X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
המסעדות עם הנוף הכי יפה
בלי לזלזל בשף, ביין ובשירות, יש מסעדות שהנוף הנשקף מהן חשוב לא פחות ממה שמוגש בצלחות. הנה כמה מהן

ירושלים
תאנים
זה בוקר ירושלמי לוהט, מאובק ופקוק, שעומד בניגוד חריף לחזונם האקולוגי של ורד ופטריק מלכי, בעלי מסעדת "תאנים" בבית הקונפדרציה. פרויקט ממילא עושה שמות באוויר ובשקט שמשכו את בני הזוג מלכי למקום.
השולחנות שליד החלון מוזמנים ימים מראש. המסעדה הצמחונית הוותיקה מושכת אליה קהל אנגלו-סקסי שלא אוכל בשר, שומרי כשרות וגם כאלו שפשוט מבקשים לשבת בשקט מול החומות. הקרבה אליהן והשילוב עם הוואדי הירוק יוצרים את המראה המבוקש כל כך.
האוכל במסעדה לא אורגני, לצערו של מלכי, כי "האספקה בירושלים לא תמיד סדירה ואני לא יכול להיות תלוי בזה", הוא אומר במבטא צרפתי כבד. "על ביצים אורגניות אני מקפיד. אני צמחוני כבר 30 שנה, עבדתי כספר ועשיתי הסבה כשהבנתי שאני לא היחיד, שיש לזה ביקוש".
במסעדה מוגשים, בין היתר, שיפודי פטריות וירקות בגריל, סלט גדול וטעים מאוד של עשבי תיבול וגבינות עזים מותכות, טופו בגריל וגם פלפלים צהובים ואדומים קלויים במילוי תרד ופטה. "השאיפה שלנו היא לפתוח עוד שנה-שנתיים מקום שילמד בישול צמחוני", אומר מלכי.
בר בהר
כאשר מרצ'י נבון ואמיר אדירי זכו במכרז להפעלת מסעדה בפארק עצמאות ארצות הברית שבאזור בית שמש, הם היו בני 27, גננים נטולי רקע קולינרי. הם היו אז זוג ועברו לגור במקום, ובמשך שנה וחצי ישנו במחסן הקטן, בין התנור למקרר. זה היה בשנת 2000. בינתיים הם נפרדו אך נשארו שותפים, והמקום שפתחו, "בר בהר", נהפך לאחד המקומות המשמחים ביותר שאפשר למצוא בטיול באזור בית שמש. הוא ממוקם בנקודת תצפית גבוהה בלב יער, בחורף בוערת בו אח ובקיץ יש בו רוח טובה.
על התפריט התגברו נבון ואדירי בקלות: האמהות שלהם מכינות קוסקוס, מרק קובה לסוגיו, פיתות דקות ופריכות והמון ריבות. הם עצמם מכינים גם מוזלי וחטיפי אנרגיה מפירות יבשים. הקהל האהוב עליהם הוא קהל רוכבי אופניים שמסיימים פה עלייה מפרכת במיוחד וכמהים לקפה הפוך עם הרבה קצף. גם באדירי דבק החידק: קשה להתעלם ממכנסי הסטרץ' שהוא לובש ומהחיבה לטור דה פרנס.
סביב המקום יש גם מסלולי הליכה לטיולים רגליים, והוא פופולרי גם בקרב אופנועני שטח, שפוקדים אותו בעיקר בחורף. קהל רצוי נוסף: ילדים, משפחות וכלבת הבית של נבון ואדירי.
לבן
מסעדת "לבן" נפתחה ביום הראשון של פסטיבל הקולנוע בסינמטק הירושלמי, לפני כחודש, ומטבע הדברים מיד אחרי הפתיחה כבר השתרך בה תור ענקי. אבל בצהרי יום חול המקום רגוע, המנות יוצאות בזמן והפוקאצ'ה והפסטה טובות. בחוץ ניצבת המרפסת אולי הכי מפורסמת בירושלים, המשקיפה על גיא בן הינום.
"חדי העין יבחינו בשלוש חומות - חומה מימי בית ראשון, החומה שבנו הטורקים וחומת גדר ההפרדה", אומר אסף ריזי, הבעלים (יחד עם אחיו נועם ריזי ועם מוטי דוד). "אנשים פשוט רוצים לבוא ולשבת על המרפסת, אנחנו תוספת קטנה ולא חשובה".
