X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעוד "הפנינג" 40 שנה לששת הימים מרחף ברקע התקופה, מגלה דוד רוזנטל נצר היסטורי חי ובועט במזרח העיר שחוברה לה יחדיו - דולפין ים, מוסד ירושלמי לא כשר שמצדיק כל דקה מקיומו
▪  ▪  ▪
[צילום: דולפין ים]

"תגיד", שאל אותי שותפי לארוחה, אותו אחד שהולך אתי ל-85 אחוז מסעודות הביקורת, ופעם היה איש חטוב שהפך לגוש שומן מהלך, "אתה חושב שזו המסעדה הכי טובה שהיינו בה עד היום?"
לא ידעתי איזו תשובה לתת לו. מצד אחד, אני לא אוהב את הניסוח הזה, שהרי הזיכרון של אנשים קצר, ולהגיד "הכי טוב בעולם" היא תשובה שמאפיינת את אבא שלי, שאומר את זה בערך על כל דבר בפרק זמן של עשר דקות. מצד שני, זו באמת הייתה ארוחה של הטופ שבטופ, כזו שהיה שווה לקרוע בשבילה את כביש 443 ולחזור הביתה לתל אביב כששנינו שתויים מבקבוק המרלו-קברנה-שיראז המשובח שפעפע בקרבנו, תוך שאנו מסכנים את חיינו בסוטול אכזרי. "אני לא יכול להגיד שהכי טובה, אבל בוא נסגור על אחת משלוש הטובות ביותר", השבתי בדיפלומטיות, שבעצם די משקפת את המציאות.
לכל עיר יש תרבות משלה ואבני יסוד שהיא מנכסת לעצמה. ובדיוק כמו שבתל אביב יש סמלים שונים, דולפין ים שבמדרחוב בירושלים היא אחד מאותם מקומות שספק גדול אם יש ירושלמי שלא מכיר. 40 שנה, ממש מאז איחוד העיר, קיימת מסעדת הדגים המשובחת הזו, המספקת את מיטב פירות הים, הדגים ותבשילי הבשר. אם האסוציאציה שמעוררת בכם ירושלים המסורתית היא של מטבחים כשרים, נסו לעמוד לרגע על העוצמה הכרוכה במקום שאינו כשר ועדיין מצליח במשך 40 שנה להיות אחד החזקים והמובילים ביותר בתחומו.
משפט עתיק באנגלית אומר ש"אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני" ובאמת, כבר מההתחלה הבנו שזו הולכת להיות חוויה. בתוך מבנה ירושלמי עתיק בן שתי קומות, מסותת היטב, נקי ונעים שוכנת לה מסעדה שמביאה אליה את כל העמים, כל העדות וכל הדתות. שמענו אנגלית, עברית, צרפתית וגם ערבית, וכל זאת בפרק זמן של כשעתיים. פתחנו בפוקצ'ת הבית המתובלת היטב (10 שקל), יחד עם הסלטים (החצילים מעולים) והמשכנו משם למנות שלשמן באמת באנו. אתם פשוט חייבים לעצמכם את שיפודי השרימפס (80 שקל), מנה שאני אישית מעולם לא נתקלתי בה - ללקק את האצבעות ולכרסם את השרימפ בתאווה. שותפי לקח את הקרפצ'יו לוקוס המצוין (42 שקל) ואז עברנו לעיקריות - דג הסולבה (80 שקל), מנה כמעט נטולת עצמות, מעודנת במידה הנכונה, וסטייק האנטריקוט ברוטב יין אדום (86 שקל). קינחנו בעוגת השוקולד החמה ובמנה המעניינת של גלידת פיסטוק המוגשת עם חציל (בהחלט משהו שלא תראו בכל מקום, מפתיע ושווה), וכל זאת כשאנו ממשיכים לצקת לתוך הכוס את היין המשובח עד לטיפה האחרונה.
לא חשבתי שיש איזושהי הגבלה לקיבולת שלי, אבל טעיתי. הגעתי לסוף, לקצה. למקום שממנו איך דרך חזרה ולא ניתן יותר לנשום וזה היה מצער, כי התפריט כולל עוד עשרות דברים טעימים וטובים שפשוט לא יכולנו לשאוב לקרבנו: חצאי מולים מוקפצים ומוקרמים (38 שקל), קלמארי מטוגן (78 שקל), פלטת פינוקים שכוללת שרימפס וסקאלופ, מולים ברוטב שום ושרימפס (94 שקל) ועוד מלא דברים טובים. בכלל, כשראיתי לאחר מעשה את פלטת הדגים המעורבת (80 שקל) - שלושה נתחי פילה על הגריל, נחמץ הלב והבנתי שפספסנו פה משהו, אבל היי - מה אנחנו יכולים לעשות, גם לנו יש גבולות.
כשסיימנו, עליתי למעלה, למרפסת. האלכוהול עשה את שלו ופתאום פנטזתי שאני נמצא שם, ב-1967, באותו רגע שהכריזו על פתיחתה של המסעדה במזרח העיר. כן, עד כדי כך זה הרגיש צלול. 21 שנים היא היתה שם, במזרח העיר, עד שהועברה למדרחוב. הקצתי מהחלום הרגעי, ירדתי למטה ולגמתי את טיפות היין האחרונות. לקוחה בעלת מבטא ערבי הגיעה לבעל המקום ואמרה לו באנגלית רהוטה: "שמענו על המסעדה הזו ועוד באמריקה ידענו שנאכל פה. יש לכם מוניטין חזקים מאוד בארה"ב". לא רק שם, לא רק שם.

הכותב היה אורח המקום.
דולפין ים - שמעון בן שטח 9 ירושלים, 02-6232272
תאריך:  06/06/2007   |   עודכן:  06/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
אנשי העסקים גאידמק ולבייב מסרו השבוע עדות בעניין חקירת היאחב"ל בפרשת שוקי ויטה
ניר יהב
לאחר שח"כ אופיר פינס פנה ליועץ המשפטי לממשלה ושאל אותו האם אולמרט דיווח לו על השתתפותו של יערי בהתייעצות "או שהוא ניסה לשתול בוועדה חבר בכיר", עונה היועץ המשפטי כי האלוף (מיל.) ידידיה יערי דיווח כנדרש על ההתייעצות
אריאל שמידברג
כך אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בפאנל שנערך באוניברסיטת חיפה    "אני מקווה שבעתיד המצב הכלכלי ואיכות החיים במדינה ימשכו אליה עולים", אמר פישר
מתי טוכפלד
לאחר דיון בקבינט אמר רה"מ כי "פניה של מדינת ישראל אינם למלחמה עם סוריה ויש להיזהר מתסריט של מיסקלקולציה שעלול להוביל להידרדרות ביטחונית"
מירב יזרסקי
קוקטייל יותר מדי, ומרגריטות התחילו ליפול למירב יזרסקי מהידיים    היא קצת נלחצה, אבל איזי המלצר לקח את זה בהתאם לשמו ו-Santa-fe הצטיירה כמקום הנכון לשתות בו    השפיצים של מדונה לקינוח רק השלימו את החוויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il