X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גנץ מבטיח ממשלה רחבה איך הוא ישיב סביב שולחן אחד את לפיד והחרדים? ראשי החרדים כבר הכריזו שלא ישבו בממשלה אחת עם 'יש עתיד' כן, ניתן לשכנע אותם בכסף' אבל בכסף רב יותר מאשר נותנת להם הממשלה הנוכחית
▪  ▪  ▪
גנץ. מבטיח [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מברוק לבני גנץ לרגל קבלת השוחד הפוליטי הראשון - מידי קרטל התקשורת הפוסט-ציונית: היא העניקה לו מתנת בחירות אדירה השווה מיליונים רבים: שלושת הערוצים העיקריים שידרו בלי לקטוע את נאום תעמולת הבחירות שלו ולאחר מכן הרעיפו אותו בוורדים ובשבחים מפליגים מכול כיוון. תזכרו בדרך אגב איך באופן בוטה מפסיקים שידור כאשר בנימין נתניהו פונה לעם שבחר אותו לראשות הממשלה.
למחרת נאום ההכתרה, אריה גולן מרשת ב', בדרך כלל ארסני כלפי בנימין נתניהו, לא עקץ את בנימין גנץ ואפילו שיבח במילים 'נאום מעולה'. כמעט כל העיתונים החשובים פרסמו מאמרים המהללים את גנץ.
להעמיד את גנץ לדין בגין קבלת שוחד לא צריך: הוא בעצמו לא מבין שזה שוחד, וטרם נתן את התמורה הנדרשת עבורו: אחרי שיכנס (בעזרתם) לכנסת הוא יהיה חייב לקדם את האג'נדה של נותני השוחד. ובכן, מה הוא מתכוון לעשות כאשר העם ישלח אותו לשלטון? בוא ננתח ביחד את הצהרותיו מאתמול.
הוא הבטיח לחתור לשלום עם שכנינו. זוכרים את הגנרל האחר אשר בדיוק באותו המעמד הבטיח להפוך כל אבן במטרה להשיג שלום? חיפשו שלום גם רבין, גם פרס, גם אולמרט, גם לבני. מה כבר יכול להציע לפרטנרים הגחמנים שלנו בני גנץ שלא הציעו קודמיו? הרי גנץ כבר כבל את עצמו בהכרזות על ירושלים שלמה, הגולן הישראלי לנצח, והתחייב לשמור את עמק הירדן בידינו. ראשי הממשלה הקודמים היו נדיבים יותר - ולא הצליחו לקבל חתימה על נייר.
ערפאת דרש לסגור את שמי מדינת פלשתין העתידית לפני מטוסים של ישראל, גם אזרחיים - אהוד ברק נבהל מעזות המצח שלו וברח ממו"מ. אבו מאזן דורש לקלוט בגבולות ישראל הקטנה (אחרי נסיגה מכל השטחים) מיליוני פליטים - מה יענה לו גנץ? אולמרט בזמנו הסכים לקבל מאה אלף אנשים - הפרטנר טרם זיכה אותו בתשובה. מה, גנץ יתפשר על מיליון אזרחים חדשים למופת? איזה קלף מנצח הוא מסתיר בשרוולו?
מיליוני פליטים
גנץ הכריז אתמול: אם יתברר שבשלב זה אי-אפשר להגיע לשלום אז הוא יפנה לסדר עניינים בתוך החברה. פשוט מצוין! כולם כבר יודעים שאי-אפשר להתקדם עם תהליך מדיני, עכשיו גם גנץ צריך לבזבז על זה זמן. בסדר, נניח. גנץ ינסה ויחזור לטפל בעניינים ישימים יותר.
תוך העמדת פנים של מר ביטחון הוא מאיים להפסיק סוף-סוף את הניסיונות לפלוש לישראל מעזה. כיצד? באיזה אמצעים הוא מוכן להשתמש נגד 'צעדות השיבה'? איך יתמודד עם רבבות עזתיים שמנסים כל שישי לפרוץ את הגדר? במקום עשרה צלפים יציב עשרים? כדי שיהרגו פי-שניים אנשים? הוא לא מבין שזה בדיוק למה שמתפללים ראשי חמאס, כדי שתהיה להם עילה להאשים את צה"ל בהרג חפים מפשע? שלזה מצפים בבירות אירופה כדי לפקפק בלגיטימיות של המדינה היהודית אשר לא מסוגלת להתקיים בלי להרוג מפגינים תמימים?
אולי גנץ מוכן לקלוט מיליוני פליטים, אך הוא לא קולט שהחזית עוברת לא בין יהודים לערבים: החזית עוברת בבירות אירופה ודווקא שם ראש הממשלה הנוכחי עומד בפרץ - תוך שמקבל דקירות סכין בגב מהבית.
