X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
ליברמן. טרם נחקר [נועם רבקין פנטון, פלאש 90]
מאור אבן-חן. פועל בניגוד עניינים
ישראל ביתנו וליברמן בראשה הפעילו מערך של עמותות, בהן: עמותת עזרא העולמי, עמותת ביתנו עולמי, ועמותת הפורום העולמי של יהודים דוברי רוסית העמותות שתוקצבו בחלקן מכספים קואליציוניים ומתקציבים ממשלתיים - שגויסו בסיועם של בכירי ישראל ביתנו, פעלו כזרועה הארוכה של ישראל ביתנו ולשם האדרת שמו של ליברמן פעילות זו סותרת את החוק למרות זאת, ליברמן טרם זומן לחקירה ראו גם: תגובת הפרקליטות ותגובת News1.
▪  ▪  ▪
מוזס רכש את אתר יזרוס; הארכיון שכלל ראיות נגד ליברמן - הושמד
יואב יצחק
ליברמן זכה לכיסוי אוהד מאתר יזרוס * בין ישראל ביתנו למנהלי יזרוס התקיימו קשרים שכללו תשלומי כספים * כספים הועברו ליזרוס גם מגורמים שקיבלו כספים קואליציוניים מישראל ביתנו * עם פרוץ החקירה בפרשת ישראל ביתנו נמלט מיכאל פלקוב לאוקראינה * אלכס גולדשטיין נעצר ומיד עם שחרורו מכר את יזרוס לקבוצת ארנון מוזס, איש סודו של ליברמן * הארכיון של יזרוס, שכלל ראיות שהיו עלולות להפליל את ליברמן, הושמד * עדות גולדשטיין בביהמ"ש נעלמה באופן מסתורי * ליברמן טרם נחקר
לרשימה המלאה

ליברמן פועל לסילוק נתניהו מהפוליטיקה וזוכה לחסינות מהפרקליטות ובתקשורת
יואב יצחק
למרבה התדהמה, ליברמן מתנהל באופן הזוי: הוא מאשים את נתניהו בבישול חקירת פרשת ישראל ביתנו ובחשיפות בעניינו ב-News1 ולכן הוא מסרב לנהל עמו מו"מ * ליברמן מציג בתקשורת את תנאיו להקמת ממשלת אחדות: חוק הגיוס, פתיחת מרכולים ותחבורה ציבורית בשבת וכו', אך הוא מסרב לנהל מו"מ רציני * בפועל, שיקוליו זרים: ליברמן חושש מחקירות נגדו ונגד בניו; הוא פועל לסילוק נתניהו מהזירה הפוליטית מתוך מניעי נקמה; ומשיג לעצמו חסינות מהפרקליטות ומהתקשורת
לרשימה המלאה

מודריק סיכל חשיפת מידע מפליל על ברכה; אחיו זכה להנחות בחקירה ולא הועמד לדין
יואב יצחק
יד רוחצת יד * עיקרי הדברים: השופט עודד מודריק התעמר ברב פינטו ומנע בסוף 2014 ובראשית 2015 חשיפת חומרי החקירה במשפטו של הרב פינטו - שהכילו מידע מפליל נגד תנ"צ אפרים ברכה * במקביל, עמנואל מודריק שנחקר בדצמבר 2014 באזהרה בפרשת ישראל ביתנו קיבל רשות להתקשר מחדר החקירות אל אחיו השופט להתייעצות כביכול ולאחר מכן השתנה היחס אליו והוא לא הועמד לדין * על החקירה ניצח עו"ד מאור אבן חן - חתנו של מודריק, ששימש פרקליט מלווה ועד עתה הוא התובע בתיק ישראל ביתנו
לרשימה המלאה

פרשת ישראל ביתנו, בגינה כבר הוגשו שמונה כתבי אישום נגד גורמים שונים, ובראשם נגד סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום ודאוד גודובסקי - מקורבו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציפה מידע רב מאוד – שטרם נחקר. המידע מעלה חשד לעבירות חמורות מצד בכירים בישראל ביתנו, ובראשם אביגדור ליברמן, המתנהל כמאפיונר במשך שנים רבות.
