X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חבל שראש הממשלה שכח את המחויבות שיש לאוכפי החוק - "לא תכיר פנים" אין מקום להטות את הקו למיוחסים "שופטים שוטרים" שיהיו "בכל שערייך" המחויבות שלהם היא אך ורק ל"משפט צדק, לא תטה משפט, לא תכיר פנים..."
▪  ▪  ▪
אמסלם. מסוכך על נתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שרת המשפטים בישראל זנחה את פרשת השבוע - "פרשת משפטים" ואת פרשת השבוע שעבר "פרשת יתרו", הפרשות המכוננות המעצבות את דפוסי חיינו כעם.
שתי פרשות המחייבות שבוועדה למינוי שופטים יישבו רק "אַנְשֵׁי אֱמֶת וְשׁוֹנְאֵי בֶּצַע", מה שקשה לומר על אפי נוה, מי שהיה חבר בוועדה ועליו סוככה שרת המשפטים, גם שעשה את המעשה המחפיר בהעברת ידידה במעבר הדרכונים מבלי שדרכונה יוחתם במעבר הגבולות. מה שלא יוכל לעשות אדם אחר, שאינו בן לוויה של אפי נוה בדרכו לחו"ל או בחזרה.
עד היום לא נשמעה מפי שרת המשפטים הסתייגות מביטויי היהירות הכוחנית, שהפגין אפי נווה בשידור תוכנית "עובדה" בטלוויזיה, בה הבליט בבוטות ובגסות רוח את שררת כוחנותו כמפלסת דרך למינוי שופטים בישראל.
הדממה של שררת השלטון, ובמיוחד הדממה שגזרה על עצמה השרה לנוכח אותה הופעה בוטה וגסת רוח של אפי נווה מביישת את פרשת "משפטים", מביישת אותנו כחברה, שיש לה חוב לאמץ ללוח לבה את פרשת משפטים.
פרשת "משפטים" מבוישת לא רק לנוכח עצם קיומן של החשדות בדרך מינוי שופטים בישראל, גם אם קמצוץ מכל החשדות האלו הוא נכון, זו מכה קשה לרוחה של פרשת השבוע.
דין צדק
את פרשת השבוע - פרשת "משפטים" - מבייש בימים אלה ראש הממשלה, שיצא להילחם נגד מערכת אכיפת החוק. זה החל עוד כשהוא השתלח במי שהיה שוטר מספר 1, מפכ"ל המשטרה ובמשטרה כולה. ראוי שראש הממשלה יפנה מבט פעם נוספת לפרשת "משפטים", הדורשת מאתנו כינון מערכת משפט ומערכת עשיית צדק - מערכת שכל עולמה מעוגן בצווי - "לֹא תַּטֶּה מִשְׁפָּט".
מערכת המשפט מורכבת לא רק משופטים, אלא גם מאוכפי חוק. ללא מערכת אכיפת חוק אמינה וישרת דרך לא תוכל מערכת המשפט לפעול ולעשות דין צדק. שתי המערכות חייבות להיות ממוקדות מטרה - "מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחַק ... וְשׁוֹחַד לֹֹא תִּקַּח" (שמות כ"ג 8). שתי המערכות חייבות להיות צמודות להוראה - "לֹא תַּטֶּּה מִשְׁפָּט" (שם 8).
את מערכת המשפט ואוכפיה חשוב לבקר. רבים בצדק ביקרו בעבר את התנהגות המפכ"ל, רוני אלשיך, שהיה נחרץ בדעתו שבישוב אל חיראן ב-18 בינואר 2017 פרצה אינתיפאדה של דאעש. והוא מיהר לדבר על בני עוולה, שלקחו חיי שוטר, אמירה משוללת כל יסוד.
קשה לקבל ביקורת על מערכת המשפט מפי ראש ממשלה, המסמל מערכת חיים נהנתנית, כשבנו, יאיר, משתמש ברכב ממשלתי וצמוד לו נהג, הממומן מקופת הציבור, עת הוא מבלה במועדוני חשפנות ומתהולל שם אל מול נשים עירומות, מדבר עם חבריו לבילוי בעברית זולה - בשפה עברית מובסת ומבוישת.
