X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים קראו לו פרופסור ארנס, אבל משה ארנס שהלך לעולמו לא היה פרופסור, וגם לא טרח לתקן את מי שהקדים את התואר המכובד לשמו גדעון לב-ארי ז"ל, שהיה לימים מנהל הרדיו, ראיין את ארנס ז"ל, לתוכניתו "הטור השבועי", ששודרה באותם ימים ב"קול ישראל" ארנס הודה באוזניו: "אני לא פרופסור"
▪  ▪  ▪
ארנס. הודה ביושר ובהגינות [צילום: משה שי/פלאש 90]

זה קרה לפני הרבה שנים. גדעון לב -ארי ז"ל, שערך את תוכנית הרדיו הפופולרית "הטור השבועי", ששודרה באותם ימים ב"קול ישראל", בא אל ביתו של משה ארנס, אחד הפוליטיקאים הבכירים בליכוד כדי לראיין אותו לתוכנית ליל שבת.
באותה תקופה נלווה לכל מראיין או כתב שיצא לשטח, טכנאי קול שביצע את ההקלטה. לאחר שהושלמו ההכנות הטכניות, סימן הטכנאי ללב ארי שאפשר להתחיל בראיון, וגדעון לב ארי, בקולו הרועם פנה אל משה ארנס במילים: "שלום מר ארנס".
אחד העוזרים שנכח בחדר החל לנפנף בידיו. לב ארי, מיהר הפסיק את הראיון כדי להבין מה מבקש העוזר לומר. "מה הבעיה"? שאל לב-ארי, ועוזרו של ארנס השיב: פנית אל מר ארנס בתואר מר במקום בתואר פרופסור.
"אתה פרופסור? שאל לב ארי את ארנס. "לא" השיב ארנס, והראיון נמשך מבלי שהתואר פרופסור הוקדם לשמו של המרואיין.
לימים בכל פעם שהייתי שומע את המראיינים ברדיו ובטלוויזיה מקדימים את התואר פרופסור לשמו של ארנס הייתי מעלה חיוך. מתברר שאיש מהמראיינים הרבים שפגשו את משה ארנס, לא טרח לשאול אותו לגבי תוארו, וארנס לא הזדרז לתקן את אלה שהקדימו את התואר פרופסור לשמו.
ארנס, לא היה אולי פרופסור, אבל הוא היה פוליטיקאי מזן אחר, הוא ייזכר לא רק בגלל נועם הליכותיו, אלא בעיקר משום שהיה אחד ממנהיגיה החשובים של תנועת החרות. הוא כיהן כשר הביטחון ושר החוץ בממשלות ישראל, היה שגריר בארצות הברית, ויושב-ראש ועדת החוץ והביטחון וחבר כנסת מטעם הליכוד, הוא היה מהנדס אווירונאוטיקה, סמנכ"ל התעשיה האוירית וחתן פרס ישראל.
בוויקיפדיה זה כתוב
אם תחפשו את קורות חייו של ארנס ז"ל בוויקיפדיה, תגלו שעל-פי וויקיפדיה, ארנס היה פרופסור חבר בטכניון. לא ברור על מה הסתמכו מחברי הערך בוויקיפדיה שציינו שהיה פרופסור. אם הייתם שואלים את ארנס הוא היה אומר בגלוי כפי שאמר לגדעון לב ארי, אני לא פרופסור.
ארנס רכש את השכלתו בשני מכונים חשובים, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, ובמכון הטכנולוגי של קליפורניה. כדי להיות פרופסור הוא היה נדרש לגלות מומחיות בתחום מחקר שבו הוא התמחה שגם זכה להכרה של מוסד אקדמי מוכר. במקרה כזה היה ארנס צריך לשמש כחוקר או מרצה, להיות חבר הסגל הבכיר באוניברסיטה או במכללה, לחנוך תלמידים לתארים מחקריים מתקדמים, ולהנחות סמינרים בתחום התמחותם.
ארנס לא עשה אף לא אחד מהדברים שנדרש לעשות כדי לזכות בתואר פרופסור, אבל כשנשאל הודה ביושר ובהגינות שאינו פרופסור, אך לא טרח לתקן לעולם את מי שהקדימו את התואר לשמו.
היו מי שהתמנו לפרופסורים למרות שהיו חסרי השכלה פורמלית אבל הם מעטים. אחד מהם הוא הסופר דב סדן, שהיה חוקר ספרות, סופר, מתרגם, פובליציסט, חבר כנסת, חבר האקדמיה הלאומית למדעים, וחתן פרס ישראל לחוכמת ישראל לשנת 1968.
החריג פרופ' דב סדן
פרופסור סדן, שכיהן שלוש שנים גם כחבר כנסת מטעם "המערך", מונה בשנת 1963 לפרופסור בעת שהיה מופקד על הקתדרה ליידיש באוניברסיטה העברית, למרות שבהשכלתו לא היה לו אפילו תואר ראשון.
שני בניו הם פרופסורים מוכרים, פרופ' עזרא סדן, שהוא כלכלן, והיה מנכ"ל משרד האוצר, בתקופה שיורם ארידור, כיהן כשר אוצר, ופרופסור יוסי סדן חוקר תרבות האסלם.
ארנס, היה שר הביטחון התשיעי ושר החוץ התשיעי של ישראל. הוא כיהן בממשלות בגין ושמיר, ועל שמו נקרא בליכוד "מחנה שמיר ארנס". לאחר פרישתו פרסם בקביעות מאמרים בהארץ, ומאמר הדעה הראשון שפרסם עסק בשאלה אסור לוותר על רמת הגולן.
ראש הממשלה נתניהו ספד לו במילים "אהבתיך כאהבת בן את אביו", וזה לא מקרי. ארנס היה הראשון שהבחין בכישוריו של נתניהו, והוא זה שהעניק לו את מפתח הכניסה לחיים הפוליטיים.

