אתמול פורסמה בעיתונות ידיעה שיבואנית פיגו-לובינסקי תקנה את נציגות אופל המקומית מידיו של היבואן הקודם, שלמה אחזקות בסכום של 100 מיליון שקלים.
לכל הדעות סכום שאינו מבוטל בעבור סוכנות חדשה יחסית, של מותג שאינו מהשורה הראשונה של מכירות כלי הרכב בישראל ונשאלת השאלה מדוע כל-כך גבוה הוא הסכום שהוצע על-ידי יבואנים מנוסים וותיקים ולבטח לא קלי דעת.
נראה שהתשובה היא די פשוטה והיא... שתחום יבוא הרכב הוא תחום עתיר ממון וכנראה החזר ההשקעה הוא בטווח הנראה לעין או במילים אחרות, תחום יבוא הרכב הוא די ריווחי, תחום אשר מוגן היטב על-ידי
משרד התחבורה, שהמצב הנוכחי וחוסר השינוי והקידמה, מתאימים לו ולגורמים האינטרסנטים סביבו.
נשאלת השאלה, מדוע קשה, מסובך וכמעט בלתי אפשרי, לייבא לישראל רכב חדש/משומש עד גיל שלוש שנים, רכב ודגם אשר מיובא לישראל על-ידי היבואן הרשמי ואשר יש לו בארץ מלאי חלפים זמין?
בעולם מתקדם עם אינטרנט ומשלוחים מכל העולם, מדוע ניתן להזמין חבילות מ
אמזון ו/או חבילות נופש מסביב לגלובוס ובלתי אפשרי להזמין רכב חדש/משומש מחו"ל?
מה בדיוק ההבדל? שהרי אישור יבוא כלי רכב ביבוא אישי יכול להוריד את מחירי כלי הרכב בישראל ולעודד את התחרות ונראה שלא ירחק היום ואולי יבואני הרכב הקיימים יפתחו בעצמם יבוא זה על-מנת להרחיק תחרות עתידית מצד אנשים יזמים ובעלי תושייה.