X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטענה שהענשת אושרת קוטלר תפגע בחופש הביטוי שלה או בחופש העיתונות, נשענת על מיתוס כוזב
▪  ▪  ▪
קוטלר. שגתה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מדי פעם, כאשר איש תקשורת כותב או משדר דברים שאינם ראויים, קמים שוטים אחדים וזועקים שאסור לפגוע בחופש הביטוי שלו, ובמיוחד הם מוחים על שפיטוריו או הענשתו באופן אחר פוגעים בחופש העיתונות, גם כאשר דבריו מרגיזים מאוד את העורכים של אותו כלי תקשורת ואת קהל הקוראים או המאזינים שלו.
הטענה כי פיטורי העיתונאי יהוו פגיעה בחופש העיתונות או בחופש הביטוי, נשענת על מיתוס מזויף וכוזב. חופש העיתונות הוא החופש של כל אדם להקים עיתון ולכתוב בו כרצונו (כמובן, במגבלות החוק הפלילי, שיקולי ביטחון המדינה, איסור הפגיעה בפרטיות, איסור לשון הרע ושאר מגבלות ברורות). אך לעיתונאי העובד בעיתון אין "חופש עיתונות" כלפי מעסיקיו, ולהבעת דיעותיו דווקא באותו כלי-תקשורת אין "חופש ביטוי" באופן המרגיז את עורכיו ואת ציבור הקוראים או המאזינים שלהם. עיתונאי בעיתון קומוניסטי, שעורכיו דוגלים ברעיונות אתיאיסטיים ובקומוניזם, אינו רשאי לכתוב על אפם ועל חמתם מאמרים הקוראים לסגוד לדת כלשהי, או למתן הטבות לבעלי ההון ולמעסיקים. באותה מידה, עיתונאי העובד בעיתון דתי אינו רשאי לכתוב דבר נגד אמונת אותה דת, באופן המהווה פגיעה ברגשות הקורא או המאזין הדתי.
אם העיתונאי כותב או משדר באופן שאינו רצוי לבעלי העיתון או תחנת השידור, רשאי העורך לומר לו כך: "אם רצונך בחופש הביטוי ובחופש העיתונות, שזו זכותך, אתה חופשי ללכת מכאן, לייסד עיתון משלך או תחנת שידור ולכתוב ולשדר בהם ככל העולה על רוחך. אך כל עוד אתה עובד אצלנו, אתה חייב לקיים את דרישותינו ולכתוב אך ורק באופן הנראה לנו. לחלופין, אתה רשאי לחפש לעצמך עבודה כשכיר בעיתון הכותב לפי מושגיך, אך לא אצלנו. שלום ולא להתראות".
באופן אוביקטיבי
ככל שהבנתי מגעת, אושרת קוטלר לא נשכרה לעבוד כפרשנית, אלא כעיתונאית המדווחת על עובדות, וחובתה היא לדווח באופן אוביקטבי. את הסקת המסקנות הנובעות מדיווח כזה עליה להשאיר לאינטליגנציה של הצופים, ולא להאכילם בכפית את פרשנותה.
לפיכך, דיבוריה של אושרת קוטלר על הפיכת חיילי צה"ל ל"חיות אדם", לא רק הבודדים שבהם מדובר, כגרסתה הכוזבת לאחר-מעשה, הם ניצול המשאב הציבורי להבעת דיעותיה הפרטיות, ובכך חרגה מסמכותה ומתפקידה. היא ראויה לעונש, אולי אף לפיטורים, והטענה כי הענשתה תפגע בחופש הביטוי שלה ובחופש העיתונות, כפי שטענו השוטים גם במקרה זה, אינה אלא שקר והולכת הציבור שולל במיתוס כוזב. תגובתה לביקורת, בנוסח "איש לא יסתום את פי", מצדיקה לדעתי את פיטוריה המיידיים.
בדברים אלה אינני מביע תמיכה בחיילים שעשו מעשי כיעור והפרת המשמעת, אם באמת עשו כך. את זה יש לברר בערכאות המתאימות, אשר לשונה המתגלגלת של אושרת קוטלר אינה אחת מהן.

הכותב הוא עורך-דין.
תאריך:  20/02/2019   |   עודכן:  20/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיתוס כוזב: חופש העיתונות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
100%
שמ  |  20/02/19 20:30
2
כצופה יש היום בחירה. ערוץ 20
מייק  |  21/02/19 05:42
3
ולכן צריך להאכיל בכפית.
אין ברירה,  |  21/02/19 16:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
במידה ונאמץ את הסלוגן "לא רוצים לשלוט על עם אחר" (יענו פלשתינים) צריך להחזיר את יהודה ושומרון, להותיר במקרה הטוב את גושי התיישבות (3% מהשטח) בשליטתנו ולהשאר עם פיסת אדמה ובה 70% יהודים ו-30% מ"העם האחר"    האם העם האחר יוותר על "זכויותיו הטבעיות"? התשובה באוסלו ובעזה
ארווין קליין
בו בזמן שהמדיה עוסקת הרבה בלרחם על האוטיסטים, לא עושים דבר כדי באמת לעזור להם    כמה נוח ואופייני לממשלה שלנו! שתמיד מדברת מדברת וכשצריך להשקיע מעשים ומשאבים, נסוגה ומגמגמת...
יצחק מאיר
כשהבחירות הן על מי ולא על מה, אין מנוס מלהודות שביריד מחליפים ערך במחיר    כל הבא עם משנה, סדורה, מגובה חוכמה הנשענת על הניסיון או אפילו רק על השכל הישר, יעמוד לבד ליד הדוכן ומרכולתו תוכתם בתווית אזהרה: "לא לקנות, זה מפריע"
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה דורש ממצרים להחזיר לארגונו עשרות מיליוני דולרים שהחרימה מבכירי הארגון. מחריף המשבר הכספי בארגון וחמאס החל בצעדי התייעלות ובהם סגירת מוסדות, עם זאת נמשכת ההתעצמות הצבאית
יוני בן-מנחם
המועצה החדשה של הווקף המוסלמי בהר-הבית מתכוונת לשפץ את מבנה שער הרחמים בהר-הבית ולהפוך אותו למקום תפילה. מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס-קוו ונראה כי מדובר בפרובוקציה כחלק מהתוכנית הירדנית-פלשתינית לטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il