X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשיפה: מתחזקים המגעים בין בכירי הליכוד לשרי קדימה הנוסחה המתגבשת: הקמת "בלוק טכני" בקדימה והבטחה לשריון תפקידי שרים בממשלת נתניהו
▪  ▪  ▪
נתניהו [צילום: AP]
מופז, בדרך חזרה לליכוד?

"...נוכח ההתנגדות העזה בליכוד לאפשר מתן שריון, הגיעו הצדדים במשא-ומתן החשאי ל"נוסחה חדשה", שעל פיה יהיה להם סיכוי שווה להתמודד בבחירות 'הפנימיות', ללא סכנה כי "יוענשו" על-ידי הפעילים של המפלגה".

רונן ליבוביץ
לבני: "נגד האיום הקיומי של נתניהו"

"המהפכה הלבנה": במפלגת הליכוד מגבשים את התוכנית להפלתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט. כך עולה ממידע בלעדי שהגיע לידי Nfc. בכירים במערכת הפוליטית חושפים, כי בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בין ראשי הליכוד לבכירים ש"נטשו" לטובת מפלגת קדימה, ערב הבחירות האחרונות. המדובר במגעים אינטנסיביים עם שרים בכירים בממשלה ועם חברי כנסת אשר בוחנים את עתה דרכם הפוליטית.
אבל הדרך לא הייתה קלה. בכירים בליכוד לא מסכימים לדרישות בכירי קדימה. השרים המכהנים דרשו בתחילה שריון פוליטי לבחירות הבאות, בתמורה לחזרתם למפלגתו של בנימין נתניהו. אנשיו של יו"ר הליכוד - התנגדו. הם ידעו כי פעילי המפלגה לא יסכימו למהלך.
מהמידע הבלעדי שהגיע לידנו עולה, כי נוכח ההתנגדות העזה בליכוד לאפשר מתן שריון, הגיעו הצדדים במשא-ומתן החשאי ל"נוסחה חדשה", שעל פיה יהיה להם סיכוי שווה להתמודד בבחירות 'הפנימיות', ללא סכנה כי "יוענשו" על-ידי הפעילים של המפלגה. בשיחה שקיימנו עם בכיר בליכוד, עלה המושג: "בלוק טכני", כחלק מהנוסחה החדשה שהוצעה.
בשלב הראשון, אומר לנו בכיר במפלגה, "המעבר של אנשי קדימה לא יהיה מיידי למפלגת הליכוד". בשל הקושי לקבל את המהלך בעיני הפעילים, הוא מדגיש, "אנחנו נדרשים לשלב ביניים: הפורשים יקימו לתקופת המעבר מעין "סיעה מסופחת", ותהליך ההיטמעות יהיה הדרגתי". "המטרה", אומר לנו הבכיר, "לצמצם את משמעות המושג של 'זנות פוליטית'", כהגדרתו. לדבריו, גם אם התהליך לא יתנהל כמתוכנן, "הרי שמהלך החזרה לא יהיה מיידי בכל מקרה. במשא-ומתן בין הצדדים עלתה גם האפשרות להעניק להם סוג של "מעמד מיוחד", תוך הבטחה אישית של תפקידי השרים בממשלתו החדשה של נתניהו, לאחר הבחירות הבאות".
חוששים לגורלם הפוליטי
"הפורשים הפוטנציאליים", מסביר לנו מקורב לשר בממשלת ישראל, "חוששים לגורלם הפוליטי. מבחינתם זה סיכון לא פשוט. מצד אחד הם יודעים כי עתידם הפוליטי נגזר אם ימשיכו לצד אולמרט, אך מצד שני, הם מודעים לאופן בו יתפסו בעיני הציבור באם יחזרו כאילו כלום, לליכוד, הבית ממנו הם ברחו". המטרה שלהם, הודגש, הוא להפחית כמה שניתן את הפגיעה בתדמיתם הציבורית. פקיד בכיר בקדימה מודה גם הוא, כי השרים מתקשים שלא לחשוב על החודשים הבאים: "מרכז הליכוד מתחזק, והשרים בקדימה בסכנה. הם מבינים שקדימה לא הצליחה לבנות תשתית ארגונית, ורואים שאין להם מטה חזק. אבל יותר מכל: החשש שלהם נובע מזה שלציבור אין עדיין נאמנות אמיתית למפלגה". האנשים, הוא אומר, מחפשים מוקד כוח.
