X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עכשיו, נפלו המסכות אין לא מרכז רוחני, ולא מפד"ל, ולא בית יהודי, יש איחוד הימין הציונות הדתית והימין, היינו הך
▪  ▪  ▪
מי ציוני? [צילום: משה שי/פלאש 90]

... ועכשיו, נעלמה הציונות הדתית. היא עוד נאחזה בזיז אחרון, "הבית היהודי", למרות שזיז זה כבר הלך ואיבד את כוחו. הזיז שלידו, כבר היה איתן יותר, שום יומרה להזכיר משהו שמדיף ניחוח של מורשת, "האיחוד הלאומי". "לאומי" היה יותר טרנדי. לא "דתית", אפילו לא "ציונות". דברים כהווייתם, "לאומי"! אבל כאמור היה "בית יהודי". היו אפילו שאמרו שהיא יורשת של המפד"ל, מפלגה דתית לאומית. יורשת "המזרחי", מרכז רוחני. הייתה אסוציאציה כזאת, למרות ש"הבית היהודי" כמו אמר, שהבית הזה הוא יהודי, אל עומת המפלגות האחרות שאינן יכולות בלב שלם לקרא לעצמן משהו שחובר עם "יהודי". היה טעם של תביעה למונופול על האוטנטיות היהודית. קצת יהיר, אבל, מכל מקום, יהודי. המשתמע היה כי אין צריך לומר "ציוני" כי "יהודי משמע שהוא ציוני", גם אם יש גם יש יהודים שומרי תורה ומצוות שאינם רואים עצמם ציונים, אלא חוטאים ליהדותם. משהו מעין זה. בתחום האפולוגטיקה.
אבל עכשיו, נפלו המסכות. אין לא מרכז רוחני, ולא מפד"ל, ולא בית יהודי, יש איחוד הימין. הציונות הדתית והימין, היינו הך. כשאתה אומר "ימין" ואתה מתכוון לימין 24 קרט, אתה אמרת "ציוני דתי". מוטב על כן לקרא לדברים בשמם. אם מצא יימצא איש או מצא תימצא אישה הנמנים אידאולוגית עם תורה ועבודה ודרך ארץ וזכויות אדם ושתי מדינות לשני עמים הם לא יוכלו לשאת תואר של ציונים דתיים כי הם עצמם מעידים כי הם לא ימין. הם פטריוטים? צריך לבדוק. הם אומרים 'תפילה לשלום המדינה'? זה לא מספיק. זה כמו 'הנותן תשועה למלכים'. זה לא בוחן בשום סידור אם מדובר בממשלת ימין בתפילה. אמרו אותה גם בימי ממשלות השמאל.
זה שמהיום ואילך "ציונות דתית" הולכת לכנסת תחת דגל שכתוב בו רק ימין, מעורר בי עצבת. דבר אין לי עם בעלי השקפות הקרויות היום ימין, אבל קשה לי להשלים עם העובדה המלבינה כי אלה המדברים בשם הציונות הדתית ששמה הם מחקו, הדירו מי שאיננו ימין מן הציונות הדתית מכל וכל. הם לא יודו בכך. יאמרו כי זה חיטוט בקטנות, כי זה חיפוש של זוטות, כי להפך, עמך כולם צדיקים, לעולם יירשו ארץ, אבל ראוי שיהיו ימין, שייקבעו את עתיד האומה על צד ימין, שלא יאפשרו למי שחושב תורה ועבודה אחרת מהם יישאו שם ציונות דתית לשווא, גם אחרי שהם ויתרו על השם.
זאת דרמה. לא פחות בעיניי מזו שהתרחשה בשיחות ההקמה של מחנה הימין - או איחוד הימין, או הימין החדש, או המתחדש, ימין מכל מקום, כשנפסקה הלכה שמי שהסקרים מנבאים שיביא יותר מנדטים יוכתר. זה היה שבר ערכי. השבר עכשיו הוא היסטורי. קשה. בגילי, כל ימיי תורה ועבודה, קשה עד למאוד מאוד. על גבי חרשו חורשים.

תאריך:  30/07/2019   |   עודכן:  30/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
דן מרגלית
עמיר פרץ נקלע למצב קשה, יותר מכל מצב קשה מבחינה פסיכולוגית    נותרו 4-3 ימים בלבד לחלץ אותו ולדבר על ליבו
מירב ארד
כותב בדף הפייסבוק שלו: "יש לכם הזדמנות שאסור להחמיץ. אתם חשובים מדי בשביל זה ויש לכם יחד איתנו אתגרים גדולים לעבוד עליהם"    על המו"מ לאיחוד המפלגות סיפר: "כולנו ויתרנו לכל אורך הדרך. ככה עובדים במשותף"
עו"ד אברהם פכטר
מהפך - מרץ מחליפה כובע, עריקה מעבודה שמגיעה בסתיו ומפלגה של ברק על הנייר ללא יסודות, רקע פוליטי, מחפשי מציאות    הצהרת השלישיה הדמוקרטית - ביטול "חוק הלאום" שפירושו הקמת מדינת כל אזרחיה בהנהגת טיבי (יועץ ערפאת), זחלקה וזועבי שונאי ישראל בגיבוי ברגותי ואבו-מאזן
איתן קלינסקי
מה שהיה אתמול כוח שולי, עלול מחר להיות מי שיוביל את ממשלת ישראל לספח לא רק את כל שטח "סי" שהם יותר מ-60% של השטח בבקעה, בשומרון וביהודה, אלא להבעיר ולדמם את חיינו בהחלטה של סיפוח כל יהודה ושומרון
מירב ארד
חברת הכנסת לשעבר מיכל בירן ואמילי מואטי, עתרו לבית המשפט המחוזי נגד החלטת יו"ר העבודה עמיר פרץ לשנות את מיקומם של נבחרי המחוזות
רשימות נוספות
"החבירה לליכוד אינה מתאימה לי"  /  מירב ארד
רה"מ מקדם בנייה פלשתינית בשטחי C  /  עידן יוסף
שליש מהערבים מתלבטים אם להצביע  /  עידן יוסף
ברכבת עם ז'בו  /  יוסי אחימאיר
פליק-פלאק אחרון  /  אביתר בן-צדף
בחירות אישיות אד הוק   /  מיכאל מירו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il