X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני עובר כעת חוויה שאני מאוד מקווה שלא ייווצר צורך לשתף את הקוראים בפרטיה (אלא רק גורמי מדינה השותפים בה מאוד לעומק) אני מבקש לשתף את הקוראים רק בשוליה, שוליה שהם עיקרה - מערך הציות בבנקים, קציני הציות, קצין ציות ראשי
▪  ▪  ▪

מדינת ישראל, כמו מדינות כל העולם, מתמודדת עם הלבנת הון. הלבנת הון מחייבת פיקוח ובקרה על החשבונות שלנו בבנקים. הפיקוח הוא על-פי רמת הסיכון של כל חשבון וחשבון, על-כך אין ספק. ולכן נוצרה מערכת חוקים והוראות, ונדרש כמובן פיקוח. נדרשת גם בקרה על מידת התאימות של מילוי ההוראות השונות להוראות עצמן.
בשנת 2002 עשה המפקח על הבנקים טעות נוראית. הוא הורה על הקמת גופי "ציות" בבנקים. הטעות לא הייתה בגוף אלא בשמו. הגוף נדרש בעיקר על-מנת לפקח על הוגנות השירות ללקוחות, אך גם על הלבנת הון. הטעות הלשונית הזו החמירה שבעתיים בהוראות משודרגות ב-2015 עת הלבנת ההון הפכה לנושא המרכזי של ה"ציות", בהיותה הסיכון העיקרי העומד לפתחם של הבנקים לדעתם, בייחוד לאור המדיניות והנחרצות של הדוד סם בנושא.
השם ציות הוא תרגום איום ונורא של השם האנגלי Compliance - תאימות. בעוד השם במקור מביע, בקרה בגובה העיניים בין המבקר למבוקר, הרי שהשם "ציות" הוא עם קונוטציה של משטרים אפלים, משטרה, מגפיים, מסמרים, סוסים, כלבים.
אני, כדור שני לניצולי לשואה, שומע "ציות" ומתחלחל. ציות הוא גם אנטי-טזה ליצירתיות, ומערכות ציות, ככל שיש להן מקום, בייחוד כאלה שאינן פועלות תחת ביקורת ציבורית, כאלה שהציבור לא נתקל בהן יום יום, חייבות להתחלף כל 4-3 שנים מהיסוד עד הטפחות שאם לא כן הן הופכות למסוכנות, מאוד מסוכנות.
השב"כ והמוסד שלנו הם מערכות ציות מאחורי פרגוד שחור, מסוכנות, מאוד מסוכנות, ולכן כל כמה שנים יש סקנדל, ולכן בית המשפט העליון כל הזמן עם עין בוחנת. לכן ראשיהן חייבים להתחלף כל כמה שנים. אבל שם אין ברירה, הם שומרים על החיים שלנו, ואם על הדרך נרמסות זכויות אזרח, חובה לצמצם את התופעה הזו, אך לא ניתן לבטל את הגופים.
לקחי השואה
אני מפעיל עובדים בכמה מדינות בעולם (בתחום התוכנה) - בסין, בהודו וברוסיה. כולם חכמים, כולם נבונים, אך הבדלי התרבות, השפה והשעות מציבים קשיים. לפעמים אי-אפשר אתם וחייבים לחתוך, וכאשר כלים כל הקצין אני אומר להם בקול מתחנן Please... Please... Obey, אני מתחנן על ברכי שיצייתו כי אין לי יותר סבלנות למאמצי השכנוע, ובכך אני מטמיע קצת את לקחי השואה הטבועים בדמי.
שתן הציות עולה לראש, טכניקת הציות מעבירה את המציית והמצויית על דעתם, ובעוד המציית נרמס, המצויית מכפיל את כוחו ועובר לקורבן הבא. כמו במשחקי מחשב, רק על חשבוננו, תרתי משמע. הציות, כלשונו, הוא לטעמי סרטן בגוף אחת המערכות החשובות ביותר של חיינו, המערכת הבנקאית. והבנקים הפסיקו להתחנן, הם גם לא מקשיבים לתחנוני הלקוחות, ציית וזהו. ציית או שנשחט אותך כלכלית.
ובתעשיה יש היררכיה. יש CEO, CTO, CFO כולם ר"ת של מנהלים בארגון, בכולם האות האחרונה באה מ-Officer המתורגמת דרך קבע ל "מנהל", ורק ה-CCO Chief Compliance Officer - תורגם ל "קצין ציות ראשי". קצין, לא מנהל ולא בטיח, ק.ג.ב, משטרה, צבא, סוסים, כלבים, חריקת בלמים, מעצרים ליליים, זו הקונוטציה.
החיים והמוות ביד הלשון, האקדח של המערכה הראשונה ב-2002 התחיל לירות צרורות מתי שהוא בשנים האחרונות. איש לא עצר, איש לא בלם, ואני סתם איזה עובר אורח, בלתי מעורב, חטפתי פתאום וואחד כדור לירך, חסמתי לעצמי את העורק עם מגבת מטבח, בידי האחת אני משיב מלחמה שערה, ובידי השנייה אני מניף דגל לשלום, ואני מתחנן בפני הבנקים ומערכות השלטון, אנא עצרו לפני שמאוחר מידי.
אם אני קורבן של ה"ציות" המטומטם הזה אזי הגולם קם על יוצרו, Please listen, Please Please Obey.

תאריך:  16/09/2019   |   עודכן:  16/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנא, אנא צייתו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
2004 - דיון באקדמיה
הלפרין אפרים  |  16/09/19 13:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
אחרי הבחירות, קרי אחרי החגים, ראוי לצפות להבהרה של הערוצים הפותחים עצמם לרווחה לגינויים מפי המוזמנים שלהם המנצלים את הרעב שלהם לרייטינג כדי לשלול מהם את המכובדות
דן מרגלית
אני יודע בוודאות כי שקד רוחשת אמון רב בד"ר אביחי מנדלבליט    אני מאמין לה שמעולם לא דיברה עימו על התיקים הפליליים המתעבים ומתרחבים נגד ביבי
יאיר דקל
במספר 118 מצאנו את חנות "שושנית", שבה מוצעות מתנות לחתונות ושמחות. בתל אביב לא מצאנו שם מקורי כזה    ממש לידה, באותו בית, יש חנות בשם "שמחונית" והיא מציעה מזכרות ייחודיות לאירועים
רפי לאופרט
דומה ששאלת השאלות ערב הבחירות היא האם ליברמן "השתגע"? בראייתו של ליברמן מעשיו חריפים ומפולפלים אבל סבירים. האיש סבור שבתחום הביצוע גם של מדיניות הימין, כישוריו טובים משל מועמדים אחרים, ובתחומים אחדים טובים אפילו מאלה של נתניהו. לכן, רואה הוא עצמו כמועמד מתאים להחליפו ומעשיו מונחים על-ידי מטרה זו
עמוס שנער
גם אם עצמה יהודית הייתה מקבלת את שני המקומות הראשונים אחרי איילת שקד, הם לא היו מגיעים על חשבונו של אף אחד אחר מהרשימה כי עצמה יהודית מביאה איתה את המנדטים הללו ואפילו יותר    ההתעקשות לא לתת להם מקומות גבוהים רק מוכיחה שבימינה רצו את המנדטים שלהם, אך לא אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il