על-פי המידע, ליברמן ומקורביו הקימו מערך מסועף של עמותות בשירותה של מפלגת ישראל ביתנו בישראל ובחו"ל – כל זאת תוך עקיפת חוק מימון מפלגות. באמצעות עמותות אלה בוצעו פעולות בהיקפים מצרפיים של מיליוני דולרים. חברי כנסת של ישראל ביתנו הוטסו פעמים רבות לפגישות ו/או כנסים בחו"ל - ליברמן היה אחד האישים שהוטסו - במימון העמותות, ובין היתר: לארה"ב, לאוקראינה ולרוסיה.
עמותות אלה, ובהן: עמותת עזרא העולמי, עמותת ביתנו עולמי, ועמותת הפורום העולמי של יהודים דוברי רוסית, שאמנם ביצעו גם פעילות ציבורית-אידיאולוגית חשובה בקרב יוצאי מדינות חבר העמים שרבים מהם בחרו להתגורר בחו"ל, שימשו כזרועה הארוכה של ישראל ביתנו – במטרה מוצהרת: להעצים כוחה ולעודד בוחרים פוטנציאליים להצביע עבורה ב"יום פקודה". ליברמן השתתף באופן פעיל בגיוס כספים לעמותות אלה – הן מכספים קואליציוניים ומתקציבים ממשלתיים אחרים (כ-60% מתקציב העמותה), והן בגיוס תרומות (כ-40% מתקציב העמותה). לשם כך אף ניצל ליברמן את מעמדו ואת תפקידו כשר החוץ של מדינת ישראל.
תרומת האוליגרך בשירות ישראל ביתנו
העמותות הנזכרות שימשו פעמים רבות כמקור מימון לטיסות לחו"ל ולרכישת טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים. מיותר כמעט לציין: ישראל ביתנו לא דיווחה מעולם על מקורות מימון אלה, לא בדוחותיה הכספיים, ואף לא בדיווחים למבקר המדינה האמון על אכיפת חוק מימון מפלגות. לדוגמה: האוליגרך אולג מאליס תרם ב-2014 לעמותת ביתנו עולמי 1.9 מיליון ש"ח. סכום זה שימש לפעולות העמותה - ערב הבחירות לכנסת שנערכו ב-2015 - בין היתר באופן החופף את מטרותיה של ישראל ביתנו. תרומה זו, או חלקה, לא דווחה למבקר המדינה, כמתחייב מחוק מימון מפלגות.
למרות המידע המתועד שחייב חקירה מקיפה יותר, הפרקליטות התמקדה בענישת המעורבים שנטלו כספים לשימושים פרטיים (נגד פאינה קירשנבאום הוגש כתב אישום הכולל קבלת טובות הנאה מעמותת עזרא – נסיעות לחו"ל ומחשב אישי). במקביל נמנעה הפרקליטות מקידום החקירה וממיצוי הדין עם ליברמן ויתר המעורבים – שהקימו מערך של עמותות, באמצעותן ביצעו פעילות מפלגתית ופוליטית מסועפת בלא דיווח כדין כמתחייב בחוק מימון מפלגות.
אגב, מי שתוהה בדבר טיב הקשרים בין ליברמן לבין ח"כ עודד פורר – פורר נשמע באחרונה כאחד הדוברים הדומיננטיים ביותר בשירות ישראל ביתנו בכלל וליברמן בפרט, והוא נשמע כמקורבו האישי של ליברמן, אף בהשוואה לחברי כנסת אחרים מישראל ביתנו, יכול ללמוד משהו ממינויו של פורר ביום 17.01.17 ליושב-ראש עמותת ביתנו עולמי. במינוי זה הוא מחליף את ליברמן. פורר ישמור היטב, מן הסתם, על האינטרסים של ליברמן. סביר להניח שהוא לא ייזום בדיקות ו/או חקירות כדי לברר האם אכן בוצעו פעולות בלתי תקינות בעמותת ביתנו עולמי יחד עם מפלגת ישראל ביתנו, באופן הנוגד את חוק מימון מפלגות.
