X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יצחק חזקיה, עוז זהבי, עזרא דגן, ערן שראל, מוטי כץ ואורי רביץ [צילום: יוסי צבקר]
ביקורת "קן הקוקיה" בקאמרי
מרד בקן הקוקיה
הסצינה של רוק בבית הסוהר, שירו של אלביס פרסלי, שלצליליה פורקים כל החוסים בבית המשוגעים כל גבול, משתוללים ובאים לכדי אכסטזה, היא הביטוי הלא-מילולי, המאד חזותי, להתפרצות כל מה שהמוסד לחולי נפש אצר בקרבם, הודות למישטר הכפוי, שמוליכה האחות המרשעת הסדיסטית, בעטיו הם הופכים באמת למשוגעים, ולא לבעלי בעיות נפשיות שהיום היו נפתרות על ספת הפסיכולוג, אפילו ללא פסיכיאטר ותרופות

מחזהו של דייל ווסרמן מאמצע שנות השישים בתרגומו הקולח והעכשווי של אילן רונן, שהפך לסרט שנחקק בזכרון הקולקטיבי כאחד המרשימים ביותר בהיסטורית הקולנוע - "קן הקוקיה" בבימויו של מילוש פורמן המופלא - עולה כעת בתיאטרון הקאמרי בבימוי תוסס, זורם, בו כל דמות על הבמה יוצרת אישות מופרעת שונה לחלוטין. הרבגוניות של הטיפוסים מושגת הודות לבימויו הנפלא של עומרי ניצן, ולמשחקם הכה ייחודי של כל שחקן ושחקנית.
לאחר קטע מייגע ומיותר של צילומים תקופתיים תזזתיים, כשהצופים מתוודעים לחיים הכמעט סטטיים של המאושפזים במוסד, מגיע לבית המשוגעים בחור, חייל, היישר מבית הכלא. למעשה, הוא מתחזה למטורף, על-מנת להיחלץ מהכלא, בו ישב באשמת בעילת קטינה. ההורמונים והאנרגיה המתפרצת של מק׳מרפי, החיוניות מלאת ההומור שמעניקה להצגה קומיות מתמשכת (עוז זהבי בתפקיד המאפשר לו להחצין כשרונות שלא ידענום, באכספרסיה הבלתי נגמרת שלו), לוכדים את חבורת המאושפזים, ומעירים בהם רגשות שהורדמו בעזרת כל התרופות הניתנות להם, שהפכום מיצורי אנוש, לזומבים. כעת הגיעה אליהם הבשורה בצורת מק׳מרפי התוסס על אפשרות הגאולה, המרת הסבל שלהם ושחרור ממנו.
זהו מרד העשוקים בידי המימסד ושליחתו האחות ראצ׳אד (אולה שור המהפנטת, שאצילותה וקסמה האישיים עולים על הרשע הטמון בה כביכול). היא שולטת בחולים ללא מצרים, והפחד הנשקף מעיניהם, ושפת גופם, מעידים אלף מונים על מצבם האמיתי - על הפחד הנוראי שלהם מהאחות המפלצתית. בעוד דמותו של מק׳מרפי מקבילה לגואל הנצרות, שבמותו סימל עבור מאמיניו את הישועה שתגיע הודות להקרבתו.
גם מי שצפה בסרט האלמותי עם ג׳ק ניקולסון ולואיז פלטשר, לא יכול שלא להתפעל מהמשחק המזהיר של עוז זהבי ואולה שור בראש צוות השחקנים הנפלא. לצידם - כל שחקן יוצר פנינה מהדמות שהוא מגלם. בראש ובראשונה ערן שראל, ה"צ׳יף האינדיאני", שכל סצינה עמו מפתיעה ומרגשת, עד לקרשצ׳נדו שבסוף העלילה, ההולם בצופים כקורנס. כך מרשים במיוחד אורי רביץ כמשוגע ממש, ושפת הגוף שלו ותגובותיו גורמות שלא להסיר ממנו עיניים.
