X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשוב להבהיר בהקשר זה: אני לא מאשים אף-צד במחדלים שנוצרו ברבות השנים, אך אני מצפה ששני המגדרים יישבו ביחד ויתקנו את מה שטעון תיקון כדי שבשנה הבאה לא נעלה נושא זה מחדש פעם נוספת
▪  ▪  ▪
אישה חזקה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בסוף-השבוע הקרוב יצוין ברחבי העולם יום האישה הבינלאומי. זהו יום שבו מתאחדות רוב הנשים מכל מדינות העולם כדי לציין הישגים חברתיים, כלכליים ופוליטיים. נשווה בין מצב הנשים במדינות העולם לבין מצבן של הנשים בישראל.
מצב הנשים במדינות העולם
כשמסתכלים על מדינות העולם רואים שבראשן של שתי מדינות מרכזיות (גרמניה ובריטניה) עומדות נשים חזקות ומשפיעות: אנגלה מרקל ותרזה מיי. נשים רבות מתמודדות על תפקידים בכירים, וכן חלק מחברות ההייטק מנוהלות על-ידי נשים או לחלופין נשים מכהנות בתפקידים בכירים בחברות אלו (וזו בשורה של ממש).
הבעיה היא שלפי נתוני הבנק העולמי, רק בשש מדינות קיים שוויון מלא בין גברים לנשים (זה מעט מאוד, אך זה יותר ממה שהיה למשל לפני עשר שנים). וכן, ברוב מדינות העולם קיימת הסדרה רגולטורית בין הורות לקריירה (מה שמאפשר לאישה לנהל משק-בית בצוותא עם ניהול קריירה, כשגם בן-הזוג תורם את חלקו למהלך זה).
מצב הנשים בישראל
בישראל חל שינוי קטן בשילובן של הנשים בחברה, אך עדיין יש למה לשאוף. בניגוד, למשל, לצרפת, שם חוקק לאחרונה חוק שמשווה שכר בין גבר לאישה העובדים באותו תפקיד, בישראל עדיין לא קיים שוויון בשוק העבודה גם מבחינת שכר הנשים.
נכון שרוב מגישות תוכניות האקטואליה הן נשים, אך נשים כמעט ולא מכהנות ככתבות מדיניות\צבאיות\עורכת עיתון\מגזין אישה, ובניגוד לרוב מדינות העולם נשים כמעט ולא מתמודדות על כהונה בתפקידים בכירים הן במגזר הפוליטי והן במגזר העסקי.
למה זה קורה?
הסיבה לכך שנשים כמעט ולא מתמודדות לתפקידים בכירים למרות שאנו חיים בעידן המודרני, הי שבמדינת ישראל עדיין לא הפנימו שאישה יכולה לשלב קריירה עם הורות (כפי שקורה למשל בשבדיה).
אישה בישראל נחשבת קודם כל כמנהלת משק-בית ומגדלת ילדים, ורק לאחר מכן כאשת קריירה. זוהי אחת הסיבות שהולידה את התופעה, החדשה יחסית, המכונה: "אל-הורות".
כלומר, נשים שהחליטו שהן לא רוצות להיות אימהות, אלא לנהל קריירה עצמאית.
מהפכת ה-"ME-TOO" הייתה צריכה להוביל לשינוי כללי המשחק ביחס בין המגדרים. לצערי הרב זה לא קרה, ונשים עדיין נאלצות להיאבק במדינת ישראל כנגד הדתה מהשטח הציבורי על-ידי חרדים, ובאפריקה הן עדיין נאבקות כנגד התופעה המזוויעה "מילת נשים" שהופכת את האישה למעין שפחה של הגבר.
חשוב להבהיר בהקשר זה: אני לא מאשים אף-צד במחדלים שנוצרו ברבות השנים, אך אני מצפה ששני המגדרים יישבו ביחד ויתקנו את מה שטעון תיקון כדי שבשנה הבאה לא נעלה נושא זה מחדש פעם נוספת.

המחבר הנו בלוגר ופעיל חברתי
תאריך:  05/03/2019   |   עודכן:  06/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' זוהר בן-אשר
נראה כי כל המפלגות בישראל מצפות בחרדה גדולה לתוכנית האמריקנית כאשר בעיני כולן, גם אם מסיבות אחרות, היא נראית תוכנית לא טובה
יוסף אליעז
זאת לפני השימוע בפני הפרקליטות    הוא מזיל אותן דמעות תנין כמעט בכל נושא הנוגע לו: הרי הוא ביקש ולא נתנו לו להתעמת עם עדי המדינה - שוב הוא שוכח שנסוג בו מבקשותיו אלו בטענה שעליו להיוועץ תחילה עם סניגוריו, "התיעצות" ממנה טרם שב
אפרים הלפרין
סעיף 48 להחלטת היועץ המשפטי, עורר בי חשש גדול מאוד לעבירה לכאורה של סחיטה באיומים בתיקי נתניהו
יצחק מאיר
איש אינו סוקר את כל ציבור הבוחרים, זה בחירות, סוקרים מדגם, ההנחה היא כי הסטטיסטיקה משקפת מציאות    של מה? של היות כל בני האדם כים, והמדגם כטיפה שיש בה ממה שיש בים כולו
תרצה הכטר
מה ומי עשוי להיות הגורם שיעזור לציבור, שמזמן הפך לקורבן הדמגוגיה, להתגונן מפניה? מה תפקידם של הקרובים ביותר לדמגוג, במערכת הבחירות הבלתי שפויה הנוכחית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il