X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרגול: "מה שעשו לעברי זה גועל נפש" טמירה ירדני: "קצינים מתלהמים שרק גורמים נזק" פורטיס: "עוד מעט יהיו פה מלשינים"
▪  ▪  ▪
[צילום: מוטי קמחי, מתוך עכבר העיר]

בסוף השבוע האחרון נרשם שיא חדש במאבק של צה"ל באמנים המוגדרים "משתמטים": קצין חינוך ראשי, תת-אלוף אלי שרמייסטר, ביטל ברגע האחרון הופעה של עברי לידר באירוע הצדעה ללוחמים שיזמה האגודה למען החייל. ההחלטה על ביטול ההופעה התקבלה בניגוד לרצונה של האגודה למען החייל, לאחר שלידר, ששוחרר משירות צבאי באופן חוקי, סירב לחתום על מסמך שבו ייכתב כי לידר "אוהב את צה"ל ומכבד את ערכיו" ומבקש להופיע לפני חיילים כשירות מילואים.
ביטול ההופעה מצטרף לשורה של צעדים שנקט צה"ל באחרונה נגד אמנים, בהם, על-פי הדיווחים, ביטול חלקו כמגיש של אביב גפן בתוכנית "ציפורי לילה" בגלי צה"ל מכיוון שלא שירת בצבא, או החרמת הסרט "בופור" מכיוון שחלק מהשחקנים הראשיים בו לא השלימו את שירותם הצבאי.
"הכי נוח להתלבש על אמנים", אומר רמי פורטיס. "יש להם כוח בציבור, מכירים אותם, חלקם דעתנים, ולכן הם מטרה קלה. פונים אליהם בוקר וערב להופיע בהתנדבות, אבל ברגע שנושא מסוים נהיה חם ובכותרות שוכחים את העובדה שמדובר בציבור המתנדב ביותר בישראל והופכים אותו לאויב העם. במדינה הזאת אוהבים לדבר הרבה על הרעיון הדמוקרטי, עד שהדמוקרטיה נעשית לא נוחה. מה שקורה עכשיו מפחיד אותי ומזכיר לי תקופות לא טובות במקומות אחרים בעולם. עוד מעט יהיו פה גם מלשינים".
במילים דומות משתמשת גם מרגלית צנעני, המופיעה זה שנים רבות מול חיילים. "המרדף הזדוני הזה נגד האמנים מכוער בעיני. אני לא רוצה לחיות במדינה שרודפים בה אנשים", היא אומרת. לדבריה, הזדעזעה לשמוע על ביטול הופעתו של עברי לידר באירוע המיועד ללוחמים. "מה שעשו לו זה גועל נפש. מה הם רוצים שהוא יהיה, לוחם שייטת? תותחן? הוא הרי שוחרר משירות על-פי חוק. אם לקצין החינוך הראשי יש טענות לגבי הקלות שבה משחררים מהצבא, שיפנה את הטענות שלו למפקדים ולקובעי המדיניות, ולא לאמנים, שנותנים מלוא החופן בהתנדבות בכל ימות השנה - והצבא בהחלט יודע איך לנדב את האמנים. קל מאוד להתנפל על האמנים, קל לכתוב עליהם, קל להשמיץ וקל להלבין את פניהם ברבים".
בחודשים האחרונים הופנו שוב ושוב ביקורת בהקשר זה נגד התוכנית "כוכב נולד", שצנעני משמשת כחברה בצוות השופטים שלה. גורמים ברשויות מקומיות ובמערכת החינוך ובכירים בצה"ל הביעו תרעומת על-כך שרבים ממשתתפי התוכנית, ובראשם זוכה העונה הקודמת ג'קו אייזנברג, לא שירתו בצבא. אליהם הצטרפו קולות שקבלו על-כך שרבים מן המשתתפים בעונה הנוכחית לא שירתו גם הם. הדברים הגיעו לידי כך שאחד מהם, אדיר אוחיון, חש צורך להסביר מול המצלמות, לאחר שהודח, כי אינו משתמט, אלא לא גויס בגלל עודף משקל והתנדב לשירות לאומי.
טמירה ירדני, בעלת חברת "טדי הפקות" המפיקה את התוכנית, העדיפה עד-כה שלא להגיב על המגמה, אך לדבריה, היא מתקשה לשתוק נוכח המתקפה האחרונה של צה"ל, ובעיקר של ראש אכ"א אלעזר שטרן, נגד "האמנים המשתמטים".
"המסע שמנהלים בצה"ל נגד התופעה של ההשתמטות, שאני כמובן לא בעדה, לא חכם, בלשון המעטה", אומרת ירדני. "הצורה שבה הם מתנהלים, עד כדי דרישה קיצונית שאמן יחתום על מכתב שלפיו שהוא מוקיר ואוהב את צה"ל, מעוררת אנטגוניזם אצל כל צעיר ומבוגר בר דעת. הם עושים טעות גדולה מאוד. הייתי ממליצה להם בחום לשכור איש מקצוע שינהל בשבילם את הקמפיין לחינוך העם ולא להשאיר את העבודה בידי קצינים מתלהמים שרק גורמים נזק ומחמיצים את המטרה - לנסות לגרום לצעירים להרגיש שייכים ולרצות להשתתף במנגנון הצבאי. לטעמי, אין שום סיבה הגיונית למנוע מחיילים הופעות של אמנים אהובים בשל סיבות לא ענייניות".
המוסיקאי חנן יובל, ממלא-מקום יו"ר אמ"י (אגודת אמני ישראל), מסכים עם ירדני. "אין ויכוח על-כך שגיוס במדינת ישראל הוא חובה, אבל לדעתי הצבא מכסה כאן על עצמו: הוא משחרר בקלות את החיילים ואחר-כך נבהל ובא בטענות. אלה הרי לא עריקים, אלא אנשים ששוחררו על-פי חוק. שיבדקו בצבא קודם את עצמם וינסו לברר למה יש תופעה גורפת של התחמקות משירות, ולא ינסו להטיל את האשמה על האמנים.
"עברי לידר הוא קורבן", מוסיף יובל. "הרי מדובר באמן שהופיע המון מול חיילי צה"ל ושוחרר באופן חוקי. הרדיפה הזאת היא בולשביזם לשמו, בושה וכלימה למערכת. אם ללידר יש חוזה חתום עם האגודה למען החייל, הוא צריך לתבוע, כי אין פה שום עילה חוקית לביטול".
מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל לא ביקש מעולם מלידר או מכל אמן אחר לחתום על הצהרה, למעט הסכמה לשירות במילואים. כל אמירה אחרת היא טעות שמקורה אינו בצה"ל. צה"ל אינו עסוק ב'רדיפת' אמנים, אלא בגיוסם לשירות מילואים במקצועם האזרחי, להנאת חיילי צה"ל... צה"ל מעריך את הזמר, האהוב מאוד על החיילים, וישמח שיופיע במילואים כמו אמנים רבים אחרים, לרבות כאלה שקיבלו בעבר פטור רפואי או אחר, אך מבינים כי שירות מילואים כאמנים הוא במסגרת האפשר והנכון בהיותם מודל לחיקוי לצעירים ונוער".

