X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רוצו לראות את "אמי הגנרלית", בכיכובה של האחת והיחידה ציפי שביט, פצצת אנרגיה של אישה אחת. ההצגה שחזרה לבמות הפעם בכיכובה של שביט, נחשבת הצגת הבידור המצליחה של כל הזמנים
▪  ▪  ▪
ציפי שביט. משתבחת עם השנים

זה לא אמיתי ולא מציאותי. ציפי שביט שחצתה את גיל השבעים, הקיבוצניקית לשעבר מקיבוץ נווה ים, שהייתה במשך שנים רבות אחת מכוכבות הילדים הבולטות בישראל, שומרת על מעמדה וגם משתבחת. מי שלא ראה אותה על בימת "אמי הגנרלית", מגלגלת מצחוק מאות אנשים, לא ראה שחקנית מבטן ולידה, שגם היום משאירה מאחוריה את כוכבות הילדים הצעירות.
את ההומור המטורף היא ירשה מאבא שלה משה שביט ז"ל. שהיה במשך שנים רבות המנהל המיתולוגי של חברת היצוא החקלאי "אגרקסקו". בימים שעוד הייתה בישראל חקלאות אמתית.
משה שביט ז"ל, ניהל חברת יצוא חקלאית בבעלות החקלאים, שהייתה הגדולה בישראל. לא היה איש של גינוני כבוד אלא קיבוצניק צנוע, שגם אחרי שעזב את קיבוץ נווה ים, חי בצניעות וכמעט בסגפנות. מי שזכה לפגוש אותו גילה שמדובר לא רק באדם מקסים ובמנהל מוכשר, אלא בשחקן חבוי שהיה יכול לכבוש בקלות את בימות ברודווי ולהשכיב מצחוק את הקהל על הקרשים.
זכיתי להכיר את שביט מקרוב. זכיתי משום שזאת הייתה לא רק זכות לפגוש מנהל צנוע שגלגל מיליארדים של יצוא חקלאי שהתנהל בצניעות ובלבביות, אלא גם תענוג צרוף לפגוש אדם עם חוש הומור בריא שתמיד צוחקים בחברתו.
מי שהכיר את משה שביט ז"ל, מבין שגנים עוברים בירושה. גן ההומור עבר בירושה לציפי, שהצליחה לא רק לשכלל אותו, אלא גם להעצים את הגן ולהפוך אותו למוצר לכל דורש.
זאת לא רשימה אוביקטיבית על ציפי שביט. למען הגילוי הנאות, אני מצהיר כבר עכשיו שאני לא אוביקטיבי. אני מכיר את ציפי הרבה שנים, מעריץ אותה ואוהב אותה. בעיני היא נערצת לפחות כמו שרה נתניהו, על בני ציפר מבקר הספרים לשעבר של עיתון הארץ. מה שמותר לציפר מותר גם לי ואם אני מעריץ מישהי תנו לי להחמיא לה בגדול.
ברשימה לא אוביקטיבית, אני חושב שאישיותה המדליקה של ציפי שביט באה לידי ביטוי בגדול על הבמה. ציפי שביט, חפה מגינונים של כוכבת. בגלל גובהה קשה לה להסתכל ישר בעיניהם של אנשים גבוהים, אבל אצל ציפי הכל על השולחן. אם היא אוהבת מישהו הוא יודע את זה, ואם היא לא אוהבת או שונאת מישהו אין לו סיכוי לפספס את זה לעולם.
אני מקנא בציפי שכמעט אין לה אויבים. היא מצליחה להחליק הכל בהומור, וכמו על הבמה גם במציאות, החיים בחברתה מצחיקים ואפילו מצחיקים מאד. אני מעריך שאם ציפי תקרא את הדברים היא תגיד שהכנתי עבורה הספד מדהים למרות שאין לה כוונה למות. לא לזה התכוונתי. אני רוצה לכתוב כמה מילים ברצינות על "אמי הגנרלית", הצגה שעשתה קאמבאק וממלאת אולמות.
ההצגה "אמי הגנרלית", היא גלגול של סרט בכיכובה של גילה אלמגור, שהוקרן לראשונה בסוף שנות השבעים. גאולה נוני גילמה בהצגה את האמא הגנרלית הראשונה.
