X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הזמנה להכרזת העצמאות
הגיגים תקפ"ו
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - נשים בג'יהאד, החלטה בעִתה, הקהל אהב והזמנה
הזמנה - חלק ב

ניצני שוויון מגדרי?
אחת ההתפתחויות המפתיעות בתחום מעורבותן של נשים בזירת העשייה של ארגונים אסלמיסטיים שונים, הוא האופן שבו ארגוני הג'יהאד אפשרו כניסת נשים לתפקידים שונים, לרבות תפקידי לחימה וביצוע פיגועי טרור - כתבו קרן שיין דסקל וד"ר איתן עזאני מהמכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי הרצליה.
מספרן של נשים בארגוני ג'יהאד גדל בהדרגה מאז שנת 1976. בשנים 2010-1985 ביצעו מחבלות יותר מ-275 פיגועי התאבדות, כרבע מסך הפיגועים, בשם ארגונים שונים ברחבי העולם. הנשים הללו הרגו מאות גברים, נשים וילדים, ופצעו אלפי אנשים נוספים. למרות שהאיסלאם הקלאסי מתייחס בשלילה להשתתפות נשים בג'יהאד, ברור כי האיסלאם הרדיקלי מבטא שינוי בגישה זו ומנסה להצדיק את נוכחותן הגוברת של נשים בג'יהאד. לראייה, קיימות כמה 'פאתוות' (פסקי הלכה איסלאמיים), המאפשרות שילוב נשים בג'יהאד ואת פעילות נשים כמחבלות מתאבדות.
משמעות הג'יהאד ה"נשי" הקלאסי הנה, בין היתר, תחומי פעולה הנתפסים "רכים" - כגון גיוס כספים, אינדוקטרינציה והסתה באמצעות חינוך וכמובן ניהול ביתה הפרטי של כל אישה וחינוך בעלה וילדיה לדרך הג'יהאד.
גידול במספרן של נשים בזירת הג'יהאד הגלובאלי יכול להיתפס כאינדיקציה לקִדמה במדינה ואף לקיום ערכים שוויוניים, המיוחסים על-ידי המערב למתורבתות ולמודרניזציה. מנגד, תחום הג'יהאד נתפס על-ידי המערב כמבטא אדיקות ושמרנות דתית. המאמר בוחן האם שילוב גובר של נשים בארגונים ובעשייה של הג'יהאד הגלובלי מצביע על תהליכי הטמעת ערכים של קִדמה, של מודרניזציה ושל פמיניזם, או שמא מבטא ניצול מגמות אלו לצורכי הארגון. האם שילוב הנשים הללו עתיד לחולל שינוי בעולם האיסלאם הרדיקלי או שמא דווקא תורם להנצחת הסטראוטיפים הקיימים ולשימור מעמד הנשים בחברה.
כדי לאפשר את בחינת המניעים השונים באופן מדויק, המאמר אימץ גישה רוחבית, טראנס-לאומית, המאפשרת ראייה מעמיקה וניטראלית, שאינה בוחנת את מצב הנשים, הארגונים והסביבות התרבותיות בניסיון למקמן על ציר, שנע בין אדיקות דתית ושמרנות לערכי קִדמה, מודרניזציה ופמיניזם, כאשר שני הקצוות בהכרח מנוגדים זה לזה. המאמר בוחן את התופעה כמטריצה גמישה יותר, המאפשרת למקם כל סביבה, ארגון, או אישה בנקודה מסוימת על ציר שמרנות ואדיקות דתית, וללא תלות במיקום הזה, למקמם על ציר נוסף של רמת קִדמה, של מודרניזציה ושל פמיניזם מתוך הבנה, שיש מצבים שהללו אינם עומדים בסתירה מוחלטת.
השערורייה הסתיימה
החלטת אריה דרעי, שר הפנים, להגביל את התשלומים לזמרים בגין הופעתם בבימות בידור ביום העצמאות, הייתה בעִתה, למרות שהיא מאוחרת מדי. עם כל ההערכה לזמרים, התשלומים האסטרונומיים יצאו מגדר שליטה, והנם שערורייה.
שברו את הפרוטוקול
מאז ומתמיד היה טקס הדלקת המשואות כבול בפרוטוקול הדוק. והנה בהדלקת המשואות ביום העצמאות שברו שניים את המסגרת: מוריס קאהן, המממן את מיזם החללית 'בראשית', ומרי נחמיאס, ניצולת שואה בת 93, אם לשמונה ילדים, שהייתה אומנה ל-52 ילדים נוספים.
איני יודע מה חשבו מארגני הטקס, אך הקהל והציבור אהבו את דברי קאהן ונחמיאס.
לשמור בסוד
אילן העביר לי צילום של הזמנה של מִנהלת העם למושב הכרזת העצמאות ביום שישי, 14 במאי 1948, בשעה ארבע במוזאון בשדרות רוטשילד 16 בתל אביב.
ההזמנה, המודפסת במכונת כתיבה, נמסרה על-ידי התאגדות העיתונאים לאחד מעובדי סוכנות הידיעות 'פאלקור' (סוכנות הידיעות של הסוכנות היהודית, שהוקמה בדצמבר 1934, ופעלה עד אוקטובר 1948, שבו הוכנסה תחת משרד החוץ, ונעלמה).
המוזמנים נקראו לבוא בבגדי חג כהים לאולם בשעה 3.30, והתבקשו "לשמור בסוד את תוכן ההזמנה ואת מועד כינוס המועצה".

תאריך:  11/05/2019   |   עודכן:  11/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיגים תקפ"ו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השערוריה והפרוטוקול
שמעון מהצפון  |  11/05/19 19:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: היכן כלבי השמירה של החוק?    שופטים סוג א ואזרחים סוג ב?    ולקינוח דגל יהודי
אביתר בן-צדף
חמש-עשרה שנה לאחר שנכרתה כלייתי המסורטנת, הגעתי לבית-החולים בילינסון להשתלת כליה - חלום שהתגשם בהפתעה    סיפור של חמישה שבועות, שביליתי בבית-החולים, ועל הכניסה לעולם חדש מבחינתי עם כליה מתפקדת היטב    חלק שלישי ואחרון
ד"ר חיים משגב
הם פשוט מסרבים להכיר בעובדה ששלטון מחליפים מאחורי הפרגוד ביום הבחירות    רק במשטרים טוטליטאריים זה קורה אחרת    שיתוף פעולה בין גורמים רדיקליים לבין משתפי פעולה בתוך מערכות אכיפת החוק היא שיטה מוכרת - פרנץ קפקא בספרו 'המשפט' תיאר סיטואציה דומה כבר לפני לא מעט שנים
יוני בן-מנחם
סבב הלחימה האחרון ברצועת עזה מעיד כי ישראל איבדה את היוזמה ואת ההפתעה שהיו במשך שנים רבות מעקרונות הפעולה החשובים של צה"ל    צריך להכין היטב את סבב הלחימה הבא שנמצא בפתח, לגלות יצירתיות ומקוריות ולהכות בהפתעה את החמאס והגי'האד האיסלאמי - אחרת לא תשוקם ההרתעה
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשישי שלא דופק חשבון    ליברמן, שחקן השחמט הפוליטי הטוב בישראל הולך על כל הקופה ויש סיבה לדאוג    כחלון השיג בקושי ארבעה מנדטים ורוצה לחזור לאוצר    מבחני ההסמכה של הרבנות כוללים שאלות שמי שיפתור אותן בהצלחה יוכל להפוך לרב גדול בתורה ולסוטה מין לא קטן    ואיך מתמודדים עם כאב שלא חולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il