"המטבח של רמה" בנטף היא מסעדת מטבח עונתי שפתוחה בסופי שבוע בקיץ בערבים, וגם אז לא תמיד - סך הכל כ-100 ימים בשנה. אבל כשיושבים במרפסת שעל המצוק הצופה להרי ירושלים (שרמה בן צבי, הבעלים, השכילה לא לסגור בלוחות זכוכית) ואוכלים את המאכלים של השפית אלונה קרן, בוגרת "אורנה ואלה" ו"ארקדיה", הציפייה משתלמת. צריך רק לזכור להתקשר.
דרום
החבית
יש מקומות שגם קולות דיבור נשמעים בהם רמים מדי. כאשר מטיילים בדרך לאילת עצרו לארוחת בוקר ב"החבית" במכתש רמון, התיאומים והשיחות ביניהם, שהיו נשמעים הגיוניים במקום אחר, נהפכו להפרעה על מרפסת העץ.
מרפסת עץ כזאת יש אחת בעולם: מכתש רמון פרוש תחתיה. אביטל אדרי, הבעלים, נמצאת שם כבר חמש שנים, ובכל זאת יש מראות שעדיין מרגשים אותה: "ירח מלא שתלוי ממש מעל השולחן, מפל של כוכבים, הצבעים כששוקעת השמש. יש גיוון כל הזמן".
המקום ספון עץ ויש בו אוסף דיסקים ענקי, קיר תמונות של חיילים ששירתו באזור, השתחררו בינתיים וחוזרים עם הילדים ("זה קיר מזכרת, כל אחד מזהה את עצמו בשירות", אומרת אדרי) וברקע פול מקרטני מימי "כנפיים". התפריט שגיבש מיקו, בן הזוג של אביטל, כולל סטייק אנטרקוט במתכון ביתי, מבחר סלטים גדול, מתכון ייחודי של אביטל לפטוצ'יני אלפרדו ("היא איחדה חמישה מתכונים ויצא מעולה", מעיד מיקו) וגולת הכותרת: צ'יפס, שאת הנוסחה שלו גיבשו במשך שנים.
"20 שנה אני מנסה תפוחי אדמה, גוזר וחותך, בוחן זנים ומטגן, ובסוף הגענו לתוצאה טובה", אומר אדרי. המתכון שלו: תפוחי אדמה אדומים גדולים מאוד ("אפילו 20 סנטימטר"), גזורים וחתוכים במספרי זיגזג מיוחדים, שנטבלים ל"חצי טיגון" בשמן עמוק לוהט, ואחרי שעתיים-שלוש מטוגנים שוב, אחרי קירור. מכיוון שהמקום הוא תחנת עצירה בדרך, כדי לא להפריע לסועדים הקימו בני הזוג דלפק מכירה מהיר למעוניינים לחטוף משהו על הדרך.
כוכב הים האדום
בכיכר הדרומית באילת שוכנת "כוכב הים האדום" - המסעדה התת-ימית היחידה בארץ, לחובבי שוניות המבקשים לסעוד מתחת למים. במקום 62 חלונות זכוכית המאפשרים תצפית על הנוף. בתפריט, כמתבקש, דגים, פירות ים ובשרים.
חאן בארותיים
כשכבר נדמה שאי אפשר להדרים עוד בכביש 40, בכל זאת אפשר להמשיך עד למעבר הגבול ניצנה, שם שוכן חאן בארותיים, נוה מדבר בחורשת עצי אשל. בחאן המבודד והיפה אפשר ללון ביחידים או בקבוצות וגם להזמין ארוחות בדואיות בשריות או חלביות הכוללות גבינות עזים מדרום הר הנגב.
צפון
טימין
דווקא באוגוסט הקודם, בימי מלחמת הלבנון השנייה, פתחו שמעון רטובסקי ומוטי לוי, בני 36, את מסעדת "טימין" על הצוק של מצפה השלום הצמוד לכפר חרוב בדרום הגולן. השניים הכירו בשירות מילואים, תיכננו יחד הסבה מקצועית ומעבר לגולן עם המשפחות, וכשעלו למקום בסוף הקיץ כבר לא היה אפשר לדחות את העניין.
המרפסת צופה לכנרת ובפנים מזגן מקפיא, תגובה הולמת של השניים למגוריהם ביישוב חד נס - המקום הכי חם בגולן לטענתם, "האגזוז של המדינה" כהגדרת לוי. הוא עדיין הבעלים של חברה לשירותי קייטרינג באזור ירושלים ומודיעין. רטובסקי היה איש שיווק של חברת ישפאר בגלגולו הקודם. "מסעדנות לומדים כל הזמן", הם מעידים.
