X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - תעמולה, הוקרה והערכה, פקוק, דוח חסוי והבה נכילה
▪  ▪  ▪
רופא מסור [צילום: אדי ישראל/פלאש 90]

א. טיפשות
בשבת בבוקר, בעיצומו של עוד יום קרב עם חמאס בעוטף עזה, בחר רון נשיאל, מגיש 'יומן השבוע' בקול ישראל, לראיין דובר של ארגון הטרור, שמִחזר שוב בעברית די צחה את תעמולת הארגון. אחרי שהדובר סיים להריק את כל מרכולתו, מבלי שהמראיין הפריע לו לרגע (זכוטת, שאינה ניתנת למרואיינים אחרים), ראיין נשיאל את ד"ר יום-טוב סמיה, שהיה אלוף פיקוד הדרום. סמיה ניסה להציג את הרעיון, שהבעיה אינה מה שקורה כרגע, אלא התשתית לעימות. נשיאל לא נתן לו לפתח את רעיונו בנחת.
אלא שלסמיה היה עוד מסר - מדוע נתן נשיאל בימה חופשית לדובר חמאס?! והמסר הזה הרגיז מאוד את המראיין, שכמעט סתם את פי סמיה.
ואכן, סמיה צודק - למרות שזו מסורת של התקשורת הישראלית (גם האלקטרונית) לתת ביטוי לדעותיו של האויב - גם במלחמתו בנו. זה סוג של התאבדות של יפי-נפש, שמקומו לא יכירנו. BBC, שירות השידור הבריטי, לא השמיע את תעמולת IRA, המחתרת האירית, בעת הטרור האירי. אין שום סיבה לפמפם את תעמולת האויב ועוד במלחמה.
לפני כעשרים שנה, הציע המכון למדיניות נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי הרצליה בנייר עמדה מפורט למנוע שידורים כאלה. מאז מסרבת התקשורת האלקטרונית הישראלית בעקשנות להיעתר לבקשתו.
ב. רופא מעולה
ד"ר מודי אגם, רופא המשפחה שלי, זכה בתואר הרופא המסור במדינה בתחרות 'פרס דניאלי - רפואה עם לב', הנערכת זו השנה השלישית ביוזמת 'קרן דניאלי', לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל, מתנדבת צעירה במחלקה האונקולוגית בבית-החולים שניידר, שנהרגה לפני כשלוש שנים בתאונת דרכים, בשובה מהתנדבות, והיא בת 20.
שמחתי לשמוע על זכייתו מרופאה עמיתה, כיוון שהייתי בין הממליצים על ד"ר אגם. ההיכרות בינינו די קצרה - שנים ספורות בלבד. כשהחליף את רופאי הוותיק, שפרש לגמלאות, חששתי. האם אוכל לסמוך על רופא, הצעיר מבני? בינתיים עברו כמה שנים, ונוכחתי, שד"ר אגם מסור, אמין ומקצועי, ודאגתו כנה. שמחתי, שעוד ממטופליו הצטרפו להמלצתי, והוא זכה בפרס.
בפרס דניאלי זכו השנה עשרה רופאי משפחה מכל רחבי הארץ, שנבחרו על-ידי כ-150 אלף איש, שהשתתפו במשאל. הפרס הוענק בטקס במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים במעמד בנימין נתניהו, ראש הממשלה, יעקב ליצמן, סגן-שר הבריאות, מנכ"לי קופות החולים, בני משפחת זוננפלד ומכובדים נוספים.
ג. והפקק אינו נגמר
חברת נתיבי ישראל (שהייתה ידועה כמע"ץ) סיימה לסלול את כביש 562, המחבר את כפר יונה לתל-מונד בשרון. הכביש נבנה בשני שלבים - מקדימה לצורן ומצורן לכפר יונה. עם השלמתו הגיעו הפקקים באזור לשיא, והנסיעה מכפר יונה לתל-מונד - משהו כמו חמישה ק"מ - יכולה להתמשך בשל הפקקים אפילו יותר משעה.