התובע בפרשה פועל תוך ניגוד עניינים
ייאמר כאן: ליברמן מאותרג על-ידי הפרקליטות והמשטרה. פשוטו כמשמעו. על-אף הראיות הרבות שהתגלו במהלך החקירה בדבר מעורבותו הבעייתית - ליברמן לא זומן לחקירה כחשוד, גם לא כעד בלבד, כדי שיבוא ויסביר (מכוח מעמדו כיושב-ראש ביתנו עולמי בחלק ניכר מהתקופה), מה פשר הפעולות שבוצעו וחלוקת התפקידים בעמותות אלה. אי-זימונו, ולו לעדות, כאמור, מעלה תהיות: מה סוד קסמו של ליברמן ומה נתן, אם בכלל, או מה הוא נותן בתמורה – לפרקליטות או למשטרה.
אחד האחראים לאי-זימונו של ליברמן לחקירה הוא נציג הפרקליטות, עו"ד מאור אבן-חן, המשמש כתובע בתיק ישראל ביתנו. עו"ד אבן-חן היה קודם לכן הפרקליט המלווה במהלך החקירה המשטרתית. הוא האיש שהנחה את החוקרים את מי לחקור, וגם את מי לא לחקור. אבן-חן היה אמור לפסול עצמו מטיפול בתיק, כשהתברר דבר מעורבותו בפרשה של עמנואל מודריק (אחיו של חמיו, השופט בדימוס עודד מודריק). אך לא, אבן-חן ממשיך עדיין בתפקיד התובע - למרות שעצם מעורבותו תוך ניגוד עניינים עולה כדי עבירה של הפרת אמונים. אבן-חן לא פסל עצמו, למרות החשדות שעלו בחקירה נגד עמנואל מודריק. הוא נחקר באזהרה, כחשוד, אך תוך-כדי חקירתו באזהרה ניתנה לו ה"זכות" לשוחח עם אחיו השופט מודריק - בעת שזה כיהן עדיין כשופט בית המשפט המחוזי. מיותר כמעט לציין: מיד לאחר אותה שיחה נפסקה חקירתו של מודריק, כחשוד, ועדותו נמשכה משל הוא עד בלבד. עניין זה טעון חקירה, אך אין מי שיחקור סוגיה זו - במיוחד נוכח זאת שאבן-חן זוכה לגיבוי מלא מפרקליט המדינה, שי ניצן. חשפנו פרשה זו ב-News1. ניתן להניח שמידע זה לא נעלם מעיניו של ליברמן.

מעורבות ליברמן נחשפת מעדות אליסון

על היקף הפעילות הבעייתית, שחלקה כאמור מעלה חשד לעבירות פליליות חמורות, ניתן ללמוד מעדותו של מנכ"ל עמותת עזרא, דניאל אליסון, שהועמד לדין. בעדותו בבית המשפט שנשמעה בפני השופט צבי גורפינקל סיפר אליסון על פעולות שבוצעו תוך מעורבות ישירה או עקיפה של ליברמן, שטרם נחקר, כאמור. נביא להלן חלק מהעדות כפי שזו הוצגה בפרוטוקול.
סמינרים במימון/מעורבות ישראל ביתנו
עמותת עזרא יזמה סדרה של סמינרים. המטרה הייתה - אמר אליסון בעדותו - "שאנו לומדים זה את זה ויש תהליך למידה של זה את זה, מתחילים לדבר על עקרונות, מחשבות, דרכי פעולה, וגם באופן אמיתי רוצים לראות שיש הרבה מנהיגות, מי זה עזרא כאשר מדברים על רכזים ומי החברה האלה. מבחינתנו רוצים לראות מי החבר'ה מטעם ישראל ביתנו וכמה הם רציניים".
  • ש. מה סכומי ההשקעה של ישראל ביתנו בשלב הזה. כמה עולה להם כל הארגונים האלה.
    ת. מדובר בגדול על 40 אלף דולר לכל סמינר כזה.
