X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אי שם בעבר הרחוק, לא התערב העליון במדיניות הממשלה בנושאים כלכליים, וביטחוניים, פעם הייתה הכרה בכפיפותם של בתי המשפט לחוקי הכנסת היכן הם הימים האלה?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בימים אלה, הפך ראש עיריית טבריה רון קובי, לבן יקיר אפרים של בג"ץ. מי שפועל למען חילול שבת בפרהסיה, ימצא שם תמיד את ביתו הטבעי. אפשר לסמוך על בג"ץ שיעשה כל אשר ביכולתו כדי שקובי יוכל להישאר. הם כבר הציעו למנות ועדה ציבורית שתאשר את תקציב טבריה במקום המועצה שפוזרה. זה עוד לא היה לנו.
מאז החלה הרשות המשפטית להאפיל על שתי הרשויות האחרות וקבעה שהכול שפיט, נשלחת היד הארוכה של בג"ץ לכול נושא ועניין. הוא ממשיך ליטול את הסמכויות שאינן מוזכרות בחוק ומציב עצמו דן יחידי.
מעט מהמעורבות של בג"ץ: התאמת מועמדים לתפקידי שרים; קביעה בענייני כשרות (הרבנות היא רשות מנהלית ממלכתית הכפופה לכלל המשפט המנהלי ועל כן שיקול העת המוקנה לה איננו שיקול דעת מוחלט); בג"ץ מכריח רב להתנצל על דיון הילכתי (התערב בהחלטת המטכ"ל למנות את הרב איל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי ומתנה את המינוי בהתנצלות פומבית על דברים שכתב בנוגע לפרשת 'אשה יפת תואר'); בג"ץ מונע הרחקת מסתננים למדינה שלישית; בג"ץ הורה למדינה להקים מוזאון איסלמי; בג"ץ מורה להפסיק תשלום קצבה לאברכים; בג"ץ מנע מינוי לתפקיד בכיר בגלל התבטאויות נגד ערבים (יואל לביא נפסל מלכהן כמנכ"ל מנהל מקרקעי ישראל, בגלל התבטאות נגד שילוט בערבית, בעת ששימש ראש עיריית רמלה); בג"ץ אוסר להקים התיישבות המוגדרת "יהודית" (בג"ץ קבע כי הקצאת קרקעות להתיישבות יהודית היא אפליה, ומורה למדינה לאפשר למשפחת קעדאן להתגורר בישוב קציר); בג"ץ מאפשר לאנשי חיזבאללה להיפגש עם נציגי הצלב האדום (מבטל את החלטת שר הביטחון לא לאפשר לצלב האדום לבקר אנשי חיזבאללה המוחזקים בישראל כמו השייח' כרים עובייד ומוסטפא דיראני. שר הביטחון טען כי ארגון הטרור אינו מוסר מידע על שלושת החיילים החטופים ואינו מאפשר לצלב האדום לבקרם, ולכן ישראל צריכה לנהוג באופן דומה); בג"ץ מונע הריסת בית מחבל (השופט אהרן ברק פסק כי הריסת ביתו של מחבל שרצח גבר ופצע קשה אישה - הינו אמצעי בלתי מידתי); בג"ץ מורה לשדר ראיונות עם תומכי אש"ף (לאחר שרשות השידור הממלכתית החליטה למנוע ראיונות עם אישי ציבור המזוהים עם אשף - שבאותה עת היה מוגדר כארגון טרור - פוסל בג"ץ את ההחלטה); אפילו לגבי יציאה למלחמה, קבע אהרן ברק (האם למשל לצאת למלחמה או לעשות שלום הן החלטות שפיטות? תשובתי הינה בחיוב)...
בג"ץ שידו בכול, מתערב בנושאים שאיננו אמור לעסוק בהם, משתמש באופן מוגזם בכוחו, וגורל אנשי ציבור בידו.
אי שם בעבר הרחוק, לא התערב העליון במדיניות הממשלה בנושאים כלכליים, וביטחוניים. פעם הייתה הכרה בכפיפותם של בתי המשפט לחוקי הכנסת. היכן הם הימים האלה? מתי אנו נהיה אלה ש'נחליט על בג"ץ', ולא הוא עלינו?

