ל-TheMarker נודע כי בניגוד לתכנונים הקודמים, העיתון "ישראל היום" לא ייצא ביום שני הקרוב, אלא רק בהמשך חודש יולי. במקום זה יוציא המו"ל של העיתון, שלדון אדלסון, הודעה מסודרת לעיתונות ובה בפעם הראשונה יחשוף את האג'נדה שלו, שבסוף השבוע יעמלו על ניסוחה המדויק והסופי, ובנוסף ייחשף ביום שני הקרוב לוגו העיתון. הדחייה באה עקב בעיות טכניות. עם זאת, עדיין יש בכוונתו של אדלסון להוציא לאור את העיתון הראשון בהמשך חודש יולי.
בימים אלו סוגרים בעיתון קצוות אחרונים של האסטרטגיה בנושאים של ניהול, שיווק וכוח האדם. על פי התכנון, מספר העמודים של העיתון, לפחות בתחילתו, לא יעבור את ה-40, ורק בהמשך יש בכוונתו של אדלסון להרחיב את היריעה ולהגדיל את מספר העמודים גם ל-64. עוד ל-TheMarker כי בכוונת העיתון לנכס אליו טאלנטים נוספים מתחום העיתונות, כמו העיתונאי ופרשן הספורט, רון קופמן, עיתונאי 'מעריב', חמי שלו, ועוד. פרטי העסקתם טרם נקבעה סופית, אבל הם חלק מהצוות המתוכנן של העיתון.
גם באשר לגרפיקה הסופית של העיתון יש כבר הסכמה. "80% מהעיתון ייראה כמו העמוד הראשון והאחרון של 'ידיעות אחרונות', מודעות לא יהיו בעיתון במשך חודש וחצי ראשונים שלו, למעט מודעות של עמותות שונות שלא ישלמו עבורן. על פי התכנון הפורמט כולו יזכיר את ה'ניו-יורק טיימס'", אמר אחד הגורמים בעיתון. "אמנם אין מטרה מוצהרת שנאמרת בפומבי, שאדלסון רוצה לשבור את המונופול של 'ידיעות אחרונות', והטענה היא שהוא פשוט רוצה להשפיע על מדינת ישראל ולראות אותה יותר דמוקרטית ופלורליסטית, ואת זה הוא אכן יעשה דרך השליטה בתקשורת. ברור שמו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, יבין שהיום שבו יצא 'ישראל היום' ישנה את חייו. הרי כבר עד היום, 'ישראל היום' זכתה להד תקשורתי יותר מכל דבר אחר שהיה רק בטווח תכנון וטרם נולד, אז שיתארו לעצמם האנשים מה יקרה פה, כשהתינוק כבר יוולד. שם דבר לא יהיה פה אותו דבר בשוק העיתונות, ומהר מאד 'ישראל היום' יהיה לעיתון מספר 1 או 2 בישראל. את 'מעריב' ממילא אדלסון לא סופר".
ואגב, אחד הדברים שבאמת מצליחים להרגיז את אדלסון, ואותו הוא רוצה לשנות, זה הז'רגון. "שלא יאמרו 'חינמון', אלא עיתון יומי שמחולק בחינם", מסביר אחד הגורמים. "אבל גם בנושא זה אדלסון בטוח שיגיע השינוי, כי כבר ידוע שהתוכנית היא להתחיל למכור את העיתון בכסף בטווח של כמה חודשים מרגע יציאתו לאור".
"הבטן הרכה של העיתון ברורה לכל מי שעוסק בו", אומר אחד הגורמים בעיתון, "זה הדפוס. מכיוון שאדלסון תלוי בבתי דפוס שמדפיסים לעיתונים אחרים, שעות ההדפסה של העיתון קריטיות עבורו. המטרה היא להגיע לבתים עד לשעה 7.00 בבוקר, כדי שאנשים יאספו אותו מפתח הבית ביחד עם 'ידיעות' או ביחד עם 'הארץ', ואז יתרגלו אליו. כך הוא ימוצב בתודעה הציבורית, כך הוא יגזול מינויים לעיתונים המתחרים. אבל לשם כך צריך להדפיס אותו בשעות 1 עד 3 לפנות בוקר, וברור שכל בית דפוס ידפיס קודם את עיתוניו שלו, וזו בעיה שצריך לתת עליה את הדעת ולהתארגן בהתאם בהמשך".
הגורם הוסיף שאמנם יש בכוונת אדלסון להוציא את העיתון ב-300 עד 350 אלף עותקים, אבל זה יקרה רק בעוד כמה חודשים. היעד הוא להוציא ביולי-אוגוסט כ-150 עד 200 אלף עותקים, וב-1 בספטמבר להדפיס כבר 250 אלף עותקים ואז להמשיך ולהתרחב. עוד עמלים וחושבים בעיתון כיצד למנוע את האפשרות הקיימת, לטענתם, שאנשי ההפצה של העיתונים המתחרים יארבו ל'ישראל היום' ויסלקו אותו מפתח הבתים אליהם יגיע. "אולי זה מפליא, אבל אנחנו יודעים שהתוכנית הזו קיימת בקרב העיתונים המתחרים. כולם כבר פוחדים מהיום בו יצא לאור 'ישראל היום', וזה קרוב ומאיים יותר מתמיד".
דובריו של אדלסון סירבו להגיב על הידיעה.