    ש. חתמת משהו בשלב הזה.
    ת. לא חתמנו על שום דבר. לאחר מכן אנחנו עושים עוד סמינר נוסף בנובמבר 2008 ואפשר לראות גם מביאים מדריכים של עזרא ורכזים של עזרא ברחבי העולם מארה"ב גרמניה וחבר העמים.
    ש. התובע בתיק הגיש תמונה מהסמינר וביקש את התייחסותו של אליסון:
    ת. בתמונה אפשר לראות שלא רק ליברמן הגיע אלא דני איילון, אלכס מילר, נודלמן ואפשר לראות שאנו מוצאים דגל משותף. אותה תמונה. לאחר מכן אנחנו עושים סמינר נוסף ב-2009 עוד פעם סמינר במימון הזרוע של ביתנו העולמית, רג'י.
    ש. אריה נודלמן, מי הממונה הישיר שלו.
    תצלום של סמינר נוסף מוגש ומסומן נ/171.
    ת. זה ליברמן, הוא עובד מול ליברמן, והוא היו"ר של ישראל ביתנו העולמית והוא ממונה על-ידי ליברמן לעבוד מולנו. פה רואים סמינר נוסף במימון רג'י, עדיין אין הסכמים. עוד כסף ועוד סמינר שהעלות שלו 35,125 דולר.
    בסמינר זה ניכרת מעורבות של חברי כנסת נוספים. פאינה מגיעה בתור מנכ"לית המפלגה, עמי איילון ואז יום אחד אריק נודלמן פוגש אותי ואומר לי שמה שחשוב מבחינתם כמו שאר המפלגות העולמיות חשוב להם שבסופו של דבר הבחירות לקונגרס הציוני העולמי, הם רואים שאנחנו רציניים, ואנחנו לא סתם, ורוצים לסייע להם בתקציבים כמו שאר המפלגות. רוצים שתפנו חלק מהמשאבים לטובת האינטרסים שלנו.
סקר לטובת ישראל ביתנו
העד אליסון מסר בבית המשפט: "ישראל ביתנו רוצה לראות מה הכוח שלנו והאם באמת אלפי חניכים, ומה הכוח שלנו ברחבי ארה"ב לאותם אותם בחירות. הם רוצים לראות והם רוצים לדעת מי האוכלוסייה שלנו, אם הם מכירים את ליברמן. אנחנו מחליטים לעשות סקר בארה"ב שבסקר הזה נבדק מי זה עזרא, מי משויך לעזרא מבחינת סוציו-אקונומי בנושא ישראל, האם הם ימניים שמאלניים ומה הכוח שלהם, האם יש ליברמן כוח שם". העד נשאל והשיב:
  • ש. הוגשה תביעה בסדר דין מקוצר, הסקר האמיתי שבוצע כולל 400 עמודים. הדפסנו רק את השאלות המתייחסות לעזרא. אותו סקר כלל 400 עמודים.
    השאלות המתייחסות לעזרא. אותו סקר כלל 400 עמודים.
    הסקר התקבל וסומן נ/175.
    ת. אנחנו בעזרא נתקלנו באותו סקר לצרכים פרטיים שלנו. יש לנו רצון תגלית כמו שאמרתי בהתחלה החלה מ-25 ארגונים, וכל פעם מעלים את הסף של כל ארגון שצריך להביא. כיוון שהאוכלוסייה מהווה 25%, לא הייתה לנו ברירה להכניס אותם לקהילות האמריקניות שאנחנו פחות היכרנו והשתמשנו בסקר הזה מי הקהילה האמריקנית שמחוברת יותר מבחינת ערכים. שאני אבוא וארצה לשווק לקהילה האמריקנית, אביא יותר תמונות של ירושלים ושל הכותל והקהילה מחוברת למסיבות אז הבאתי תמונות של ים ותל אביב. הם ירצו את הסקר הזה כדי לראות את הכוח של עזרא, הם ינצלו את הסקר הזה לראות אם יעזור להם בבחירות של ליברמן...
