X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אדלסון יחשוף ביום שני הקרוב בהודעה לעיתונות את האג'נדה של "ישראל היום" ואת הלוגו של העיתון
▪  ▪  ▪
שלדון אדלסון [צילום: סיון פרג´]

ל-TheMarker נודע כי בניגוד לתכנונים הקודמים, העיתון "ישראל היום" לא ייצא ביום שני הקרוב, אלא רק בהמשך חודש יולי. במקום זה יוציא המו"ל של העיתון, שלדון אדלסון, הודעה מסודרת לעיתונות ובה בפעם הראשונה יחשוף את האג'נדה שלו, שבסוף השבוע יעמלו על ניסוחה המדויק והסופי, ובנוסף ייחשף ביום שני הקרוב לוגו העיתון. הדחייה באה עקב בעיות טכניות. עם זאת, עדיין יש בכוונתו של אדלסון להוציא לאור את העיתון הראשון בהמשך חודש יולי.
בימים אלו סוגרים בעיתון קצוות אחרונים של האסטרטגיה בנושאים של ניהול, שיווק וכוח האדם. על פי התכנון, מספר העמודים של העיתון, לפחות בתחילתו, לא יעבור את ה-40, ורק בהמשך יש בכוונתו של אדלסון להרחיב את היריעה ולהגדיל את מספר העמודים גם ל-64. עוד ל-TheMarker כי בכוונת העיתון לנכס אליו טאלנטים נוספים מתחום העיתונות, כמו העיתונאי ופרשן הספורט, רון קופמן, עיתונאי 'מעריב', חמי שלו, ועוד. פרטי העסקתם טרם נקבעה סופית, אבל הם חלק מהצוות המתוכנן של העיתון.
גם באשר לגרפיקה הסופית של העיתון יש כבר הסכמה. "80% מהעיתון ייראה כמו העמוד הראשון והאחרון של 'ידיעות אחרונות', מודעות לא יהיו בעיתון במשך חודש וחצי ראשונים שלו, למעט מודעות של עמותות שונות שלא ישלמו עבורן. על פי התכנון הפורמט כולו יזכיר את ה'ניו-יורק טיימס'", אמר אחד הגורמים בעיתון. "אמנם אין מטרה מוצהרת שנאמרת בפומבי, שאדלסון רוצה לשבור את המונופול של 'ידיעות אחרונות', והטענה היא שהוא פשוט רוצה להשפיע על מדינת ישראל ולראות אותה יותר דמוקרטית ופלורליסטית, ואת זה הוא אכן יעשה דרך השליטה בתקשורת. ברור שמו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, יבין שהיום שבו יצא 'ישראל היום' ישנה את חייו. הרי כבר עד היום, 'ישראל היום' זכתה להד תקשורתי יותר מכל דבר אחר שהיה רק בטווח תכנון וטרם נולד, אז שיתארו לעצמם האנשים מה יקרה פה, כשהתינוק כבר יוולד. שם דבר לא יהיה פה אותו דבר בשוק העיתונות, ומהר מאד 'ישראל היום' יהיה לעיתון מספר 1 או 2 בישראל. את 'מעריב' ממילא אדלסון לא סופר".
ואגב, אחד הדברים שבאמת מצליחים להרגיז את אדלסון, ואותו הוא רוצה לשנות, זה הז'רגון. "שלא יאמרו 'חינמון', אלא עיתון יומי שמחולק בחינם", מסביר אחד הגורמים. "אבל גם בנושא זה אדלסון בטוח שיגיע השינוי, כי כבר ידוע שהתוכנית היא להתחיל למכור את העיתון בכסף בטווח של כמה חודשים מרגע יציאתו לאור".
