X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתייחסות לנשים כאל שוות לגברים כבר עברה כל גבול לכל מין יש את היתרונות משל עצמו
▪  ▪  ▪
לא לטנקים [צילום: אנה קפלן/פלאש 90]

ההחלטה לבטל את השתתפות החיילות כלוחמות בתוך הטנקים הגיעה באיחור, אך היא נבונה ביותר. גוף האישה לא נוצר עם יכולת לעמוד בסחיבת מטען כבד של תחמושת וחלקי הטנק, שעלולים בהחלט להסב בהמשך לנזק בלתי הפיך לגוף האישה, ולגרום לה בעיות באי-יכולת ללדת למשל.
ההתייחסות לנשים כאל שוות לגברים כבר עברה כל גבול. לכל מין יש את היתרונות משל עצמו. הרגישות של הנשים, יכולת האינטואיציה והגמישות השכלית טובות אולי בהחלטות במטה, אך אינן היחידות הנדרשות בקרב עצמו. כמו שאמר אתמול גיבור ישראל אביגדור קהלני: "איני רוצה לחזות בחיילות החוזרות משדה הקרב ללא יד, רגל, עין או בארון"...ויש להוסיף גם שאין לסכן חיילת שתיפול בשבי ותעבור עינויים כמו שרה אהרונסון.
כחיילת לשעבר שחזתה בהתייחסות הקצינים והמג"דים לחיילות; וכמו כולם שנחשפים לאחרונה לכל מקרי ההטרדות המיניות בצבא וביתר המקומות, ראוי להגיע למסקנה שהשימוש בבנות-חיילות בצה"ל אינו צריך להיות גיוס חובה אלא בהתנדבות. את עבודות הפקידות ואחרות שרובן ממלאות, יכולים למלא בנים דתיים, שאינם מתגייסים כדי לא להיות חס וחלילה בחברת בחורות, שמא יתעורר בקרבם יצר הרע. כשתתפנינה כל המישרות שבנות מילאו - יוכלו אלה להיכנס לתפקיד בשקט במקומן.
ברור שהקונספט של ניצול מיני של נשים התפתח במקורו בצבא, שם כל בעל דרגה מרגיש כמו מלך, ובטוח שכל חיילת תיפול לרגליו מחשש שמא יבולע לה. הקונוונציה הזו המשיכה ויצאה מגבולות הצבא, והתגלתה גם בחוגים אחרים לשם המשיכו הקצינים לשעבר למישרות גבוהות. כל הגילויים החדשים הללו שמתגלים לאחרונה הם רק קצה הקרחון. מטעמים אלה, אני, שאיני דתיה, וגדלתי רק בבית מסורתי, לא הייתי יכולה להסכים לאפשר לבתי, לו הייתה לי, לשרת בצבא.
הרעיון הבסיסי לדעתי, שאת הצבא יש להפוך למקצועי, ולא לחובה כפי שזה כיום, נושא עליו אתכוון לכתוב במאמר נפרד, ומאמר זה הוא רק חלק מראייה כוללת של הנושא.
כך שלא רק התפקידים הגבריים אליהם משובצות חיילות בשנים אלו הם שמסבים את הדעת לרעיון שאין לחייב גיוס חובה נשים לצה"ל. גם לרמת המוסר וההתייחסות לחיילות החורגת מגבול כללי המוסר התקין יש חלק בדרישה המתבקשת שלא לגייס נערות לצבא, אלא רק בהתנדבות.

תאריך:  16/04/2019   |   עודכן:  16/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטול הלוחמות בטנק - החלטה נבונה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שאת צודקת
ארי כספי  |  16/04/19 16:46
2
יבורך אביב כוכבי, שעם הכנסו
יבורך הרמטכל החדש  |  17/04/19 20:56
3
צודקת אך גם טועה
משה, עורך-דין  |  18/04/19 10:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הבחירות: העם בחר - רק לא בני    זהות - לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?    וגם מרינה רבינוביץ כמודל מפוקפק    ולקינוח פסוקו
גלית טרומן צינמן
המדינה האיסלאמית פרצה לתודעה הבינלאומית בקיץ 2014 בעקבות כיבושה המהיר של שטחים נרחבים בעירק וסוריה והכרזתה על כינונה מחדש של הח'ליפות האיסלאמית בראשות אבו בכר אל-בגדדי
עמי דור-און
כל הכבוד מגיע לרמטכ"ל לשעבר שהחליט להתמודד על ראשות הממשלה ותוך חודשיים הצליח לבנות מערכת לתפארת שהתמודדה בהצלחה עם ראש הממשלה המכהן יותר מעשור
יוני בן-מנחם
האופוזציה הסורית הפיצה דיווחים על העברת גופתו של המרגל הישראלי אלי כהן ז"ל לידי הרוסים ועל גופות ישראלים הקבורות בסוריה. אין הכחשה ישראלית גורפת לידיעות האלה, אם אכן הועברה גופה כזו היא תצטרך לעבור זיהוי בישראל, במקביל מפרסמת האופוזיציה הסורית מידע חדש על האופן שבו שומר המודיעין הסורי על גופות ישראלים בסוריה בהוראת הנשיא בשאר אסד
עמית דובקין
להעדר תכנון תחבורתי, ובמיוחד מערכת היסעים המונית, יש אם כן השפעה מרחיקת לכת, יותר מכל גורם אחר, על הצטופפות הגוברת והולכת של מיליוני ישראלים בתוך מטרופולין, "מדינת תל אביב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il