פגישת תיאום עם ליברמן
עמותת עזרא ועמותת ביתנו עולמי משלבות ידיים. ההסכם לשכירת מועדון משותף, מוארך. העד אליסון מסר, כי ליברמן מצוי ברקע הדברים. ליברמן מזמן פגישה במלון שרתון בתל אביב וזו מתקיימת ביום 14.06.12. בפגישה נוכחים אביגדור ליברמן בתור שר החוץ, פאינה אני נוכח שם דוד רויטין מארה"ב ויועץ שר החוץ מר אבי אבוחצירא. העד מסר, כי בפגישה הזאת נקבעו הדברים הבאים (ציטוט):
  • "קודם כל נקבע שוב שמחדדים את הנקודה שעזרא התנועה העולמית הינה חלק מפעילות בינלאומית של ישראל ביתנו. פאינה נותנת סקירה בנושא הזה. שוב מחדדים את הנושא שעדיין עזרא איננה תנועה מגשימה במחלקת ההרשמה של הסוכנות ואריק לא מילא את התפקיד שלו וכרגע התפקיד מוטל על פאינה לעשות בתור נציגה שעומדת מולנו בנושא.
    "ליברמן מבקש שנוציא לו קובץ הדרכה שעושים למדריכים שלנו בחבר העמים על-מנת שיפנה ללשכת הקשר כי הוא מתוך תפקידו אחראי על לשכת הקשר עם נתיב. באותה תקופה אמרנו שרק הצופים נמצאים שם, תחת לשכת הקשר וגם אנחנו מבקשים להיות. הצופים הם היחידים שהם אינם פוליטיים. הצופים נמצאים שם ואנחנו בתור ארגון שפועל חזק בחבר העמים מבקשים שגם אנו נוכל להיות ולעשות פעילות משותפת עם לשכת ה קשר ולקבל תקציבים. אנחנו מלינים שכיוון שעד היום עד 2008 היינו תחת מזרחי, יש מפת שליחות, ומכיוון שלא הייתה לנו מפלגה שתעזור לנו ותסייע לנו, אז לנו היה פחות או יותר מפית שליחות. היה לנו מבחינת התקציבים סדר גודל של 3 שליחים צעירים עם תקציביים מאוד דלים לעומת תנועות שיש להם מפלגה שתומכת בהם והם נמצאים עם עשרות שליחים...
    "... תורמים נוספים, התורמים שמדברים עליהם זה מייקל פרידמן שהוא היהודי הכי עשיר בחבר העמים, לאודר ופולבקי. דובר שאנחנו רוצים לקבל תקציב מקרן קיימת לישראל ומוטל עליי ועל פאינה איך אנחנו יכולים לקבל סיוע מקק"ל.
    ש. זה לא משהו חדש עבורך.
    ת. אני כבר עובד עם קק"ל. ליברמן אומר שיקבע ישיבה עם נתיב לשכת הקשר כדי למצוא לראות איך לקדם את זה שנוכל גם אנחנו בתור תנועות נוער ולא רק הצופים. יש פה משהו לנסות לראות אם נקבל תקציב מקרן השיווק של משרד התיירות. אלה הדברים שנקבעים בפגישה ואני עורך סיכום פגישה ליועץ שר החוץ ולפאינה.
    סיכום הפגישה מוגש מסומן נ/185.
    "הפגישה עם ליברמן הייתה ביוני 2012, ובאוגוסט 2012 יש הרמת כוסית של ישראל ביתנו במלון רימונים בירושלים ושם אנחנו מתבקשים לשים רולפים. מי שמגיע זה בד"כ פעילי המפלגה כל חברי הכנסת של ישראל ביתנו כל השרים של ישראל ביתנו מגיעים להרמת כוסית ורשום בצורה ברורה".