בנאומו גנץ מאיים על מנהיג חמאס. יפה. הוא בקלות יכול להשמיד את שלטון חמאס - ויגשים את חלומו של אבו מאזן, אותו אבו מאזן אשר למחרת יגיש תביעה בבית דין בהאג נגד גנץ בגין פשעי מלחמה. בסרט זה כבר הינו.
גנץ הבטיח לא לגרום לאסון הומניטרי בעזה, אך גינה את מזוודות הכסף שמעבירים לשם. הוא רוצה לדחות את קטר אם הכסף הלא כשר שלה הצידה ובעצמו יאכיל את עזתיים בכפית? יחסוך מישראלים ויחלק כסף לעזתים?
ממשלה רחבה
גנץ מבטיח לחזק את גושי התנחלות בשטחים. 'הנה, הוא ימין!' - צוהלים מעריציו. לא, אתם פשוט לא יודעים לקרוא את הסאב-טקסט. והסאב-טקסט הוא כזה: את הגושים הוא מקבל, אבל מהתנחלויות הבודדים לא אכפת לו, הוא ייבש אותם, אולי גם יעקור כמו שעשה שרון.
גנץ מבטיח ממשלה רחבה. איך הוא ישיב סביב שולחן אחד את לפיד והחרדים? ראשי החרדים כבר הכריזו שלא ישבו בממשלה אחת עם 'יש עתיד'. כן, ניתן לשכנע אותם בכסף. אבל בכסף רב יותר מאשר נותנת להם הממשלה הנוכחית. זה הילד אליו פיללתם? יותר כסף למוסדות החרדים? בשביל זה היה כדאי לעשות מהפך?
גנץ יכול לנהל את המדינה גם באמצעות ממשלת המיעוט, כפי שעשה יצחק רבין בתחילת שנות ה-1990. בשביל זה הוא צריך את גוש החוסם עם הח"כים הערביים. אבל אז הוא חייב, כפי שעשה רבין, להקצות למגזר הערבי מיליארדי שקלים. זאת מהות המהפך: במקום מאות מיליונים לחרדים לשלם מיליארדים למגזר הערבי?
גנץ נשבע לטפל ביוקר מחיה וביוקר הדיור. איך? הוא בסתר למד את הפטנט בקורס קצינים? איך הוא יוזיל את הדירות? משה כחלון הבטיח זאת לפני הבחירות הקודמות. כשר מנוסה הוא ידע שמשרד השיכון לבדו לא יפתור את הבעיה, על כן דרש וקיבל את משרד האוצר (שם נמצא כל הכסף). הוא ידע שיצטרך גם במנהל המקרקעין - וקיבל גם את זה. יודעי דבר לחשו לו שמשרד איכות הסביבה תמיד שם רגל - קיבל גם את התיק הזה. ומה התוצאה? בכהונת כחלון מחירי הדירות זנקו ב25%. איזה סוד יודע הגנרל גנץ, שלא יודע או מבין כחלון?
גנץ סולד מחלוקת העם לימין ולשמאל. ממתי קיום תפיסות עולם שונות נחשב לדבר פסול במדינה דמוקרטית? הפוך, גוטה, הפוך! ויכוח כגון זה - אחד מעמודי התווך של כל מדינה חופשית ודמוקרטית. תמיד יש שמאל ויש ימין, כל מחנה פורס לפני הבוחר את משנתו, אחד מהם מקבל מנדט ומוביל בדרכו. אם הוא נכשל - העם מעביר בבחירות את השרביט למחנה אחר. והמפסיד בשבע עיניים עוקב אחרי מעשיו של הזוכה.
תסריטים הרסניים
מדוע מפריע לגנץ המתח בין הממשלה לתקשורת? מתח כזה - עוד אחד מיסודות החשובים ביותר של הדמוקרטיה. לחם חוקה של התקשורת לבקר את השלטון, והממשלה זכאית להתגונן ולהצטדק. ללא תקשורת ביקורתית, עם עדר עיתונאים מלקקים ממשלה עלולה להפיל את העם לתהום.
מתח בין ממשלה לתקשורת לא קיים בשני המקרים: הממשלה בעיניים עצומות מיישמת את האג'נדה של התקשורת (שאיש לא בחר אותה לשלוט) או שהתקשורת מדוכאת במדינה. שני התסריטים הרסניים למדינה.
הפרשנים מצביעים על משה יעלון וצבי האוזנר ברשימתו של גנץ וממהרים לתייג: 'גנץ הוא ימין!". לא נקטלג את שני האישים המכובדים האלה. רק תזכרו כלל ברזל אחד בפוליטיקה הישראלית: את צבעו הפוליטי של כל מפלגה קובע החבר השמאלי ביותר ברשימה - כי מאחוריו מתייצבת בכול עוצמתה התקשורת הפוסט-ציונית שלנו. שכבר לקחה תחת חסותה את הטירון בני גנץ.

