X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצבא הסורי נערך למערכה הגדולה על העיר אדלב שהפכה להיות המעוז הגדול של המורדים בסוריה. נפילתה היא רק עניין של זמן והנשיא בשאר אסד ישלים בכיבושה את ניצחונו על המורדים והארגונים הגי'האדיסטים הקיצונים שניסו להפיל את שלטונו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP Photo/Hassan Ammar, File]

צבא סוריה ממשיך בהיערכותו לכבוש את העיר אדלב שבו מתרכזים הכוחות האחרונים של המורדים,בימים האחרונים היו התקפות ריכוך ארטיליריות של הצבא לקראת מתקפה, בתוך אדלב מתבצרים כ-30 אלף איש מתוכם כ-10 אלפים לוחמים של "המטה לשחרור אלשאם"( לשעבר ארגון ג'בהת אלנוסרה המזוהה עם אל-קאעידה, שהינו הגרעין הגיה'אדיסטי הקשה).
"המטה לשחרור אלשאם" שולט באדלב מאז 2015, הוא הקים בה מעין רשות שלטונית, מגיש שירותים לאזרחים ומנהל את העיר. בסוריה אומרים כי מדובר בקרב החשוב ביותר מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011 שאמור לחסל את לוחמי האופוזיציה הסורית שהעזו לקרוא תגר על הנשיא בשאר אסד).
נראה כי הנשיא הסורי בשאר אסד וההנהגה הרוסית הגיעו למסקנה כי יש לחסל את ארגון"המטה לשחרור אלשאם" בניסיון לעקור את הטרור של ארגון אל-קאעידה משטח סוריה. בראש "המטה לשחרור אלשאם" עומד אבו מוחמד אלג'ולאני והוא כבר הקים כוח עילית שמטרתו לפעול בעורף האויב.
צבא סוריה מנהל מגעים עם ארגוני המורדים שאינם ג'יהאדיסטים כדי להגיע עימם להסכמות ולהוציא מהעיר אדלב במסגרת "הסכמי פיוס" ללא קרב כפי שעשה בכמה מקומות אחרים בסוריה.
במקביל מתנהלים גם מגעים דיפלומטים בין רוסיה לטורקיה, טורקיה סגרה את גבולה עם סוריה באופן הרמטי, היא מארחת בשטחה יותר מ-3 מיליון פליטים סורים ואיננה מוכנה לשום פליט נוסף, כל מי שינסה להיכנס לשטחה צפוי לירי במטרה להרוג.
למעשה, חזרתו של הנשיא בשאר אסד לשלוט באדלב כבר הוכרעה, נותרה רק השאלה של העיתוי והמחיר שישלמו 3 מיליון האזרחים המתגוררים באדלב.
סטפן דה מיסטורה, השליח המיוחד מטעם האו"ם לסוריה העריך כי לצבא הסורי ולארגון "המטה לשחרור אלשאם" יש יכולת לחימה כימית בגז הכלור, גם לאמריקנים יש הערכה דומה ולכן הזהיר הנשיא טראמפ את הסורים ואת הרוסים שלא לעשות שימוש בנשק כימי. פייצל אלמיקדאד, סגן שר החוץ הסורי הכחיש את הדברים וטען כי לארצו אין שום נשק כימי.
בכל מקרה, אם ייעשה שימוש בנשק כימי סביר להניח כי הנשיא טראמפ יורה על פעולה צבאית נגד מטרות סורית כפי שכבר עשה בעבר לאחר שהצבא הסורי השתמש בנשק כימי נגד המורדים ואזרחים, מבחינת ממשל טראמפ מדובר בחציית "קו אדום".
המתיחות בין ארה"ב לרוסיה, על-רקע המערכה הצפויה באדלב ואפשרות לתגובה צבאית אמריקנית במקרה של שימוש בנשק כימי, היא גדולה, רוסיה ריכזה כ-26 ספינות בלב ים מול חופיה של סוריה למקרה של התלקחות גדולה.
בקרב תושבי אדלב יש חשש גדול מהבאות ומאסון הומניטרי כבד, הנשיא בשאר אסד, בסיוע אירן וסוריה, כבר הוכיח שאיננו עושה שום חשבון לבני עמו, עד כה נהרגו במלחמה כ-350 אלף אזרחים סורים, מבחינתו מה שחשוב הוא לחסל את קיני ההתנגדות האחרונים של האופוזיציה הסורית, העיר אדלב הינה המעוז האחרון הגדול של המורדים, רבים מתושביה נמלטו ממנה למקומות אחרים בסוריה מחשש למעשי נקם מצד חיילי הצבא הסורי.
האם ניתן להכניע את אדלב ללא קרב?
