X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היחס כלפי יהדות ניו-יורק השתפר משמעותית עם הכיבוש הבריטי ב-1664, ובמיוחד לאחר אישרור חוקת ארה"ב ב-1789. מעצבי החוקה הסירו מהיהודים רשימה ארוכה של מגבלות חברתיות וכלכליות וראו בתורה ("שנת היובל") מקור השראה לגיבוש תפישת החרות האמריקנית, שיצאה חוצץ נגד הכנסיות ובתי המלוכה באירופה
▪  ▪  ▪
התייחסות לפושעים [צילום: מט רורק/AP]

הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, ב-27 לאוקטובר 2018, הוא תזכורת אכזרית לאנטישמיות המושרשת בארה"ב מאז המאה ה-17, שאינה מייצגת את הרוב המכריע של החברה האמריקנית' המקרין, מאז הגעת המתיישבים הראשונים ליבשת החדשה, הערכה עמוקה ליהדות ולמדינה היהודית.
לדוגמה, פיטר סטאייווסאנט, המושל הראשון של ניו-יורק (1664-1647), שנקראה אז "הולנד החדשה", אומנם נכשל בנסיון למנוע הגירת יהודים למושבה החדשה, אך הצליח לסכל הקמת בית כנסת, מנע גיוס יהודים למשטרה, החרים רכוש יהודי והטיל על יהודים מס ייחודי בטענה: "היהודים שקרנים, מגעילים ואויבי ישו".
היחס כלפי יהדות ניו-יורק השתפר משמעותית עם הכיבוש הבריטי ב-1664, ובמיוחד לאחר אישרור חוקת ארה"ב ב-1789. מעצבי החוקה הסירו מהיהודים רשימה ארוכה של מגבלות חברתיות וכלכליות וראו בתורה ("שנת היובל") מקור השראה לגיבוש תפישת החרות האמריקנית, שיצאה חוצץ נגד הכנסיות ובתי המלוכה באירופה.
אבל, האנטישמיות האירופית השתרשה בארה"ב, אם כי בפרופיל נמוך משמעותית מהקמת חברה ושיטת ממשל המקשות על האנטישמיות ומשדרגות את חופש הפרט מעבר למקובל באירופה.
לדוגמה, בדצמבר 1862, בעיצומה של מלחמת האזרחים בין הצפון לדרום, האשים הגנרל יוליסס גראנט - גיבור המלחמה - את היהודים במינוף "השוק השחור" כדי לנפח את מחיר הכותנה, והורה לגרש את כל היהודים מקנטקי, טנסי ומיסיסיפי. ההנחיה בוטלה בינואר 1863 על-ידי הנשיא אברהם לינקולן, שהיה ידוע ביחסו החיובי ליהדות וליהודים. ב-1920 אמר התעשיין האנטישמי הנרי פורד, האמריקני היחיד שזכה לתשבוחות ב"מיין קאמפ" של היטלר: "את הבעיה של הבייסבול האמריקני אפשר לסכם בשלוש מילים: יותר מדי יהודים".
הזדהות
אבל, ב-1921 חתמו למעלה מ-100 אישים אמריקנים נוצרים, כולל הנשיא וודרו ווילסון והנשיא לשעבר הווארד טאפט, על עצומה שגינתה את האנטישמיות. ב-1927 פרסם פורד התנצלות על התבטאויותיו האנטישמיות. בשנות ה-20' וה-30' של המאה הקודמת הלל ושיבח הכומר הקתולי ואיש הרדיו צ'רלס קאפלין את גרמניה הנאצית ואיטליה הפשיסטית, ופירסם את "הפרוטוקולים של זקני ציון", אבל ציבור שומעיו כמעט ונעלם עם פריצת מלחמת העולם השנייה.
ביטוי הולם לתחושות הציבור האמריקני ניתן בדצמבר 1993, בעיר בילינגס במדינת מונטנה, לאחר שאבן ניפצה את חלון משפחת שניצר שהדליקה את נרות החנוכה. בתגובה, הקדיש העיתון המקומי את העמוד הראשון לתמונה של חנוכיה, שהודבקה על חלונות רבים של 80,000 תושבי העיר, שחלקם צעד ברחוב הראשי של העיר וחנוכיות בידיהם. ההזדהות עם התושבים היהודים הפכה לאירוע שנתי.
את הביטוי האותנטי ביותר לתפישת העולם של רוב תושבי 435 אזורי הבחירה בארה"ב, מעניקים 435 צירי בית הנבחרים המהווים, יחד עם 100 הסנטורים, בעל ברית עקבי ונחרץ של ערכי התנ"ך והמדינה היהודית.
ולסיום - אין שופטים מדינה על-פי פושעים הפועלים בתחומה, אלא על-פי התייחסותה המשפטית והחברתית לפושעים. לדוגמה, בניגוד לרשות הפלשתינית המתגמלת משפחות של רוצחי יהודים, ישראל וארה"ב כולאות רוצחים מאחורי סורג ובריח.

תאריך:  01/11/2018   |   עודכן:  01/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות - תופעה חריגה בחברה האמריקנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ערן לרמן
מצרים מתמודדת בעיקר עם איומים פנימיים, ובראשם הגופים האיסלאמיסטים הקיצוניים. מדיניותה של ישראל צריכה להתמקד בסיוע למשטר א-סיסי לשמור על יציבותו
ראובן לייב
סיפור מאבקה הבלתי נלאה של השדולה הפרו-ישראלית בארצו של הדוד סם להבטחת שלומה וביטחונה המדינה היהודית
עו"ד יוסי דר
היועץ המשפטי לממשלה יודע היטב שהחלטת סגירה של תיקי נתניהו תעלה מיד לבג"ץ - הידוע בגמישות מחשבתו וביכולתו לרדת מהאולימפוס כאשר הוא סבור שהשכל הישר מחייב תוצאה כזו ולא אחרת
מרדכי ליפמן
מתעצם המאבק בין הנשיאה אסתר חיות לשרת המשפטים איילת שקד    המחלוקת ביניהן תאפיין את חיינו הציבוריים במהלך השנים הקרובות
רפי לאופרט
טענתי הבסיסית בשאלת היחס הראוי לגורמים עתירי פעילות עויינת כסוֹרוֹס, היא שאם הם מדברים כאויב, מתנהלים כאויב ופועלים כאויב, יש לראות בהם אויב ולהיערך לפעול מולם ככאלה. העובדה שמדובר באדם פרטי כביכול, אינה משנה דבר. איש אינו יודע בוודאות אם מכלול הנחות אלה נכון במלואו, אבל גם אם אין זה כך בכל פן והיבט, ניסיונות הכפייה והנזקים שהוא מחולל, מצדיקים תגובה כואבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il