כאב לשמוע מפי מי שעמד בראש מערכת אכיפת החוק מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, ש"היו לחצים על גורמים שעוסקים בחקירת ראש הממשלה". לחצים שהתבטאו, לדבריו, ב"איסוף אינפורמציה על הקצינים", וכשהוא אמר קצינים, התייחס לקצינים העוסקים בחקירת ראש הממשלה.
לא תכיר פנים
כאב לשמוע מפי מי שעמד בראש מערכת אכיפת החוק התייחסות למצב בו מדובר ב"גורמים שזה מקצועם ומישהו צריך לשלם להם... ושזה מאוד מפריע לנו" - מפריע למערכת אכיפת החוק לבצע כראוי את עבודתה.
מצער, שבנימין נתניהו החליט, שתגובתו לדברי מי שהיה מפכ"ל המשטרה תתבטא במאמציו להחריב עד היסוד את מנגנוני אכיפת החוק, רק שהחקירה בה עוסקת המשטרה לא תבשיל לקראת סיכום שיוגש לפרקליטות המדינה. ואם הפרקליטות תחליט כן להגיש כתב אישום לעשות הכל כדי שזה לא ייצא לפועל.
חבל שראש הממשלה שכח את המחויבות שיש לאוכפי החוק - "לֹא תַּכִּיר פָּנִים". אין מקום להטות את הקו למיוחסים. "שׁוֹפְטִים ושוֹטְרִים" שיהיו "בְּכָל שַׁעֲרֶיךָ" המחויבות שלהם היא אך ורק ל"מִשִׁפָּט צֶדֶק. לֹא תַּטֶּה מִשְׁפָּט, לֹא תַּכִּיר פָּנִים...".
מצער, שראש הממשלה הפעיל ברשות המחוקקת משרת נאמנים כמו דוד ביטן עד שלכאורה הסתבך בפלילים. במקומו נטל את שרביט ההובלה דוד אמסלם. במטרה לסוכך על נתניהו הקדיש את עיקר סדר יומו בחקיקה, שכל מטרתה מניעת קיומם של הליכים משפטיים תקינים. דודו אמסלם בשליחותו של ראש הממשלה רומס את כל ערכי פרשת "משפטים" באיום שאם יועמד ראש הממשלה למשפט ייצאו מיליון איש לרחובות. הרחוב ישלוט ולא המשפט. בסביבת העבודה של נתניהו אין מי שיזכיר לו את הכתוב - "לֹא תַּטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַּכִּיר פָּנִים".
בשבוע של פרשת "משפטים" הכרנו ראש ממשלה המסוכן לעם ישראל, כשהוא מתדרך את הרמטכ"ל בחובה להתקין מקלעים באמרים כדי לייעל את מכונות הרצח בשטחים הכבושים בדרכם ברחובות הערים.
כתב אישום
בשבוע של פרשת "משפטים" הכרנו ראש ממשלה השולח איומים גלויים לעבר היועץ המשפטי לממשלה. באיומיו שולח ראש הממשלה סמרטוט אדום לפניו של היועץ המשפטי - "אתה שליח של השמאל", בעוד הציבור נותן את מלוא האימון ביועץ המשפטי, שהוא פועל מתוך הערך המקראי - "לֹא תַּטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַּכִּיר פָּנִים"!!!
על מנדלביט מאיימים אותם חברים בכירים בליכוד, עושי דבריו של נתניהו, המזהירים ממחאה של מיליוני בני אדם ברחובות הערים, אם יוגש כתב אישום. פרשת "משפטים" דומעת כשחשבונות של ראש הממשלה ברשתות החברתיות גדושות בהתקפות על היועץ המשפטי לממשלה.