תאריך:  30/01/2019   |   עודכן:  30/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיון לעשות סדר בבלגן של גנץ
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע אינך מבין ?
ארי כספי  |  30/01/19 13:05
 
- המישפט הראשון נכון. גם מטאטא
בהצלחה לגנץ.  |  30/01/19 16:52
 
- גנץאלאחמר=יהפוךיו"ש>לחאןאלאחמר
ע_הראל  |  30/01/19 22:44
2
לא מסונכרן עם עצמו
באום  |  30/01/19 13:18
3
גנץ ישמור על הגולן כמו רבין
חםם  |  30/01/19 13:46
 
- הוכח עצמך?אפוזיציה+שר חוץאוצר
ע_הראל  |  30/01/19 19:06
4
דברי אמת
יוסי מ.  |  30/01/19 16:13
 
- גנץ יהפוך כל הגדה>לחאן אלאחמר!
ע_הראל  |  30/01/19 21:04
 
- מעניין שהכורדי שלנו מעיין גם
מעניין מאד  |  30/01/19 21:32
5
היכן הענוה ושיקול הדעת הנכונים
הצניעות פסה   |  31/01/19 06:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מרדכי ליפמן
היועמ"ש ממלכד את עצמו היסח הדעת או כוונת מכוון? המדאיג בתמונת המצב הזו, היא העובדה כי יש בהתכנסות (פורום כרמים), יותר מרמז להיכן נושבת הרוח    יש אמירה ברורה לגבי השאלה מה לוחשים לו יועציו על אזניו, מה יעץ לו פרקליט המדינה    יותר ויותר נראה כי מנדלבליט הינו בחזקת שבוי בידיו של המחנה, הפועל בגלוי ובמחשכים כאחד, לנפילת רה"מ
יוסף אליעז
דרכם של הדיקטטורים הנוראים ביותר עברה במספר ציוני-דרך או שלבים דומים. דוגמה בולטת היה בניטו מוסוליני באיטליה    השלב הראשון הוא תעמולה בקרב קבוצת אוהדים קטנה סביב הצגת אויב, אמיתי או מדומה שמתלכדים נגדו
בני גנץ
נאום יושב-ראש חוסן לישראל באירוע השקת הרשימה בגני התערוכה בתל אביב [כ"ג בשבט תשע"ט, 29.01.2019]
עידן יוסף
יו"ר חוסן לישראל: "אף מנהיג ישראלי הוא לא מלך, המדינה היא דווקא אנחנו"    "עצם המחשבה שיכול לכהן בישראל ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום - מגוחכת בעיני"    "נקדם את ברית הזוגיות ואת מתווה הכותל, נאפשר תחבורה ציבורית בשבת"
איציק וולף
על-פי ההסכם ישולבו שלושה מועמדים של יעלון בעשירייה הראשונה, בהם יועז הנדל ומזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר, שהיו בכירים בעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו    יעלון צפוי להגיע הערב למסיבת העיתונאים של גנץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il