כמה מהחולים כבר הפכו למחוקי צלם אנוש שכואב לראות את מצבם - איציק אבל כגנרל, שלום כורם כבנציני ורביב מדר כ"טייבר". בעוד יתרם, לאט-לאט משתלבים עם רוח המרד שנוסך בהם מק׳מרפי, והם נעתרים לרעיונותיו במשחקים, בהימורים ובהיענות למסיבת הסיום שהוא עורך להם בליווי שתי נערות ליווי. רותי אסרסאי (כקנדי) המדהימה בסקסיות שלה, ומיה לנדסמן שמצליחה לפתות את הדפוק מכולם - שלומי אברהם כבילי האומלל. עזרא דגן כ"מרטיני" הבדחן, אוהד שחר כהרדינג שפוף הנפש שאיבד צלם אנוש, וכמוהו יצחק חזקיה המיוסר המרטיט כסקנלון; שני הסניטרים אסף סולומון שתמיד מרשים, וזיו קלייר, וכן יואב לוי שמפציע לקראת הסוף באקט מרשים, כשהרופא (אבישי מרידור בתפקיד פעוט מיכולותיו) גם הוא מירמס לרגלי האחות השתלטנית - כולם יחד יוצרים תמונה נוקבת ומזעזעת של החיים בבית המשוגעים, הגרועים אפילו מכלא. בהיות החולים נתונים לגחמות האחות הראשית, הנוטלת מהם את כל זכויותיהם כ"עונשים", ופוקדת לבצע בהם מכות חשמל וניתוחי מוח ההופכים חולה לצמח מוחלט.
"קן הקוקיה" הוא קריאת תגר על עריצות חלקים מסוימים במימסד הרפואי, השוחקים צלם אנוש של המסכנים החוסים בצילם, שאבוי להם. העלילה הדרמטית, הבימוי המבריק של מי שהיה שנים המנהל האמנותי של התיאטרון הקאמרי - עמרי ניצן, והליהוק הכה מוצלח ומשחקם של השחקנים - על-רקע מוזיקה מגוונת שערך רותם כרמלי, (גם אם לקתה בווליום גבוה של המוזיקה), בתלבושות ובתפאורה המוקפדת של אדם קלר, - כולם יחד יוצרים חוויה מאוד לא שגרתית. בלי פוליטיקה ובלי קביים: AS IS.

שלומי אברהם,אורי רביץ, רותי אסרסאי ואולה שור [צילום: יוסי צבקר]
אולה שור ועוז זהבי [צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  27/02/2019   |   עודכן:  27/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרד בקן הקוקיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ערכה את המוסיקה רותם
alice  |  27/02/19 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיקי אהרונסון, ד"ר יוסי מנשרוף
מלחמת האזרחים הקשה בתימן היא זירת התמודדות איזורית ואף גלובלית מבחינתן של אירן ורוסיה - המשתפות בה פעולה, למרות שמטרותיהן שונות
אלי אלון
בימים אלה מלאו 5 שנים למותו של הגיאוגרף פרופ' מנשה ("מנשקה") הראל, חתן פרס ישראל לחקר ידע ארץ ישראל, סייר, לוחם פלמ"ח וחוקר ארץ ישראל
יוני אבני
העדיפו בחורף ללבוש ביגוד בהיר, כזה שיראה למרחק רב יותר על-ידי הנהגים בכבישים    הדבר נכון אף יותר לגבי ילדים היוצאים אתכם או לבדם מהבית
איתמר לוין, ניו-יורק
ג'ון הריסון, המנהל 8,000 עובדי בתחומי המדיה והבידור ברשת ארנסט אנד יאנג, אופטימי: לתקשורת הכלל-ארצית תמיד יהיה מקום, התקשורת המקומית תתן מענה ייחודי, והעיתונים ימצאו את הדרך לצאת נשכרים מן המדיה החברתית
חניאל פרבר
מנין בא המנהג לעולם של התחפשות בפורים שאנו כה משתדלים לקיימו בכל רמ"ח איברנו ושס"ה גידנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il