"הבטן הרכה של העיתון ברורה לכל מי שעוסק בו", אומר אחד הגורמים בעיתון, "זה הדפוס. מכיוון שאדלסון תלוי בבתי דפוס שמדפיסים לעיתונים אחרים, שעות ההדפסה של העיתון קריטיות עבורו. המטרה היא להגיע לבתים עד לשעה 7.00 בבוקר, כדי שאנשים יאספו אותו מפתח הבית ביחד עם 'ידיעות' או ביחד עם 'הארץ', ואז יתרגלו אליו. כך הוא ימוצב בתודעה הציבורית, כך הוא יגזול מינויים לעיתונים המתחרים. אבל לשם כך צריך להדפיס אותו בשעות 1 עד 3 לפנות בוקר, וברור שכל בית דפוס ידפיס קודם את עיתוניו שלו, וזו בעיה שצריך לתת עליה את הדעת ולהתארגן בהתאם בהמשך".
הגורם הוסיף שאמנם יש בכוונת אדלסון להוציא את העיתון ב-300 עד 350 אלף עותקים, אבל זה יקרה רק בעוד כמה חודשים. היעד הוא להוציא ביולי-אוגוסט כ-150 עד 200 אלף עותקים, וב-1 בספטמבר להדפיס כבר 250 אלף עותקים ואז להמשיך ולהתרחב. עוד עמלים וחושבים בעיתון כיצד למנוע את האפשרות הקיימת, לטענתם, שאנשי ההפצה של העיתונים המתחרים יארבו ל'ישראל היום' ויסלקו אותו מפתח הבתים אליהם יגיע. "אולי זה מפליא, אבל אנחנו יודעים שהתוכנית הזו קיימת בקרב העיתונים המתחרים. כולם כבר פוחדים מהיום בו יצא לאור 'ישראל היום', וזה קרוב ומאיים יותר מתמיד".
דובריו של אדלסון סירבו להגיב על הידיעה.

תאריך:  13/07/2007   |   עודכן:  13/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביום שני נדע יותר על "ישראל היום"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
פלורליסטי? למה הוא מתכוון
יובל ברנדשטטר  |  13/07/07 11:46
2
בהצלחה לעתון הנכון בזמן הנכון
סטיבס ניו-יורק'  |  13/07/07 13:14
3
כבר קיים חינון טוב -'ישראלי
מדריך לעברית  |  13/07/07 19:26
4
יותר פלורליסטי? אני אקנה אותו ל"ת
ניר  |  14/07/07 08:01
5
פלורליסטי = שופרו של נתניהו
דן3  |  14/07/07 10:32
6
יום שני הגורלי
שמאל לפני פרוצס  |  14/07/07 10:53
7
איזה דרמה?!! אפשר לחשוב..
זברה  |  14/07/07 10:55
8
בסוף כל זה יהיה מסע יחסי ציבור
נה  |  14/07/07 11:36
9
בקשה, שאלה
מנוחה  |  18/07/07 16:32
10
בהצלחה לישראל היום
נסים כהן  |  31/07/07 07:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
צעירה מג'סר א-זרקא נהרגה ושש נפצעו, לאחר שהרכב בו נסעו פגע במיכלית בעת שהיו בדרך לעבודה    רכב שכנראה נסע במהירות מופרזת סטה מן הכביש והתנגש בעץ    הולכת רגל נהרגה בחיפה
בועז סיטי
אוטוגריל ישראלי במתחם האוכל שבמחלף נתניה מספק בשר שווה במחירים שפויים במרחק יריקה מאיקאה
אלעזר לוין
הבטיחה לקבור את הנפטר סמוך לקרוב משפחתו, וקברה אותו בחלקה מרוחקת של המוסד לביטוח לאומי , הניתנת בדרך כלל בחינם    הבן דורש להחזיר לו 20 אלף שקל    חברה קדישא: פעלנו כשורה    משרד ראש הממשלה: ההליך היה כראוי
מיכל דותן
ערוץ 8 ו-yes דוקו הבינו שרייטינג לא יצא להם מצילומי טבע מרהיבים, אז הם מחלקים לכם חדירות, מציצות וגניחות, אבל במבטא בריטי כבד
רונית ורד
יש לכם חולשה למאפים? לכבוד יום העצמאות הצרפתי, רונית ורד ממליצה על עשר הקונדיטוריות שיגרמו לכם להרגיש שאתם בפריז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il