הסרט זכה לביקורת קטלנית בסוף שנות השבעים, והעיתונאי אהרון דולב, שהיה מבקר הקולנוע של מעריב, הכתיר את הביקורת לסרט בכותרת "פסולת תוצרת הארץ". הוא לא חסך את ביקורתו מגילה אלמגור, שגילמה בסרט את האמא הגנרלית. "יתכן שהייתי עובר בשתיקה על פסולת זאת המכונה קולנוע בחוצפה אומללה, אילולא נתקלתי לפני זמן מה בראיון אישי עם "כוכבת" הסרט גילה אלמגור, ובו אוסף מדהים של דברי איוולת מבולבלים "זיבולי שכל" בעגת "אמי הגנרלית", הישר מפיה של אמנו הגנרלית אלמגור". כתב דולב בעיתונו.
אלא שדולב נאלץ להתמודד מיד אחר כך עם תשובתה של גילה אלמגור שלא נשארה חייבת, ופרסם במעריב הסבר לביקורת שכתב. "לקוראי מדור זה הייתי מייעץ שלא להאמין לאף אחד מדברי ההבל המגוחכים הללו לרבות הווידוי החינני (של גילה אלמגור מ.נ) שגילמה את האמא הגנרלית בסרט, בדבר הפסקת קריאת ביקורת בגלל המסקנה הענוותנית, שרמת המבקרים נמוכה משל המבוקרים".
בשנת 2017 נכנסה האמא המיתולוגית ציפי שביט, לנעליהן של גילה אלמגור וגאולה נוני, ומאז היא מגלמת את דמותה של "אמי הגנרלית" בגרסה בימתית חדשה. בגרסה המחודשת מגיעה ציפי שביט במקום לסיני, ליחידה צבאית בחרמון כדי להביא לבנה החייל אוכל ביתי ומשתלטת על היחידה.
מה שקורה על הבמה היא חגיגה מטורפת של צחוק שמשכיב את הקהל שממלא אולמות, כמו שרק ציפי שביט יודעת לעשות. מי שרוצה לצחוק בלי הפסקה, ולראות את ציפי שביט במיטבה, יגלה גנרלית אמתית שרק משתבחת עם השנים.
תאמינו לי-למרות שאני לא אוביקטיבי.

תאריך:  26/11/2018   |   עודכן:  26/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציפי שביט פצצת אנרגיה של אישה אחת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חוליו ויינשטיין
גורמי הסיכון לטרום סוכרת הם רבים למשל, כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ושומנים בדם    בנוסף, עודף משקל מעלה את רמות הסוכר בדם, כך שככל שהמשקל עולה, כך גם רמת הסוכר עולה והסיכון ללקות בסוכרת
אלי אלון
בימים אלה מלאו 70 שנה למותו של סרן איתמר גולני, בן קיבוץ אפיקים שהיה מפקד ולוחם בפלמ"ח ובצה"ל, לוחם אמיץ שהשתתף בקרבות רבים, דמות נערצת שהיה סמל לדורות של חניכים בהתיישבות העובדת ובצה"ל. ב-16 בנובמבר 1948, נהרג באימון צניחה וגופתו לא נמצאה עד היום. לזכרו הוקם בקיבוצו אפיקים אולם ספורט, "בית איתמר"
איתמר לוין
העיתונאי אבישי בן-חיים מציע תיאוריית קונספירציה בעלת ניחוח אנטישמי: האשכנזים רודפים את אריה דרעי המזרחי. בעידן בו לעובדות אין משמעות, עלולים להימצא מי שיאמצו את הרעיון ההזוי הזה
צילה שיר-אל
מזל קשת - והתאמתו לשאר המזלות האסטרולוגיים - מיהו המזל איתו אתם מסתדרים ביותר וממי כדאי לכם להיזהר?!
עליס בליטנטל
בעקבות מחזהו מעורר המחלוקת של שלום אש "אל נקמות" מ-1907, כתבה פולה פוגל (ילידת 1951) את "מעשיה מגונה" שזכה להצלחה גדולה בברודוויי ב-2017    תיאטרון הקאמרי שהעלה לא מכבר (ועדיין ממשיך בהצלחה) את "אל נקמות", מעלה במקביל את "מעשיה מגונה" - המחזה שמעלה את כל מסלול יסוריו וגלגוליו של קודמו במהלך המאה שעברה    משהו שונה לחלוטין, מפתיע ומרתק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il