יתר על כן, תושבי השרון הצפוני, שרוצים להגיע דרומה, לא יצטרכו לשרך את דרכם דרך המושבים ינוב וגאולים, או דרך צומת בית-ליד. הם יצטרפו בצומת דרור ליד אבן-יהודה לפקק האדיר בכביש 4 דרומה - כיוון שבאזור השרון כמעט שאין תחבורה ציבורית.
יתר על כן, שני הכבישים החדשים באזור - 562 ו-553 (המוליך ממחלף פולג לכפר יעבץ דרך תל-מונד) - צרים מדי לנפח התנועה, ולא רק בשעות העומס. אלה כבישים כפריים לכאורה, אך לאורך שניהם (פרט לקטע קצר בשולי קדימה) אין מדרכות ואין שבילי אופניים.
ד. לפרסם!
בשנים 2016-2013 עבדו בצבא האמריקני על ריכוז הפקת לקחיו ממלחמתו בעירק, אך הדוח נותר חסוי,- כולל המסקנות, שהצבא סבל ממחסור במשאבים ומהנחיות שגויות של ההנהגה המדינית.
שני צירים דמוקרטיים בבית-הנבחרים האמריקני - ג'קי ספייר מקליפורניה ורוּבֶּן גאליגוֹ מאריזונה - פנו למארק אספר, שר הצבא, ולגנרל מארק מיליי, רמטכ"ל הצבא, כדי שיפרסמו בהקדם את הדוח, שנכתב בהוראת גנרל ריי אודיירנו, רמטכ"ל הצבא דאז, כדי שהציבור יוכל לדעת מה השתבש.
מאז 2003 נעשו כמה מחקרים על המלחמה בעירק - בצבא, בפנטגון, במכוני חשיבה אזרחיים ובאקדמיה, והיו מעורבים בהם אנשי צבא, בסדיר ובמילואים. האומה האמריקנית, טוענים ספייר וגאליגו איבדה בעירק יותר מ-4,550 איש עד כה, ועלות המלחמה בינתיים הסתכמה ב-1.7-0.8 טריליון דולר.
ה. המנון
לאור הדרישות לשנות את ההמנון, ולהתאמו - הציע מן-דהוא (בפורום רוטר) את השיר הזה:
"הבה, נכילה הבה, נכילה הבה, נכילה ונשתטחה".
(ותודה ליואב, שהעבירו זאת אליי).

תאריך:  29/10/2018   |   עודכן:  29/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפואה עם לב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טיפשות? או הליכה על הסף?
שמעון מהצפון  |  30/10/18 11:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרסים
יפעת גדות
השלושה זכו בפרס על מחקרים שערכו בתחום הפיזיקה של הלייזר, או "על בניית כלים עשויים מאור", בניסוח מטעם הוועדה. סטריקלנד היא האישה השלישית בהיסטוריה שזוכה בפרס נובל בפיזיקה
עומר כרמון
שנתיים מאסר נגזרו על יועץ בכיר לאקדמיה השבדית הבוחרת בזוכי פרס נובל בספרות    ז'אן קלוד ארנו שהורשע באונס חשוד גם במישוש איבריה האינטימיים של יורשת העצר הנסיכה ויקטוריה, בהדלפה לתקשורת של שמות זוכי פרס נובל ובניגוד עניינים
עומר כרמון
פרופ' ג'יימס אליסון האמריקני קיבל בעבר פרסים יוקרתיים בישראל    יקבלו מיליון דולרים ממלך שבדיה על תרומתם למלחמה במחלת הסרטן
אסתר שניאורסון גרי
בפנים חמורות סבר דיווחו ערוצי החדשות על הסירוב של השחקנית לקבל את הפרס, תוך נזיפות, שעל מדינת ישראל לעשות חשבון נפש ולהסיק את המסקנות    איש לא שאל, בעצם על מה מקבלת הגברת את הפרס? על תרומה למען האנושות? האם היא דמות מופת בקהילה? האם היא מעניקה השראה לעם היהודי?
תרצה הכטר
יש אומרים שפורטמן הפתיעה את מארגני פרס בראשית ואת שרת הספורט והתרבות לרבות פוליטיקאים בכירים    המהלך של פורטמן עורר מהומה תקשורתית    זו גררה אחריה התייחסות פרטנית של פורטמן לסיבות שגרמו לה לקבל החלטה ולדחות את הפרס ואת הגעתה לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il