X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עכשיו זה סופי: לאחר מו"מ ממושך סוכם עקרונית - שלמה נחמה רוכש 3% ממניות בזק מאיש העסקים מורי ארקין תמורת כ-580 מיליןן ש"ח
▪  ▪  ▪
נחמה, מניות בבזק [צילום: יותם פרום]

עכשיו זה רשמי. איש העסקים שלמה נחמה סיכם עקרונית על רכישת 3% ממניות בזק מידי מורי ארקין, בתמורה לכ-580 מיליון שקל. שווי השוק של נתח המניות שנרכש הוא כ-556 מיליון שקל, אך בתוספת שווי האופציה הוא מגיע כאמור לסכום שננקב.
הצדדים הגיעו לסיכום עקרוני כבר ביום חמישי השבוע, ועתה ישלימו עורכי הדין של הצדדים את העסקה. בשלב שני, לכשתמומש האופציה לרכישת 10% נוספים של מניות בזק מידי המדינה, עשוי לחבור לנחמה גם המיליארדר פויו זבלדוביץ'.
המגעים בין נחמה לבין קבוצת השליטה בחברת בזק - קרן איפקס, חיים סבן ומורי ארקין - נמשכו כמה חודשים, והחלו למעשה זמן קצר לאחר שנחשפו הפרשות החשבונאיות ואי-הסדרים בבזק. נחמה ישמש מעתה כיו"ר פעיל של בזק, ויחליף את היו"ר הנוכחי דב ויסגלס.
נחמה נכנס למעשה על המשבצת של הישראלי בגרעין השליטה - 10% מקבוצת גרעין השליטה, לצד איפקס וסבן המחזיקים יחדיו בכ-30% ממניות בזק.
נחמה הבהיר בעת האחרונה לאיפקס ולסבן כי הוא ירצה למנף את הטכנולוגיה של בזק גם לחו"ל, למדינות מתפתחות.
ככל הידוע, נתקלה דרישתו זו בהתחלה בסירוב מצד סבן-איפקס, אך לאחרונה חלה תפנית בגישתם של בעלי השליטה בבזק כלפי הרעיון. נראה כי בעלי השליטה בבזק מתכוונים לקדם מהלך להנפקת בזק בחו"ל, ככל הנראה בבורסת ניו-יורק. זאת, באם תיסגר העסקה עם שלמה נחמה.
יש לזכור כי קיימת לקבוצת השליטה אופציה לרכישת 10% נוספים ממניות בזק שבידי המדינה, הניתנת למימוש עד נובמבר 2009. על-פי הערכות, צפויה קבוצת השליטה לבקש את מימוש האופציה עוד קודם לכן. מהלך כזה יגדיל את אחזקתו האפשרית של נחמה בבזק ל-4% מהמניות.
המגעים עם נחמה מתנהלים מתוך מחשבה שהכנסתה של דמות כנחמה לבזק תסייע לחברה לצאת מהמשבר - ולשפר את התדמית של בזק אחרי פרשות האי-סדרים והכשלים החשבונאיים שאותרו בחברה.
מקורבים לנחמה טענו בעבר כי הוא אינו חושש מאפשרויות הצמיחה המוגבלות יחסית של בזק בשל הקשיים הרגולטוריים בהם היא נתונה, וכיהוא מתרשם בעיקר מיכולת ההתייעלות במבנה ההוצאות של החברה ומיכולתה של החברה לייצר תזרים מזומנים יציב.
העסקה עם נחמה צפויה כעת לקדם את הדיונים בעניין מינוי מנכ"ל קבוע לבזק, לאחר שבאחרונה מונה אבי גבאי כממלא-מקום מנכ"ל בזק וכמי שאחראי על פעילות הטלפוניה הקווית בחברה.

תאריך:  06/07/2007   |   עודכן:  06/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
חברי הסיעה סיירו יומיים ברמת הגולן    הודיעו כי ידרשו מהממשלה להקצות לגולן את כל המשאבים הדרושים במטרה שמספר התושבים בגולן ישולש בעשור הקרוב
איילת פישביין
עיריית חיפה חוייבה לשלם פיצויים על מכרז למשרת מהנדס העיר    בתחילה התכוונה לשלם רק 1,000 ש"ח אך המתלוננים שנגשו למכרז דורשים יותר
עומר כרמון
המציאות עולה על כל דמיון: לפני 18 שנה קרא רובין ויליאמס לבתו על שמה של נסיכה דמיונית    עכשיו נבחרה זלדה ויליאמס כאחת ממאה הצעירות היפות בעולם
יהונתן דחוח-הלוי
עשרות מקרים של אובדן או גניבה של חומרים רדיואקטיביים תועדו בשנים האחרונות בקנדה    מומחים מביעים חשש שארגוני הטרור יעשו שימוש בחומרים אלה בפצצות מלוכלכות העלולות לנזק סביבתי ולנזקים כלכליים אדירים
יהונתן דחוח-הלוי
המשטרה הפדראלית מגבירה את הפיקוח בשדה התעופה של טורונטו בניסיון למנוע הברחות עלי גאת לטורונטו    צמח הגאת, החביב במיוחד על יוצאי תימן והדור הצעיר בישראל, אסור בשימוש בקנדה בגלל השפעתו הדומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il