מקורבו של אחר משרי קדימה מעריך בשיחה עם Nfc, כי "ממשלת אולמרט לא תשרוד את מושב הקיץ של הכנסת". לדבריו, "יש אופטימיות רבה בליכוד, תחושה של מאבק ונחישות. הפעילים של הליכוד, בשונה מהחודשים האחרונים, מאמינים שיש להם סיכוי. הציבור משדר שהוא רוצה אלטרנטיבה, והשרים חשים את רחשי העם. הם מודעים לבעייתיות". לדבריו, גם שרי קדימה מבינים כי למפלגה אין עתיד". הוא הוסיף, כי בכירים במפלגה מעריכים שהגם ששרת החוץ, ציפי ליבני, תהווה מועמדת "נקייה" ו"ראויה", היא לא תצליח להנהיג את המפלגה לשלטון. באשר לדיכטר, הוא אומר, "היחלשותו הפוליטית והציבורית בעקבות פרשת המפכ"ל, פגעה קשות בסיכוייו להיות ה'יורש' של אולמרט".
הדוח המיוחל
לא רק ראש הממשלה מחכה למבקר. מסקנותיו של מיכה לינדנשטראוס, כמו גם דוח ועדת וינוגרד, יכריעו את עתידם של שרי קדימה בכלל. אולמרט, הוא רק אחד מהנפגעים הפוטנציאלים. ברקע: ממתינים לשני מהלכים חשובים: הראשון, זהות הזוכה בפריימריז למפלגת העבודה, והשני, מסקנות הוועדה. בליכוד של היום, כך נראה, יש כבר מי שלוחץ על משרד המבקר. "המהפכה הלבנה של המפלגה נעצרה רק בגלל העיכובים המיותרים של המבקר. זה הזמן כי הוא יאמר את דברו ביחס לאולמרט".
ההערכה: חצי שנה לבחירות
נתניהו ממשיך בשלו. הוא אינו מרבה לדבר, אבל נשאר בשטח. מקורבו של ראש הממשלה לשעבר מסביר בשיחה עם Nfc, כי נתניהו בוחר ללכת ב"קו ממלכתי": בנושא הכלכלי הוא לא מבקר את הממשלה, כל עוד הם ממשיכים להשקות את הזרעים שהוא נטע. "נתניהו אומר ויאמר לציבור: ההצלחות הכלכליות של המשק הישראלי קשורות במהלכים שהוא החל בימיו כשר האוצר".
בנושא הביטחוני, נתניהו ימשיך לבקר את התנהלות הממשלה. השיטה: הצגתה של ממשלת אולמרט כמסוכנת לביטחון ישראל. מקורבו של נתניהו, אומר לנו, כי "הוא מתמקד בשיקול הדעת של אולמרט בנושא הביטחוני, בשני היבטים: על כל הנושאים הביטחוניים בהם כשל עד עכשיו, ובעצם הבחירה של פרץ לתפקיד שר הביטחון". המסר של נתניהו, הוא מסביר, יהיה אחיד: "לא למפלגת קדימה ולא למפלגת 'העבודה' יש אלטרנטיבה ראויה לתפקיד הביטחון. שניהם כישלון".
לאחרונה, ביבי מרבה לדבר על הסכנה האירנית. הוא נפגש עם בכירים בממשל האמריקני, ממשיך את המגעים האישיים עם ממשלות אירופה ומשווק את עמדתו הנחרצת בנושא. "זה הנושא המרכזי באג'נדה שלו עכשיו", אומר לנו מקורב, "משום ששם צריך לקבל את ההחלטות האסטרטגיות הנכונות גם בטווח הקצר". לדבריו, "לאור תמונת המצב הבינלאומית ולאור פעילותן של המעצמות במערב, עשויה ישראל להיות מי שתוביל ברקע את קבלת ההחלטות החשובות בעצמה, גם אם לא בשמה שלה".