"טימין" היא מסעדה כפרית שמוגש בה בשר משובח מספקים מקומיים במחבתות עץ לוהטות. האנטיפסטי טרי, היינות של שאטו גולן. בכל האזור הם כמעט בלעדיים - מסעדת הבשר היחידה מלבדם היא "הבוקרים" במרום גולן. הם כבר לומדים את סדרי הגולן: "בחורף אוכלים אצלנו בצהריים ובקיץ כולם מחפשים מקורות מים ומגיעים בערב", אומר רטובסקי. קהל היעד הוא נופשי הצימרים, שמגיעים השנה בקצב משביע רצון, במיוחד אחרי עוגמת הנפש של השנה שעברה.
מקדונלדס בפארק הצפון
לא נעים לשתף פעולה עם התאגיד, אבל בסניף מעיין ברוך של מקדונלדס בפארק הצפון (ביציאה מקרית שמונה לכיוון החרמון) מסתתרת מרפסת הפונה אל נהר הירדן ויוצרת את אחת מנקודות התצפית היפות בארץ. במרפסת הוצבו ספסלים שעליהם אפשר לשבת ולצפות בנופשים השטים באבובים בחצבאני ובנוף בדרך לחרמון. אם יש ילדים בחבורה, תמיד אפשר לתרץ את העצירה בארוחת הילדים.
בריכת רם
בצפון הגולן, מחוץ ליישוב מסעדה, סמוך לקלעת נמרוד, פועלת מסעדה שהמרפסת שלה משקיפה על בריכת רם - בריכת מים טבעית בצורת אליפסה. במסעדה, בבעלותו של שופי סלאח סלים ממג'דל שמס, מגישים קדירות ממולאים, קובה, סלטי פטוש וגם שיפודי בשר על האש.
חוות בת יער
איתן לבל הקים ב-1985 את חוות בת יער ליד מצפה עמוקה, ביער ביריה, מתוך רצון לנהל אורח חיים של בוקר. חלפו 22 שנים והחווה נהפכה למרכז רכיבה, גן אירועים ומסעדה שבה מגישים אומצות והמבורגרים על הגריל וגם מאפי ירקות צמחוניים. מהחלון נשקף היער הסמוך לצפת.
רוטנברג
ליד הגבול עם ירדן, סמוך לנהריים ומול קיבוץ גשר, שוכנת "רוטנברג", מסעדת בשר מוקפדת המציעה ארוחת טעימות של השף רן שגיא (לשעבר ממסעדת "נחלים" הצפונית). המסעדה צופה לנחל הירדן, במיקום יפה שזוכה לפופולריות בזכות מיקומו בדרך המובילה מהגולן לכביש 6, לנוסעים דרומה.
חוות התבלינים בגלבוע
עם תצפית לנוף הגלבוע, המרהיב במיוחד בחודשי החורף והסתיו, "חוות התבלינים בגלבוע", על דרך נוף הגלבוע (לא רחוק מהיישוב גן נר), מבקשת לספק גם תמורה קולינרית: סלט בורגול עם קינמון ובצל, חזה עוף וקבב ותפריט קינוחים בולט לטובה באזור.

תאריך:  17/08/2007   |   עודכן:  18/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסעדות עם הנוף הכי יפה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פיספסתם את "גונא" בגוש עציון
רואים את ת"א והים  |  19/08/07 01:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
תחנת הרדיו הרוסית ה"בולשוי", ביטלה את שידורי רשת ה-BBC במדינה, בטענה כי מדובר ב"תעמולה זרה"    מבקריו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טוענים כי הוא פוגע בחופש העיתונות כדרך לחזק את מעמדו הפוליטי
עידן יוסף
הושלה בניית מעבר לנכים באזור מדרגות שערי חולדה המוביל להר הבית בגן הארכיאולוגי ירושלים
דורון בן דור
פרסום ראשון: חלוץ נבחרת ישראל ישחק בעונה הקרובה בליגה השניה בגרמניה לאחר שהשלים את המעבר    קולאוטי ישתכר 600 אלף יורו בשנה הקרובה
הילה רפופורט
מדובר ברעש נלווה לרעידת האדמה הקטלנית שאירעה בדרום פרו ביום רביעי בלילה, בה נהרגו 510 הרוגים ו-1,600 נפצעו
שרון קביליו
פדרל ריזרב הודיע על צמצום ריבית הנכיון ב-0.5% בשל מצב השוק הפיננסי המתדרדר    בעקבות הורדת הריבית נרשמות עליות בבורסות של ניו-יורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il