תאריך:  03/02/2019   |   עודכן:  03/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השררה המביישת את פרשת "משפטים"
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
שקד אינה ראויה לתפקיד שרת המש
רונית ט.  |  3/02/19 11:20
 
- השררה מביישת את עצמה
לא תכיר פנים  |  3/02/19 13:03
 
- שקד נוהגת בD9 וסוף סוף תחריב
ב,ל  |  3/02/19 15:28
 
- ב.ל נוהג על D9 של טיפשות ל"ת
הנהג ב.ל  |  4/02/19 12:33
 
- תסלחו ל-ב.ל על רפיון שכלו ל"ת
ב.ל מתנצל  |  6/02/19 17:26
2
מיליון איש יהיו ברחובות אם...
אמסלם מאיים  |  3/02/19 11:35
3
השררה מביישת את עצמה
לא את פרשת משפטים  |  3/02/19 12:41
4
משפט זה לא מכיר בנימין נתניהו ל"ת
לא תכיר פנים  |  3/02/19 12:51
5
אתה מצמצם את פרשת משפטים וחבל
חבל מאד  |  3/02/19 13:16
6
לא שמים על פרשת משפטים
פרשת משפטים  |  4/02/19 11:48
7
איתן, ציפיתי ממך ליותר
שאול א.  |  4/02/19 18:46
 
- למר שאול א
למר שאול א  |  5/02/19 11:04
8
חברות כח אדם מכה לפרשת משפטים ל"ת
חברות כוח אדם  |  5/02/19 14:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
וינשטיין העלה את השאלה האם מבחינה ערכית-נורמטיבית ראוי מנדלבליט להמשיך ולכהן כמזכיר הממשלה, אם כי מדבריו נראה שלדעתו ניתן היה להגן משפטית על המשך כהונתו    המליץ בפני נתניהו לבחון את המשך כהונתו של מנדלבליט ולהציג את המידע גם לשרים - אך נתניהו לא עשה דבר
יואב יצחק
מנדלבליט מתנהל כ"עלה נידף" בתיקי נתניהו וחשוף לסיכון אישי כבד    העובדות: א) פרקליט המדינה מחזיק שלוש קלטות מחקירת פרשת הרפז המתעדות שיחות מפלילות של מנדלבליט עם אשכנזי וארז וינר בהן שיבש הליכי חקירה ומשפט; ב) נתניהו מחזיק מכתב מנומק ונפיץ מאוד שקיבל מהיועמ"ש יהודה וינשטיין שבו פירט את מעשיו הפליליים של מנדלבליט ומכוחו דרש וינשטיין מנתניהו לשקול הדחת מנדלבליט מתפקיד מזכיר הממשלה    חשיפה רשמית של הקלטות והמכתב מתחייבים לקראת הכרעתו בתיקי נתניהו
איתמר לוין
דוחה את הטענה לפיה ההחלטה עלולה להשפיע על תוצאות הבחירות    מבהיר שההחלטה אינה צפויה להתקבל בשבועיים הקרובים
עידן יוסף
ראש הממשלה דורש השלמות חקירה - לגבות עדות מ-60 עדים משמעותיים    מנדלבליט צפוי להודיע לפרקליטיו כי הוא מסרב לבקשתם שלא לפרסם את ההחלטה על שימוע לפני הבחירות
מאיר חוטקובסקי
אנו נמצאים באחד מרגעי השפל של אמון הציבור במערכת אכיפת החוק    עו"ד אלי שוורץ, פרקליט בכיר לשעבר מפמת"א (פרקליטות מחוז תל אביב) נותן את הסבריו לתחושה הקשה של הציבור במערכת המשפטית    הוא מספר על הצלחתו בתיק הירשזון, מסביר מדוע הוא כועס על המדינה והסיבות שגרמו לפרישתו, מביע השערות לתיקי ראש הממשלה ועוד נושאים בשיח הציבורי הקשורים למשפט וצדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il