X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ פתחה במערכה מדינית נגד "עסקת המאה" והיא תחרים את הכינוס הכלכלי בבחריין בשטחים החלו לגבש תוכנית פעולה מעשית נגד "עסקת המאה" שתובא לאישור מוסדות אש"פ, לראשונה מוצע לחוקק חוק הקובע כי כל מגע עם ההתנחלויות יחשב ל"פשע"
▪  ▪  ▪
עבאס. ידון עם המועצה [צילום: פלאש 90]

גורמים באש"ף החלו להתארגן לקראת פרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ כדי לטרפדה. לראשונה מאז הסכם אוסלו, מתגבשת יוזמה בשטחים הקוראת לאש"ף ולרש"פ לחוקק חוק הקובע כי כל מגע עם ההתנחלויות הישראליות בגדה על כל סוגיו הינו "פשע".
היוזמה קוראת גם לנקוט במדיניות וצעדים שיחסמו את הדרך לרעיון ה"שלום הכלכלי" והרחבת סמכויות המנהל האזרחי, שהוא "הזרוע הראשית לבצע את תוכניות הסיפוח, החרמת האדמות וההתנחלויות" והקמת קרן מיוחדת שתתמוך בצעדים האלה".
היוזמה מופיעה במזכר שהופץ בשטחי הגדה והרצועה לקראת מסירתו ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ולחברי הוועד הפועל של אש"פ, תחת הכותרת "האסון מגיע אם לא נעשה מה שצריך למנוע אותו ולסכל את מטרותיו". המטרה העיקרית של המזכר הינה גיבוש דרכי פעולה לקראת פרסום "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.
עד לתאריך 13 במאי חתמו כבר על המזכר כ-700 אישים מן הגדה והרצועה וההחתמה נמשכת. במזכר יש שורה של צעדים שיש לנקוט כדי לסכל את "עסקת המאה" האמריקנית:
א. הקמת תנועת התנגדות עממית רחבת היקף, הסרת הסנקציות מעל הרצועה והשגת אחדות בין הגדה לרצועה.
ב. תחילת הינתקות מעשית מישראל, ביטול התיאום הביטחוני ובחינה מחודשת של כל הקשרים עמה.
ג. עריכת כינוס לאומי מקיף של כל הפלגים הפלשתינים בשטחים ובפזורה, כולל המגזר האזרחי, אגודות הפועלים ואנשי העסקים תחת דגל אש"ף והשגת אחדות לאומית וגיבוש תוכנית מדינית נגד "עסקת המאה".
ד. הפעלת מדינות ערב בכל הרמות, הקמת ועדה ערבית עליונה בראשות תוניסיה ומזכ"ל הליגה הערבית נגד "עסקת המאה".
ה. הקמת חזית עולמית בינלאומית הכולל את רוסיה, סין, האיחוד האירופי, מדינות האיסלאם ומדינות אפריקה נגד התוכנית האמריקנית-ישראלית.
במזכר נכתב "זוהי רק ההתחלה למערכה קשה, יש לאמץ אסטרטגיה מדינית ואסטרטגיה של מאבק כולל כדי שהעם הפלשתיני יגן על ההגדרה העצמית שלו".
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אמור לכנס בקרוב את המועצה המרכזית של אש"ף כדי לדון במכלול היחסים עם ישראל ובביצוע ההחלטות שכבר התקבלו בעבר בעניין זה. הכינוס אמור היה להתקיים ב"יום הנכבה" ב-15 במאי אך נדחה בגלל ההתפתחויות המדיניות.
החרמת הכינוס בבחריין
בינתיים הודיעה הרש"פ כי לא תשלח נציגים לוועידה הכלכלית בבחריין בחודש הבא שתעסוק בהיבטים הכלכליים של "עסקת המאה". אחמד מג'דלאני, השר לפיתוח חברתי ברש"פ, אמר ב-20 במאי כי "כל פלשתיני שישתתף בכינטוס בבחריין יחשב למשתף פעולה של ארה"ב וישראל".
המערכה המדינית שפתחה הרש"פ נגד "עסקת המאה" מתבססת על הטענה כי ממשל טראמפ לא התיייעץ עם הרש"פ על כוונתו לקיים את הפסגה הכלכלית בבחריין וכי הממשל החל כבר בצעדים חד-צדדים לישום "עסקת המאה" כמו ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירת האמריקנית מתל אביב לירושלים.
גורמים בפתח אומרים כי הרש"פ בוחנת מחדש את האפשרות לפיוס לאומי עם חמאס, אפילו באופן זמני, כדי ליצור גוף פלשתיני מאוחד נגד "עסקת המאה" של טראמפ.
אתר החדשות "סנד" דיווח ב-19 במאי מטורקיה כי ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה נועד בביקורו האחרון באיסטנבול עם גורמים בכירים בחמאס ודן עימם בתיאום אפשרי בין פתח לחמאס נגד "עסקת המאה" של טראמפ. א-שתייה הבטיח להעביר ליו"ר הרש"פ את ההצעה של חמאס להקמת ועדה משותפת של שתי התנועות נגד "עסקת המאה".

תאריך:  22/05/2019   |   עודכן:  22/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
ההחלטה החד-צדדית של ישראל למנוע מהרשות הפלשתינית כספים שהם שלה בשל המעשה הנואל הגובל בנבלה של אבו מאזן זוהי טעות מהותית
יוסי אחימאיר
בעייתנו העיקרית נמצאת במגרש אחר - במגרש הרעיוני-תודעתי    מערכת החינוך איננה שמה דגש יתר על הטמעת הזכות היהודית הבלעדית לארץ-ישראל, לעומת הערבים שמחנכים דורות של תלמידים על אתוס השיבה ל"פלשתין מן הירדן ועד הים"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תזמורת העונות, המלחמה הבאה, אינם חלק מאתנו ומרקחת
עידן יוסף
סדנה כלכלית בסוף יוני תעסוק בהגברת השקעות וביוזמות אפשריות בעקבות הסכם שלום עתידי    תתמקד בארבעה נושאים מרכזיים: תשתיות, תעשיה, העצמה והשקעה בהון האנושי ורפורמות ממשלתיות
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנצל את חודש רמדאן כדי להילחם בתופעת משתפי הפעולה עם ישראל. בעקבות סבב הלחימה האחרון ברצועה, ארגון חמאס מודאג משיטות הפעולה המוצלחות של המודיעין הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il