תאריך:  03/08/2019   |   עודכן:  05/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי נחליט על בג"ץ
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
נקווה שבקרוב מאוד
מורן אייז  |  3/08/19 16:17
 
- לא נופתע. כי אין לנו שאיפה
סניל   |  5/08/19 07:18
2
ימין חזק
אלי נמט  |  3/08/19 19:22
3
שלא נדע
אורן מהמרכז  |  3/08/19 21:22
4
בג"ץ הינו אנטי דמוקרטי בעליל
יוסי כהן מירושלים  |  3/08/19 22:13
5
דניאל פרידמן
שר המשפטים  |  3/08/19 23:29
6
שטויות ושקרים
הירונימוס  |  4/08/19 14:08
7
אין ספק,במדינת ישראל,בית המשפט
בני בנקר  |  4/08/19 22:45
8
העם דורש בית משפט מאוזן נמאס ל"ת
מדיקטטורית שיפוט  |  5/08/19 01:16
9
כרגיל-
אבנר צפוני  |  5/08/19 08:22
 
- הרבה פקהפקה,בלי להתייחס
בני בנקר  |  5/08/19 10:16
 
- כל מילה שלה,
אבנר צפוני  |  5/08/19 10:54
10
מתי שאנשים כמוך יעלמו מהעולם
חולרה  |  5/08/19 17:44
 
- אלימות ושינאה יוקדת מפיו של ל"ת
סמולן בור="חולרה"  |  5/08/19 22:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם – תשעה באב, פרשת שמות, גבבה ותוגה גדולה    שבת שלום, וחודש טוב    "צוֹם הָרְבִיעִי (י"ז בתמוז) וְצוֹם הַחֲמִישִׁי (תשעה באב) וצום השביעי (יום הכיפורים) וְצוֹם העשירי (עשרה בטבת) יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמעדים טובים והאמת והשלום אהבו" (זכריה, ח', י"ט)
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם – תשעה באב, פרשת שמות, גבבה ותוגה גדולה    שבת שלום, וחודש טוב    "צוֹם הָרְבִיעִי (י"ז בתמוז) וְצוֹם הַחֲמִישִׁי (תשעה באב) וצום השביעי (יום הכיפורים) וְצוֹם העשירי (עשרה בטבת) יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמעדים טובים והאמת והשלום אהבו" (זכריה, ח', י"ט)
יוני בן-מנחם
דוח פנימי של האו"ם חושף שורה של שחיתויות חמורות בצמרת אונרא ומאיים לפגוע בהארכת המנדט של הארגון. ישראל וארה"ב חייבות לפעול בכל הכוח לסגירתו של הארגון שהסתאב ובמשך עשרות שנים פעל להנצחת הסכסוך הישראלי פלשתיני ואימץ את האידיאולוגיה של אש"פ
מיכאל מירו
אנחנו חייבים להשתחרר מהפיתוח המואץ ולהתחיל לחשוב על הסביבה שבה אנחנו חיים. בעידן הזה חייבים לעבור לשיטות עבודה גמישות ויצירתיות, להתנייע בהסעות המונים או ברגל, אופניים. להיפרד מהרדיפה אחרי מותגים ולחשוב על חיים בלי זללנות יתר
חיים משגב
כיצד חושבים במחנה השמאל שזה האיש המתאים להנהיג את מדינת ישראל בזמנים כה רגישים. מה יש בו שמצדיק את חזונם של המומחים לשיווק מנהיגים; כלום אפשר לשווק "מנהיג" כמו שמשווקים מוצרי גבינה חדשים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il