X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנת 2004 ביים פן את הסרט "תקרית בלוך נס" שמשודר היום בלווין
▪  ▪  ▪

היום מוקרן בלווין הסרט "תקרית בלוך נס". ז'אנר סרטי התעודה בכלל זוכה ליותר ויותר תהודה והצלחה בעולם. מסרטים דידקטיים עם קול חדגוני של קריין משעמם, הפך הז'אנר לסוחף ומרתק וזאת במיוחד תודות לאנשים כמייקל מור או אל גור שזכו עם סרטי התעודה שלהם להכרה עולמית וקטפו פרסים בכל פסטיבל סרטים אפשרי בעולם.
זק פן הינו מפיק תסריטאי ובמאי הוליוודי שהיה מעורב בכתיבת התסריט לשוברי קופות כגון "אקס מן 2" (ושלוש), "המפקח גדג'ט" ולאחרונה אך נשכרו שירותיו כדי לכתוב את התסריט לסרט הבא בסדרת "הענק".
בשנת 2004 ביים פן את הסרט "תקרית בלוך נס" שמשודר היום בלווין. על פניו מדובר בסרט תיעודי המתאר את נסיונו של הבמאי הנודע וורנר הרצוג לעשות סרט בסקוטלנד על "נסי" המפלצת מאגם לוך נס. למעשה סרטו של פן הוא מוקיומנטרי (כביכול תיעודי אמיתי, אבל למעשה בדיה). כל המופיעים בסרט משחקים את עצמם ופן מופיע כמפיק הוליוודי שמנסה לתבל את סרטו התיעודי של הרצוג בקצת "פלפל".
במסווה של סרט המתאר הפקה של סרט תיעודי מצליח פן לומר כמה אמירות נוקבות ונועזות על תעשיית הסרטים היום בהוליווד וגם ז'אנר סרטי התעודה לא זוכה אצלו להנחות.
פן בוחן את המתח שבין האומנות הצרופה לבין תעשיה ממוסחרת שמתעניינת רק בשורה התחתונה בסעיף ההכנסות. מצד אחד נמצא וורנר הרצוג, שרק שמו מעביר צמרמורת בקרב כל מי שמעריך קולנוע אמיתי, כזה "שיוצא מן הבטן". הרצוג (שמשחק בצורה אמינה להפליא) מייצג את הקולנוע האולטימטיבי, השואף לשלמות, שמקפיד על כל פרט קטן. רואים על פן שהוא מעריץ גדול של הרצוג ואף מופיעות בסרט מספר מחוות לבמאי הגדול מן החיים הזה. מן העבר השני נמצא פן, המייצג בסרט את הממסד ההוליוודי שלא בדיוק מתעניין באומנות אלא רוצה להרוויח כמה שיותר כסף. וכדי להשיג יותר רווח, יושרה אומנותית היא דבר שולי וזניח...
פן גם בוחן את הקשר והמתח שבין מיתוס ואמת. נושא שעלה לדיון לא פעם בקולנוע (כשהדוגמא הידועה ביותר אולי היא סרטו של ג'ון פורד "האיש שירה בליברטי וואלאנס" שם נאמר כמשפט הסיום של הסרט "זהו המערב, כאן המיתוס הופך לאמת").
בסרטו של פן יש עירוב מעניין בין המציאות למה שאנו חושבים שהוא המציאות ולפעמים הבלבול כה רב והצופה כבר לא יודע מה נכון ומה לא. המומחה לבעלי חיים נדירים הוא בכלל שחקן וחלק מהתצפיות על המפלצת מבוימות ולפתע מגיעה מפלצת לא מתוכננת... פן מוכיח לנו כי אין בעלות על האמת ובעצם היא נמצאת אצל כל אחד מאיתנו, בדרך שאנו מבינים אותה.
צילום הסרט בסקוטלנד בכלל ובאגם לוך נס בפרט יוצר אווירה הזויה משהו בסרט ואני נזכרתי באותם יושבי פאב קטן על גבולות הביצות בסרטו של ג'ון לנדיס "זאב אמריקני בלונדון".
הסרט מתחיל לאט ונדמה כעוד אחד מהסרטים שניתן לצפות בהם בערוץ המדע, אבל לאט לאט נצברת תאוצה ובסוף נדמה שאנו צופים ב"פרויקט המכשפה מבלייר 3".
בהחלט ניתן להנות מן הסרט. רצוי גם להיות מודעים למכלול יצירותיו של הרצוג. סרט טוב להתחלה "אגירה, זעם האלים".
הקליקו כאן בכדי להרשם להגרלת הגרין קארד און-ליין
שלח תגובה לפורום סרטים שלח תגובה

תאריך:  17/06/2007   |   עודכן:  17/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
השוטר שנפגע בירך עבר בדיקת איידס ונזקק לשלושה ימי מחלה    התוקף הודה וחזר בו והסביר שלעתים שיניו "ננעלות", ללא שליטה, עקב מחלת אפילפסיה
איריס פרחי
משפחה קיבלה פיצוי בגין עוגמת נפש לאחר שטכנאי של "יס" עשה צרכיו בשירותים ללא רשות ולכלך את האסלה    פסק הדין ניתן על דרך הפשרה
מערכת סרט
אם ינאי אכן תסגור על השתתפותה בסדרה החדשה, יהיה זה שיתוף פעולה מסקרן בינה לבין הבמאי יריב הורוביץ, שהיה עד לפני כמה שנים בן זוגה
מחלקה ראשונה
בממשלתו 11 שרים, שיכהנו לצידו    אבו מאזן הוציא את הכוח המיוחד של חמאס מחוץ לחוק    גורם ביטחוני פלשתיני: "חמאס חיסלה את עצמה ברצועה"
מתי טוכפלד
שר התמ"ת פנה לראש הממשלה בדרישה לבטל את המע"מ בשדרות ויישובי עוטף עזה    ישי: "הדבר יסייע לבעלי העסקים לשרוד את הימים הקשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il