כותב ההוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה.
תאריך:  08/01/2019   |   עודכן:  08/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא פרופסור
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ארנס היה אדם יקר
ארי כספי  |  8/01/19 15:16
2
לעומת הצניעות של ארנס
סב  |  8/01/19 16:58
 
- כל כך נכון. ל"ת
יהודי מפוכח  |  8/01/19 23:13
 
- עמוס עוז לא היה פרופסור??? ל"ת
לא כתבו את זה  |  9/01/19 14:47
3
מה זה "משפטן"?יש לך הסמכה
פרופסור מן המנין  |  8/01/19 23:05
 
- משפטן הוא
שאול א.   |  9/01/19 00:02
4
מאמר שלם נכתב כאן על כך
אדם קטנוני  |  9/01/19 06:15
5
איזה קשקשן!
יוא"ב  |  9/01/19 13:20
6
אפשר לקבל מינוי לפרופסורה
הירונימוס  |  9/01/19 14:09
 
- בשבילי הוא פרופסור
שבץ חלובה  |  9/01/19 17:46
 
- ציטוט מאתר משרד החוץ:
בני בנקר  |  9/01/19 18:07
 
- זכאי לתואר או לא? דובר הטכניון
בני בנקר  |  9/01/19 18:13
7
איזה בור הכותב. פרופסור איננו
בני בנקר  |  9/01/19 18:00
8
ארנס ז''ל היה פרופסור לדוגמא ו
קורןנאוה טבריה  |  11/01/19 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל גלאט
משפחות האומנה נמצאות במצב לא פשוט מול המערכת של האומנה    ישנם הרבה קשיים צפויים וידועים במסגרת האומנה, אך כאשר מדובר במצב שבו המערכת עצמה מקשה על המשפחות לעשות את העבודה הנדרשת, זה הרבה יותר בעייתי ודורש התעוררות ונסיון לשנות את המצב    בתור סטודנטית לעבודה סוציאלית ואחות לילדת אומנה אני עדה לקשיים אלה ובמאמר אציג אחד שמשפיע על משפחתי ועל ילדת האומנה שלנו
עו"ד עופר רשו
אין זה סביר שרשויות החקירה ימנעו מחשוד להתעמת עם עדים מרכזיים נגדו    נוצר הרושם, שהמשטרה והפרקליטות מעדיפות לשמור לשלב המשפט את הראיות המרכזיות נגד נתניהו
יוסי אחימאיר
תארו לכם מצב הפוך, למשל, ביזוי הדגל הירדני המתנופף בראש התורן ליד שגרירות ירדן השוכנת ברמת-גן    האם ירדן הייתה מסתפקת בנזיפה לשגריר ישראל?
יוני בן-מנחם
פינוי מעבר רפיח מפקידי הרש"פ מאיים להביא לסגירת מעבר רפיח והקריסת הבנות הרגיעה היחסית בין ישראל לחמאס. ישראל עלולה לשלם את מחיר המתיחות בין הרש"פ לחמאס שמנסה לאלץ את ישראל להפעיל לחץ על מחמוד עבאס לחזור בו מהסנקציות על הרצועה
ראובן לייב
טרור השנאה אינו יודע גבולות    הדברים חמורים שבעתיים כשמדובר בטרור כפול, המופנה בו-זמנית הן נגד ערבים והן נגד יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il