תאריך:  19/04/2007   |   עודכן:  19/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטרה: בלוק "טכני" תחילה
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
טעות לראות בליכוד אחידות.
חנן.  |  19/04/07 02:21
 
- אתה צודק, סילבן חתרן בלתי נלאה
צביקה, יודע דבר  |  19/04/07 07:33
2
לא ביבי אל תסכים
קובי פ ראש העין  |  19/04/07 03:53
3
להחרים את כל המפלגות. לא
נתין מדמנת ישראל  |  19/04/07 07:19
4
לעשות הכל להפלת שלטון השקר
חבר ליכוד  |  19/04/07 07:50
5
==========נתניהו מלך======= ל"ת
אילן הגדול  |  19/04/07 08:31
6
אנחנו איתך להפלת ממשלת הזדון! ל"ת
גדי ראשון  |  19/04/07 08:37
7
סבלנות ח- ביבי
יונני  |  19/04/07 08:42
8
מצפים
ב  |  19/04/07 08:56
9
המושחתים חוזרים לליכוד  ל"ת
המושחת והמשחית!!!  |  19/04/07 09:14
10
האחריות הציבורית של ח"כים כיום
לפעול דמוקראטית!  |  19/04/07 09:32
11
ראש הממשלה הבא בנימין נתנייהו
אברהם סולומון  |  19/04/07 10:03
12
ביביהו והליכודניקים
ארדןשב  |  19/04/07 10:25
13
רק ביבי ראוי.מצליחן עם קבלות.
רעייה  |  19/04/07 11:00
14
להשתמש בטכניקות קדימה ואח"כ
מיכל מירושלים  |  19/04/07 11:06
15
לפני האסון
אזרח מודאג  |  19/04/07 11:07
16
רק לא ביבי שקרן ופוגע בחלשיים ל"ת
מאיר ממרוקו  |  19/04/07 12:08
17
ביבי ראוי לחזור להגה השלטון !
rami005  |  1/09/07 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שדרן הרדיו יהיה נתון מעתה תחת פיקוח    כך הורתה הרשות השנייה למנכ"ל רדיו ללא הפסקה בעקבות שורת התבטאויות בוטות מצד זהבי    השדרן סירב להתנצל בפני גוף ימני קיצוני וסנקציית הפרה ננקטה נגד תוכניתו
רונן ליבוביץ
חברי הכנסת ארדן וחרמש מבקשים לכנס את ועדת הכנסת על-מנת לדון בשלילת זכויותיו של ח"כ בשארה    לטענתם, דיון כזה יעביר מסר ברור לח"כ בשארה כיצד הכנסת רואה את התנהגותו המבישה"
דורון בן-דור, יופ ציוני
סיבוב ט' בגביע: הירוקים העפילו לשמינית הגמר רק לאחר בעיטות הכרעה מ-11 מטרים    90 הדקות נגמרו ב-1:1    זנדברג כבש לבית"ר, ארבייטמן השווה
הילה רפופורט
כך טוען מסמך מסווג שחיברה הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם    המסמך סותר את הכרזת אירן, לפיה ביכולתה להפיק דלק גרעיני בכמויות תעשייתיות
עידן יוסף
הוועדה לבחירת שופטים צבאיים משפטיים בחרה במי שהיה השופט הצעיר ביותר במדינה - תת-אלוף שי יניב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il