שר החוץ הטורקי מוולוד אוגלו שביקר באחרונה במוסקבה הזהיר מפני פתרון צבאי וכיבושה של העיר אדלב שעלול להביא למותם של מאות אלפי בני אדם, טורקיה נכשלה בניסיונותיה לשכנע את ארגון "המטה לשחרור אלשאם" לאפשר לצבא הסורי לקבל את השליטה על העיר ללא קרבות כדי להציל את חייהם של אזרחים חפים מפשע.
אבו מוחמד אלג'ולאני, ראש ארגון "המטה לשחרור אלשאם" נחוש להילחם עד הסוף. הוא יודע שהנשיא בשאר אסד נחוש לחסל את ארגונו והוא מתכנן לגרום אבידות כבדות לצבא הסורי. רוסיה תומכת לחלוטין בעמדתו של הנשיא בשאר אסד, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הצדיק את המתקפה הצפויה על אדלב.
רוסיה רוצה לייצב מהר ככל האפשר את המצב סוריה, לסיים את מלחמת האזרחים ולשקם את המדינה כדי לבסס את שלטונו של הנשיא בשאר אסד אשר נותן לה את הלגיטימציה להישאר בסוריה עם בסיסים צבאיים באורח קבע. המערכה נגד המורדים באדלב צפויה להתחיל בכל רגע, לא ברור אם הצדדים ממתינים למפגש הפסגה הצפוי ב-7 בספטמבר בין מנהיגי רוסיה-אירן וטורקיה. אחד התרחישים האפשריים הוא שארגוני המורדים הלא ג'יהאדיסטים המתבצרים בעיר אדלב יכנעו ללא קרב והצבא הסורי יצטרך להתמודד רק עם לוחמי ארגון "המטה לשחרור אלשאם".
תרחיש נוסף הוא שהמצב יישאר כפי שהוא והצבא הסורי יפתח בממתקפה גדולה בסיוע מסיבי של חיל-האוויר הרוסי דבר ישביא להריסתה של אדלב ומותם של רבים מתושביה.
יש ידיעות לא מאומתות על מגעים להקמת "מעבר בטוח" שיאפשר הוצאת אזרחים מהעיר ועל כך שהנשיא בשאר אסד צפוי להכריז על חנינה כללית לאזרחי אדלב כדי שיצאו ממנה וישאירו מאחוריהם רק את המורדים.
"הקצב מדמשק" חוגג לקראת השלמת ניצחונו בסוריה וביסוס שלטונו בסיוען של רוסיה ואירן, בניגוד לכל ההערכות הוא הגיע לשלב הסיום של מלחמת האזרחים חזק מתמיד והצליח להפתיע ולהביס את כל מתנגדיו מבית.

תאריך:  06/09/2018   |   עודכן:  06/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוריה - המערכה האחרונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מבלי לקרוא קשקשת של יב״מ. ל"ת
בבר  |  7/09/18 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
איתמר לוין
במאחז האחרון של המורדים מתגוררים 3 מיליון אזרחים, הצפויים להיות קורבן למתקפה עזה מן האוויר והיבשה - ואולי גם בנשק כימי, מזהיר גארדיאן
עומר כרמון
דיווח: צבאו של בשאר אסד יצטייד במטוס הקרב האירני החדש "קסוואר" ובמערכת ההגנה האווירית "בוואר 373"    אירן מכחישה את הפרסומים על העברה לעירק של טילים בליסטיים המסוגלים לפגוע בישראל
מירב ארד
משרד החוץ האמריקני הודיע כי השליחים, ג'יימס ג'פרי וג'ואל רייבורן, יגיעו הערב לישראל ויבקרו בימים הקרובים גם בירדן ובטורקיה    ידונו בבלימת ההתבססות האירנית בסוריה וחשש מפני תקיפה בנשק כימי במערכה על אידליב
איתמר לוין
סרטון בן עשר דקות של משרד ההגנה הרוסי מציג את הצלחותיה הצבאיות של רוסיה בסוריה - כאמצעי שיווקי למאות מערכות הנשק בהן נעשה שימוש במדינה
עידן יוסף
הכוח הימי הרוסי באזור הוא הגדול ביותר מאז החלה ההתערבות הרוסית בסוריה וכולל 10 ספינות, שתי צוללות ומערכות טילים נגד מטוסים    מוסקבה: ספינת קרב אמריקנית ועליה עשרות טילי שיוט בכוננות לקראת הפעולה
רשימות נוספות
ההסכם עם דמשק נועד לשיקום צבא סוריה  /  עידן יוסף
ארה"ב מתכננת תקיפה רחבה בסוריה  /  עומר כרמון
דיווחים בסוריה: חוסל מדען בכיר המקורב לאסד  /  מירב ארד
ישראל מול אירן (ד')  /  אלוף (מיל') יעקב עמידרור
ישראל מול אירן (ג')  /  אלוף (מיל') יעקב עמידרור
ישראל מול אירן (א')  /  אלוף (מיל') יעקב עמידרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il