שירות דירוג אתרי האינטרנט, Nielsen/NetRatings, מתכוון להתחיל להשתמש בדירוג לפי הזמן שנמצא כל גולש בעמוד, במקום דירוג לפי ספירת העמודים שנצפו. מסתבר כי טכנולוגיות Web 2.0 הובילו ליצירת אתרי אינטרנט אינטראקטיביים ביותר, אשר לא נסמכים עוד על מספר צפיות בעמוד או רענונים (Refreshes). לפי Nielsen/NetRatings, חמש הקטגוריות המובילות לפי דירוג זמן הן אימייל, מסרים מיידיים (IM), קהילות חברים, משחקים מקוונים וחדשות עדכניות.
נהנים וסובלים מי שייהנה בעיקר מהשינוי בדירוג הם אתרים גדולים דוגמת יהאו, אשר אימצו זה מכבר AJAX כדרך לעדכן עמודים ללא התערבות משתמשים, או אתרים כמו YouTube המציעים סרטוני וידאו. מי שיסבול מהדירוג החדש יהיה מנוע החיפוש של גוגל ורוב אתרי החדשות, שם הצפייה העמודים מהווים אינדיקציה טובה בהרבה, מאחר ולגולשים לוקח זמן שונה לקרוא כתבה מסוימת.
אתרים היוצרים תוכן סטטי (כמו מאמרים, תמונות וכו'), לא מתעניינים בכמות הזמן שמשקיע כל גולש בקריאת מאמר מסוים או בהתבוננות בתמונה, אלא בכמות האנשים שנכנסו לאותו עמוד. לעומת זאת, יצרני תכנים דינמיים (כולל משחקים) דווקא מעוניינים שכל גולש ישקיע כמה שיותר זמן בכל עמוד, מאחר וככל שהגולש מבלה יותר זמן כך ישנן יותר הזדמנויות למנהלי האתר להציג פרסומות. לעיתים קרובות, פותח גולש אתר מסוים בדפדפן ומשאיר אותו פתוח לתקופת זמן ארוכה, וחוזר לבדוק אותו מדי פעם. מצב זה אופייני בעיקר לאתרי חדשות, מנועי חיפוש, פורטלים, שירותי דוא"ל מקוונים וכו'.
שירותי דירוג למיניהם מעניינים בעיקר מפרסמים. דירוג לפי זמן הביקור באתר מניח כי ערך הפרסומת עולה ככל שהזמן שמבלה הגולש באתר עולה. יש בזה הגיון מסוים, אם כי לא סביר שגולש שלא לחץ על פרסומת לאחר שתי דקות, יחליט לפתע כן ללחוץ עליה לאחר 20 דקות.
ובקרוב, שילוב בין השיטות ב-Nielsen/NetRatings עלו על הבעיה, ומתכוונים להציע בקרוב שירות בשם Ad Opportunity, אשר ישלב בין דירוג לפי הזמן שמבלה הגולש באתר לבין מספר הצפיות, כדרך להשוות פוטנציאל של הצלחת פרסומות באתרים שונים.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
CNET ITWire PCWorld