X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עזבו אתכם מעל האש ומדעות קולינאריות קדומות על אור יהודה, וקבלו קפה חלבי ומפתיע לטובה שמציע שלל טאפאסים ומנות בהשראה איטלקית וספרדית דוד רוזנטל מגלה שבפורטוגזית ובאור יהודה אלגריה זה שמחה
▪  ▪  ▪
[צילום: אלגריה]

מזה עשרות שנים נחשבת אור יהודה לאחד ממקדשי הבשר של התרבות הישראלית. שיפודים, שווארמה וכל מה שעל האש ניתן למצוא שם, הרבה ובזול. מהסיבה הזו מצא עצמו הברנש שהזמנתי עמי לארוחה בקפה "אלגריה" מופתע, שלא להגיד כמעט המום כשסיפרתי לו על אופי המקום. בשביל האיש, שגדל ביהוד ומכיר כל אבן ברצועה שבין נמל התעופה בלוד לבנייניה הגבוהים של תל אביב, בית קפה חלבי הוא לא משהו שמצלצל מוכר כשמזכירים לו את בירת ה"על האש" של המדינה.
לא מוכר? אולי, אבל באותה מידה גם טעים ומפתיע. אלגריה היא בית קפה כשר על טהרת המטבח האיטלקי והספרדי. טפאסים, פסטות, דגים וכל דבר שאינו בשרי תוכלו למצוא במקום הזה, שלכמות ולאיכות האוכל שבו יש אופי של מסעדה, אבל לאווירה ולנינוחות יש ניחוח של בית קפה.
פתחנו כמו שפותחים בבית קפה - עם לחם הבית, לימונדה (10 שקל) ושייק מנגו (20 שקל), ומשם שייטנו בפול ספיד לכיוון המסעדה שבעניין. התחלנו עם הטפאסים, והיו כל כך הרבה, שאנחנו נזכיר את המשובחים שבהם - טאפאס גבינת עזים חמה בציפוי פריך (15 שקל), רק שתי יחידות, אבל מהממות. היו גם עלי גפן וציזיקי יווני (14 שקל) - שש פיסות מצוינות מלאות באורז. גם פאפאס עם איולי ספרדי (15 שקל) - נתחי תפוחי אדמה עבים בצורת צ'יפס, היו מנת חלקנו, וחציל עם לבנה ושמן זית (12 שקל) חתם את הספתח. בתור התחלה, לא יכולנו לבקש יותר.
אחר כך עברנו למנות העיקריות ובגזרה הזו עובד השף על טהרת המטבח האיטלקי. לקחתי את לזניית החצילים, שכוללת גם קישואים ופלפלים קלויים (45 שקל) ועד כמה שזה נשמע כמו "נו, לזניה, כמה זה קשה להכין" - אז זהו, שיש מקומות שפשוט לא יודעים לעשות ואילו המקום הזה כן. לזניה מצוינת. שותפי לארוחה לקח את הספגטיני עגבניות החריף עם חצילים קלויים ובולגרית (41 שקל) ולפי העדות שלו גם המנה הזו היתה משובחת. אלא שאני, טיפוס חשדן ועב בשר שכמותי, לא האמנתי ורוקנתי רבע מהמנה שלו לצלחת שלי. וואלה, צדק.
לסיום הקינוחים: הלכנו על טארט תפוחי העץ (26 שקל) ועל המנה שכל ריכוז הסוכר שעל הפלנטה נמצא בה - מאפה קדאיף עם גבינת עיזים, גלידת ריבת חלב, רוטב מנגו ופיסטוקים. לאכול ולהתעלף, 32 שקל שיזניקו אתכם לגן עדן.
אז לא היו סיחים על האש ולא שווארמה שמסתובבת לאיטה, אבל היה מזג אוויר נעים, שירות אדיב, בית קפה-מסעדה מלבבים והרבה מקצוענות. אהבנו. אריוודרצ'י.

הכותב היה אורח המסעדה.
אלגריה - יהדות קנדה פינת רחוב החרושת אור יהודה, 03-7731000
תאריך:  13/05/2007   |   עודכן:  13/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת Rest
ככה סתם, באמצע יום עבודה מיוזע, יצאנו לבדוק איך זה לפטפט במבטא צרפתי    בקצה רחוב הברזל מצאנו את La Poele D'or, שתמורת 55 שקל התקינה לנו ארוחה צרפתית מגוהצת, וגרמה לאירופה להיראות קרובה מתמיד
הדר פרבר
בתוך כך אמר כי סנקציות לא יגרמו לאירן לוותר על תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת
איריס פרחי
בית משפט חייב חברה לייצור דלתות לשלם ללקוחה פיצוי בגין עוגמת נפש והפסד ימי עבודה, לאחר שנאלצה לשמור על ביתה עקב בעיות בהתקנת דלת כניסה
איריס פרחי
התובעת טסה לברצלונה לצפות במשחקי כדורגל אלא שהכרטיסים לא נשלחו למלון    בית המשפט קבע שחברת הנסיעות תחזיר מחצית מעלות חבילת הנופש
הדר פרבר
תושב אוהיו איתר את אמו שחיה בישראל אך נאמר לו כי היא אינה מעוניינת בקשר איתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il