הפרקליטות נמנעת מחקירת ליברמן

בתקופה האחרונה חשפנו מידע רב בדבר מעשים בעייתיים של ליברמן ומקורביו, וגם בניו - עמוס ליברמן ויעקב ליברמן, הטעונים חקירה. בידי המשטרה והפרקליטות מידע רב ביותר - הן בפרשת ישראל ביתנו, והן בעניינים אחרים, המחייב זימונו לחקירה. למרות זאת, ועל-אף האירועים החריגים שהתרחשו במהלך חקירתו של ליברמן פרשת החשבונות בקפריסין - עדים נהרגו או מתו בנסיבות מסתוריות; עדים שינו גרסאות - פרקליט המדינה שי ניצן, כמו גם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ממשיכים בשנה האחרונה באתרוגו. עם או בלי קשר, כאמור, ליברמן, שנודע בעבר כאחד המבקרים החריפים של המשטרה והפרקליטות, הפך עורו. הוא נמנע מהשמעת ביקורת על גופים אלה גם בפרשות חמורות העומדות על סדר-היום הציבורי. מקרה או לא, בשתי מערכות הבחירות האחרונות ב-2019 פועל ליברמן במערכת הפוליטית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן המשרת את עמדותיהם של מנדלבליט ושי ניצן.

תגובת הפרקליטות

הפרקליטות מסרה בתגובה (ציטוט):
"במסגרת חקירת פרשה 242 נחקר באזהרה כל מי שעלה נגדו חשד סביר המצדיק את חקירתו כאמור.
באשר לטענות המועלות בכתבה בנוגע לד"ר אבן חן - הטענה הובאה על-ידי מר יואב יצחק עצמו לפתחו של הנציב רוזן אשר בחן אותה באופן יסודי וקבע כי ד"ר אבן חן פעל כמצופה מפרקליט המלווה חקירה וכי נכון החליט מנהל המחלקה הכלכלית משלא הורה על הפסקת ליווי חקירה סבוכה ומורכבת זו, על-ידי ד"ר אבן חן, רק בשל העובדה כי אחיו של חותנו נדרש למסור עדות במשטרה – עדות הנוגעת לחלק מזערי בפרשה כולה. לאור זאת הנציב קבע כי לא נפל כל פגם בהתנהלות ד"ר אבן חן והפרקליטות בתיק דנן".
תגובה News1:
אכן, נציב תלונות על פרקליטים דוד רוזן קיבל את הסברי הפרקליטות כאמור לעיל, בתגובה לתלונה שהגשתי בנושא. דא-עקא, קביעתו (עליה אני חולק) ניתנה בעקבות תגובה - עליה לא ניתנה לי האפשרות ליתן תשובה - שבה נמסר לנציב מידע חלקי ו/או מטעה מצד פרקליט המדינה שי ניצן ומצד עו"ד מאור אבן-חן.
כך לדוגמה, נמסר לנציב כי עניינו של עמנואל מודריק היה מזערי בפרשה. בעוד שהעובדות שונות: מודריק נחקר באזהרה, בשל עבירות חמורות שיוחסו לו; למודריק ניתנה האפשרות להתקשר, מחדר החקירות, ולהתייעץ עם אחיו-השופט עודד מודריק, פריבילגיה שלא ניתנת לחשודים; מיד לאחר שיחתו של החשוד עמנואל מודריק עם אחיו השופט, שונה היחס אליו מחשוד לעד רגיל בהחלטה של ראש יאח"ה דאז אפרים ברכה, שעניינו וגורלו האישי כעד מרכזי היה תלוי ועומד בדיוק באותה תקופה בפני השופט מודריק בתיק הרב יאשיהו פינטו; מודריק היה מעורב בכל הקצאות הכספים מכספי מדינה לעמותת איילים ולעמותות נוספות, בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח - הקצאות שנעשו בחלקן הגדול תוך עבירות פליליות לכאורה מצד חלק מהמעורבים, ובהם מודריק עצמו; במסגרת ההליכים המשפטיים שנוהלו נגד הנאשמים הרבים בפרשת ישראל ביתנו, כולל במשפטה של פאינה קירשנבאום, עלה שוב ושוב שמו של מודריק כמי שהכשיר העברות כספים לעמותות שונות, באופן לקוי ו/או בלתי חוקי. עו"ד אבן-חן נכח באותו מעמד בבית המשפט והיה מושתק מלעסוק בזאת.
