X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא היה מקום להעמיד את אפי נוה לדין פלילי, אלא לדין משמעתי בלבד - שכן מעשיו לא פגעו בערכים המוגנים העומדים בבסיס חוק הכניסה לישראל
▪  ▪  ▪
רק בגלל שהוא ידוע? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
כתב אישום נגד אפי נוה ובת זוגו
איתמר לוין
נוה מואשם בכך שסייע לבת זוגו להיכנס ולצאת בנתב"ג בלא לעבור ביקורת דרכונים * הפרקליטות דחתה את טענתו לאכיפה בררנית
לרשימה המלאה

כבר בפתח הדברים אבקש להוקיע את התנהגותו של עו"ד אפי נוה, כמי אשר אמור להיות ראש וראשון לציבור עורכי הדין. אולם באותה נשימה, ואף ביתר שאת, אציין באופן חד-משמעי, כי לא היה מקום לנקוט כלפיו בהליך פלילי כלשהו.
במה דברים אמורים? ראשית, אני לא מבקש לנתח את מעשיו של נוה באספקט הפלילי "היבש" ובשאלה אם מדובר באכיפה בררנית, למשל. בהקשר זה אבקש לציין כי נראה על פניו מהידוע ומהשכל הישר, כי קיימת תשתית ראייתית "יבשה" להעמדתו לדין, קרי, קיים סיכוי סביר להרשעה בעבירות המיוחסות לו.
בנוסף אני מניח, שלא יהיה קשה להצדיק את הגשת כתב האישום מן הפן הרוחבי, קרי: עקרון השוויון והאופן שבו רשויות אכיפת החוק נהגו כלפי אחרים שביצעו מעשים דומים. בהקשר זה אני מניח, שהמקרים בהם בוצעו עבירות כגון אלו, לרוב הן לא בוצעו בצוותא ולרוב לא בוצעו בשני הכיוונים, קרי: ביציאה ובכניסה לארץ.
השאלה היא, האם נכון היה להפעיל את הדין הפלילי במקרה דנן. לשיטתי, הפעלת הדין הפלילי במקרה זה אינה מידתית ואינה נחוצה. הפעלת הדין הפלילי במקרה זה מהווה אקט חינוכי וכלי הרתעתי, שאינו עולה בקנה אחד עם נסיבותיו.
על-פי הפרסומים עד כה, ניתן להבין, כי לא הייתה כל מניעה חוקית שתמנע מ-נוה ובת זוגו לצאת מהארץ, וכי במעשיהם הם לא הכשילו את הרשויות בפן המהותי. אכן, בוצעה הכשלה טכנית, קרי: הרשויות לא רשמו במאגרי המידע הרלוונטיים, כי נוה ובת-זוגו טסו לחופשה בחו"ל.
רשויות המס, למשל, לא יוכלו לשקלל נתון זה בעתיד בעת שיבחנו את הדוחות השנתיים של נוה ביחס למספר נסיעותיו לחו"ל. וכך, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לא תחזיק במידע מדויק אודות מספר הנוסעים לחו"ל במועדים הרלוונטיים. וכך, מחשבי משרד הפנים לא יכילו מידע עדכני על מספר הכניסות והיציאות לחו"ל של נוה.
ועדיין, האם נוה סיכן את אחד הערכים המוגנים והרציונאליים העמוקים שבגינם המדינה מחליטה מי יבוא בשעריה? ברור שלא! ויודגש, גם לסדר ולבקרה יש ערך עצמאי, אך עדיין לא כל הפרת סדר או פגיעה ביכולת הבקרה מצדיקה הגשת כתב אישום בגין קבלת דבר במרמה.
דומה, כי רעשי הרקע גברו על השכל הישר במקרה זה. הייתי מצפה ממדינת ישראל להיות חזקה ועוצמתית יותר באופן שבו היא מכילה התנהגותיות אנטי-חברתיות אשר בוצעו לכאורה על-רקע טעות חמורה בשיקול דעת, טעות שבוודאי לא נעשתה ממקום פלילי.
לשיטתי, אין מקום להגשת כתב אישום נגד אדם בשל היותו איש ידוע. לשיטתי, אין מקום להגשת כתב אישום נגד אדם בכדי לייצר הרתעה לרבים. ככול שקיימת נפקות מיוחדת לזהותו של מבצע העבירה לכאורה, היא אמורה לבוא לידי ביטוי בדינים הרלוונטיים לגביו.
הדרך המשפטית הנכונה לטיפול בעניין הנדון היא הדין המשמעתי. היה ראוי, כי הקהילה המשפטית תאמר את דבריה ביתר שאת, שכן אופן אכיפת החוק יקרים לכולנו, הן אלו שמצדדים בפועלו של נוה והן אלו שמתנגדים לו.

הכותב עוסק בייצוג בתחום הפלילי והצווארון הלבן.
תאריך:  25/12/2018   |   עודכן:  25/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אפי נוה / Efi  Nave
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת נוה: רעשי הרקע גברו
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מה
שמ   |  25/12/18 21:14
 
- התשובה היא כן
עופר רשו  |  25/12/18 22:55
2
יתכן שיש לו הגנה של זוטי דברים ל"ת
אורח  |  26/12/18 00:17
 
- זה יותר בעייתי לשימוש במקרה זה ל"ת
עופר רשו  |  26/12/18 07:05
3
הדין הפלילי במקרה של נווה
מדוע זה הופעל?  |  26/12/18 05:36
4
מעבר גבול שמתנהל כמו שכונה
חםם  |  26/12/18 08:58
5
מדינת מושחתיה
עזרא מנצור  |  26/12/18 20:22
 
- חשוב לזכור
עופר רשו  |  2/01/19 18:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
מחאת המחירים היא שילוב של חלטורות פוליטיות עם מציאות שהופכת במהירות לבלתי נסבלת. אי-השקט הציבורי נובע מתחושת אי-נוחות כוללת מתפקודה של הממשלה ושל רשויות שלטון נוספות. את המחאה יש לפטור מטעויות עבר ולהתמקד: בבלימת התייקרויות אופנתיות ובשידוד מערכות של תפקוד הממשלה והשירות הציבורי
מרדכי ליפמן
בית המשפט העליון מצוי בעין הסערה    פסקי דין רבים זכו וזוכים לביקורת קשה מאוד    מסקר של מכון המחקר 'רפי סמית' שנערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה (500 נשאלים), ביוזמת משרד 'גלעד סער עורכי דין' עלה כי 57% (!) מהציבור אינם נותנים אמון במערכת המשפט הישראלית
איתמר לוין
אפי נוה יכול לטעון שרודפים אותו, אך גם הוא ייאלץ להודות שנהג בטיפשות    בינתיים הוא חייב להתפטר מהוועדה לבחירת שופטים ולהתחייב שלא יעסוק במינוייהם עד לתום ההליכים נגדו
שירה הלוי
המצב המדאיג שמשפחות שביתם נפגע משיגור של טיל, נותרים בסמוך לאירוע לבדם ללא תמיכה נפשית רשמית
יעקב עמר
הוסף לחוק האינדוקציה את מילות הקסם הריקות מכל תוכן של "אמת", "עתיד", "שינוי", "אחדות", "תקווה" וגם "אמונה" והנה לנגד עיניך מתרחש הבלתי יאמן: אבי גבאי ראש ממשלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il