X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט, פישר, אריאב וכהן גיבשו מתווה לסיום הסכסוך בבנק ישראל תוך 3 שבועות
▪  ▪  ▪
אולמרט ופישר [צילום: ארכיון]
הצעה חדשה ליישוב מחלוקות השכר בבנק ישראל
אריאל שמידברג
הממונה על השכר באוצר הציג בבית הדין לעבודה הצעה חדשה ליישוב המחלוקות בנוגע לתנאי השכר בבנק ישראל
לרשימה המלאה

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב והממונה על השכר, אלי כהן, סיימו את פגישתם במשרד האוצר שמטרתה היתה לדון בפתרון סכסוך השכר המתמשך בבנק ישראל.
הדיונים בין הנהלת בנק ישראל, ועד העובדים והממונה על השכר נתקלו בשבועות האחרונים במכשולים שאף הובילו להאשמות הדדיות בין בנק ישראל לממונה. המנגנון לפיו מתנהלים הדיונים הוא קביעת הסכמי שכר בין הנהלת בנק ישראל לוועד העובדים - כאשר הסכמים אלה אמורים לקבל את אישורו של הממונה על השכר, שאמור להכריע האם ההסכמים עומדים בקריטריונים מקובלים. מאחר שקביעותיו של כהן לא היו מקבלות עד כה על הצדדים, החליט כהן להעניק את הסמכות העליונה להחלטה בידי בית הדין לעבודה.
הפתרון החדש מעניק סמכות נרחבת לבית הדין
וכך עובד מתווה הפתרון החדש: ועד העובדים והנהלת בנק ישראל יגבשו ביניהם הסכם שכר הכולל כמה וכמה סעיפים. הממונה יחליט אילו סעיפים מקובלים עליו ואילו סעיפים מנוגדים, לדעתו לאמות המידה הציבוריות המקובלות. בית הדין לעבודה ידון בהצעות אותן לא אישר כהן לוועד ולהנהלת בנק ישראל ויקבע האם הסעיפים סבירים או לא. במידה שבית הדין פסק כי הסעיפים אינם סבירים - הם יישלחו מחדש לשולחן התיקונים בהתאם להחלטת השופט.
כך לדוגמה, אם העובדים יחליטו על תוספת של 1,000 שקל לסעיף מסוים והממונה על השכר החליט שהוא מאשר תוספת של עד 200 שקל - ובמידה שבית הדין פסק כי ההסכם אינו סביר - יישלחו הצדדים לגבש מספר ביניים. בכך תינתן חותמת של בית המשפט להחלטות ויינתן להן תוקף משפטי.
פתרון תוך שלושה שבועות
בדיון שנערך במשרדו של אולמרט, הציע מנכ"ל המשרד, רענן דינור, תוספת של 750 שקל לכל העובדים שיקלטו בדור ב' אולם הצעה זו לא התקבלה בידי כהן ובידי היועץ המשפטי לממשלה. בנקודה זו הניח הממונה על השכר את המתווה שצוין לעיל, כאשר הרעיון הוא לסיים את התהליך התוך שלושה שבועות. למתווה הזה הצטרפו ועד העובדים ובית הדין, אולם הנהלת הבנק התנגדה.
לאור דרישת הנהלת בנק ישראל הוסיפו המשתתפים סעיף נוסף לפיו קבוצה מסויימת של עובדי דור ב' (העובדים החדשים יותר) תיהנה מתוספת שכר - מעל להסכם הקיבוצי - וזאת לאחר שתצבור ותק של כמה עשרות שנים ותגיע לדרג ניהול ביניים. הממונה אישר 32 תקנים שכאלה בעוד שבנק ישראל דרש 100 תקנים. מדובר בסעיף שיבוצע בפועל רק בעוד כ-40 שנה - כאשר העובדים החדשים יצברו ותק רב.
לוח הזמנים שנקבע אומר כי עד יום רביעי יגבשו הצדדים את הקריטריונים עבור עובדי דרג הביניים שיהנו מתוספת השכר המיוחדת. לאחר מכן יינתנו שלושה שבועות במהלכם יגבשו ועד העובדים וההנהלה את מתווה השכר ויציגו את ההסכם. הממונה על השכר יאשר או ישלול את הסעיפים ולאחר מכן יובאו התוצאות לבית הדין.

תאריך:  04/06/2007   |   עודכן:  04/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גובש מתווה לסיום הסכסוך בבנק ישראל תוך 3 שבועות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
אב קיבוצניק שילדיו חיים מחוץ לקיבוץ חייב בסיפוק צרכיהם    השופטת: חובת האב לילדיו קודמת לחובתו לחברה הקיבוצית
אופירה אסייג
ל-ONE נודע כי מאמן הנבחרת יקבל את תפקיד מנג'ר העל בשורות הצהובים - מאמן הגליל אמור לקבל לידיו את המושכות    פדרמן: "ONE מקדים אותנו ביומיים"
אריאל שמידברג
ממשלת האחדות הפלשתינית החליטה לתמוך בהצעה להפסקת האש של אבו מאזן    בחמאס מיהרו להגיב: "סדר היום שלנו אינו תואם את סדר יומה של הממשלה"
עידן יוסף
פאנל סוער היה בכנס הרדיו, כאשר תחנות רדיו שונות הפנו חיצים כלפי גלגל"צ    מפקד גלי צה"ל: "גלגל"צ לא עובדת עבור תעשיית המוזיקה או אצל האמנים ושולחיהם, אלא אצל מאזיניה"    דברים בכנס: "דבריו חמורים"
עידן יוסף
אריאל אטיאס אומר כי המעבר לרדיו דיגיטלי יארך זמן    בכנס הרדיו דיבר על הרדיו האזורי ("הארכת הזכיונות פוגעת"), על רפי גינת ("צרות של אחרים"), על ניידות המספרים ("לא שווה כלום, כל עוד לא מורידים את ההתחייבות לשלוש שנים")
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il