בכל הכבוד, הניצב קיבל החלטה שגויה גם נוכח זאת שלא נחשף לכל חומרי החקירה ולפרוטוקולים בפרשת ישראל ביתנו. אם היה מבקש מהח"מ תשובה לתגובת הפרקליטות, יכול היה לקבל מאות מסמכים מחומרי החקירה, המעידים על חלקו העצום והבעייתי של עמנואל מודריק בפרשה, וכן על הסתמכותם של חלק מהחשודים/נאשמים על פעולותיו של מודריק. או-אז לא היה הנציב מוציא תחת ידיו את אותה החלטה שקיבל.
בשורה התחתונה: התובע עו"ד אבן-חן היה מושתק מלחתור לחשיפת האמת עד הסוף, נוכח קשריו המשפחתיים עם עמנואל מודריק. פעילותו הבלתי תקינה נעשתה והיא ממשיכה עד היום תוך ניגוד עניינים אסור ופסול.
קצת מוזר שאותה פרקליטות שמעמידה לדין רבים טובים באשמה של הפרת אמונים בשל פעילות תוך ניגוד עניינים, מצופפת שורות ומכשירה פעילות פסולה ואסורה מצד עו"ד מאור אבן-חן. העובדה שפרקליט המדינה שי ניצן התגייס לגונן על עו"ד אבן-חן, לאחר שהתיר המשך טיפולו בתיקי פרשת ישראל ביתנו - למרות ניגוד עניינים חמורים ופסולים בהם מצוי אבן-חן, ותוך שיבוש בפועל של הליכי החקירה והמשפט, אינה צריכה להפתיע.

תאריך:  02/11/2019   |   עודכן:  06/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אבנר קופל / Avner Kopel  אלכס ויז'ניצר / Alex  Viznitzer  אלכס מילר  אמנון  ליברמן / Amnon Liberman  אפי פלס / Efi Peles  אפרים ברכה  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי חמו / Gabi Hemo  גרשון מסיקה / Gershon Mesika  דב ליטבינוף / Dov Litbinof  דוד בלאו / David Blau  דוד רוזן / David Rozen  דורון  שמחי / Doron Simhi  דני איילון  חיים בן-שושן / Haim Ben-Shoshan  יאיר  גלר / Yair Geler  יאשיהו יוסף פינטו  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יצחק בורבא / Yitzhak Burba  ישראל יהושע / Israel Yehoshua  ישראל ביתנו  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מיטל קירשבנאום / Meital Kirshenbaum  ממשלת ישראל / Israel Government  מרדכי דהמן / Mordehai Dahaman  משה ליאון / Moshe Leon  משה קליסקי / Moshe Kalisky  ניגוד עניינים  סטס מיסז'יקוב  עודד מודריק / Oded Mudrik  עודד פורר / Oded Forer  עמי איילון  פניה (פאינה) קירשנבאום  צבי גורפינקל  ציון  זוארץ / Zion Zuaretz  רמי כהן  רנית קירשנבאום  שי ניצן / Shai Nitzan
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן הפעיל מערך של עמותות באופן הסותר חוק מימון מפלגות
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 30 ]  כתוב תגובה 
1
ליברמן עוד?
שמחה חן  |  2/11/19 13:23
 
- }}}ביבי מסוכן לישראל לא ליברמן ל"ת
לחקור את נתניהו!!  |  2/11/19 20:37
2
תגובה
צנחן  |  2/11/19 13:38
3
יללה לבית הסוהר ל"ת
וידלה  |  2/11/19 13:56
4
אם זה נכון.
7_7_7.  |  2/11/19 14:03
5
תקדים עמרי שרון.
9-9-9.  |  2/11/19 14:18
6
איפה החקירה.
