר אדומים בדולר, עולה שערו ברבע אחוז ל-4.064 ש"ח לדולר    בחודש מרס יוסף הדולר ב-2%    עיקר הפעילות בחודש מרס היתה של משקיעים מקומיים ולא זרים
מוטי אקסמיט, ניר יהב
אדם בן 35 נפצע באורח בינוני ושלושה נוספים נפצעו באורח קל בפיגוע ירי מרכב חולף בסמוך ליישוב נעלה שבאזור מודיעין
יפעת גדות
אנשים שסבלו ממלנומה ואובחנו על-ידי רופא עור נטו יותר לסבול מסרטן בשלבים המוקדמים של המחלה וסיכוייהם לחיות לפחות חמש שנים היו גבוהים יותר לעומת אנשים שאובחנו במלנומה על-ידי רופא שאינו רופא עור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il