7_7_7.  |  2/11/19 14:20
 
- החקירה מתעכבת, בגלל מחסור
מייק  |  2/11/19 21:50
7
בשנים 1967 עד 1870 עבדתי  ל"ת
וסילי פדורנקו  |  2/11/19 14:36
8
בשנים 1967-1987 עבדתי כמדובב
וסילי פדורנקו  |  2/11/19 14:48
 
- אבל זה לא מסתדר עם התאריכים
דימיטרי טולסטוי  |  2/11/19 15:09
9
כשליברמן ישלים סיבוב פרסה
משה דב  |  2/11/19 15:56
10
הפרקליטות מושחתת
כוכי  |  2/11/19 16:00
11
הכי מקומם: לא ביבי לא חוקרים=מ
קורןנאוה טבריה  |  2/11/19 16:20
12
פרקליטות מסואבת ומושחתת
עודדה  |  2/11/19 16:36
13
אמינות רבותיי
רפ  |  2/11/19 16:46
 
- הבנת הנקרא
חיונית  |  2/11/19 18:35
14
נתניהו משלם ליואב יצחק?
שאלה חשובה  |  2/11/19 16:53
15
המאפיה-רשויות האכיפה וליברמן!
אא  |  2/11/19 18:25
16
האתרוג נסחט ???
אבי כהן  |  2/11/19 18:42
17
זה לא ביבי...!!!
אביקול  |  2/11/19 20:25
18
שחיתות
ברגע  |  2/11/19 21:24
19
ליברמן הוא הפושע הגדול ביותר
מצוין  |  3/11/19 00:09
20
זה ממש אבל ממש לא מצחיק
רננה  |  3/11/19 11:36
21
החותכים שמאלה
רוניה   |  11/11/19 05:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
יואב יצחק
חשדו של ליברמן נגד נתניהו הוביל לקרע ביניהם ולעילת נקמה, כביכול, מצד ליברמן    בתגובה לפניית News1 - היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין הפריך האשמותיו של ליברמן כאילו נתניהו הוא שבישל את החקירה נגד ישראל ביתנו    וינשטיין הדגיש: "ספק אם ידע עליה בכלל. לא היה ולא נברא משל חלום היה"
יואב יצחק
בחקירתה הנגדית של פאינה קירשנבאום ביום 16.04.19 הוצגה האזנת סתר שערכה המשטרה לשיחת דאוד גודובסקי, וממנה עלה: מיליוני ש"ח הועברו שלא כדין מקופת הכספים הקואליציוניים "לשביעות רצונו של הבוס" - הוא ליברמן    באמצעות גודובסקי הועברו מסרים ישירות לליברמן    בשיחות פנימיות האשימה קירשנבאום: נתניהו גרם לחקירה נגד ישראל ביתנו    מקורב לפרשה אמר ל-News1: למרות הסיכונים - פאינה לא תסכים למצב שהיא הולכת לכלא וליברמן ייכנס לממשלתו של נתניהו
יואב יצחק
בית המשפט המחוזי גזר על דאוד גודובסקי 7 שנות מאסר בגלל חלקו בפרשת ישראל ביתנו    פאינה קירשנבאום צפויה ל-8-5 שנות מאסר    למרות זאת - שניהם שותקים ונמנעים ממסירת המידע בדבר חלקו של ליברמן בפרשה    ל-News1 נמסר: שניהם מעדיפים לשמור על בטחונם האישי ושל בני משפחותיהם ולקבל תמיכה כספית בהמשך    התובע בתיק ד"ר מאור אבן-חן - שפועל בניגוד עניינים למרות מעורבות בן משפחתו בעבירות (עמנואל מודריק) - נמנע מחקירת ליברמן ומתנהל בתיק זה כמו קונסיליירי בארגון פשיעה
איתמר לוין
משה הודה בסיוע למרמה והפרת אמונים, כאשר שילם לבכירים במשרד החקלאות תמורת תקציבי פרסום    הצדדים יבקשו להטיל עליו תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של 900,000 שקל
איתמר לוין
דב ליטבינוף, שהיה ראש המועצה האיזורית תמר, ירצה שישה חודשי עבודות שירות - כפליים מהעונש שגזר בית משפט השלום    הפרקליטות ויתרה על כוונתה לבקש מאסר בפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il