תאריך:  20/08/2007   |   עודכן:  20/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעשיית המוזיקה נגד צה"ל
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
אני מכיר חרש שהתגייס ותרם רבות ל"ת
לא להשתמטות.  |  20/08/07 15:30
2
מרגול צודקת,,אך,,,
אמנון לוי  |  20/08/07 15:48
 
- במה היא צןדקת ???
יהודי גאה,  |  20/08/07 17:40
3
מרגול: חוות דעת מבזה
גדעון13   |  20/08/07 15:54
4
זה מלחמה זה?
להוריד את הכפפות  |  20/08/07 16:01
5
שחרור משירות צבאי
humanape  |  20/08/07 16:13
6
כשאסרו הפליה לרעה של משתמטים
החטא הקדמון  |  20/08/07 16:16
7
מרגול מה קרה ?
מרגול תתגיסי  |  20/08/07 16:20
8
לשחרר בקלות
רחמים  |  20/08/07 16:23
 
- מילים כדרבנות ל"ת
הן הן  |  20/08/07 17:07
9
מרגול המסנגרת כי גם היא לא
גווידון  |  20/08/07 16:26
10
לא לאשר רשיונות נהיגה לכל אלה  ל"ת
אכפת לו  |  20/08/07 16:29
11
מרגול,את "לא רוצה לחיות במדינה
שאול אבידור  |  20/08/07 16:43
12
המשתמטים
ליאונרדו  |  20/08/07 16:57
 
- בנוסף לדבריך...
יהודי גאה,  |  20/08/07 17:48
 
- ליאונרדו, בתקופה שאתה היית
שאול אבידור  |  20/08/07 18:01
13
האומנם מצןפפים שורות השמאל  ל"ת
איתם.  |  20/08/07 17:03
14
צבא מבולבול של מדינה מבולבלת
החולוני  |  20/08/07 18:51
15
טוב שמישהו בצה"ל התעורר
ל רפי  |  20/08/07 18:55
16
מי היא בכלל תעשיית המוסיקה
אביב בראל  |  21/08/07 02:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
מתחילת ספטמבר יופעל בית המשפט מחוזי חדש "מחוזי מרכז" בפתח תקוה    נשיאת ביהמ"ש: הילה גרסטל    ערעורים פליליים יידונו רק מינואר 2008
רונן ליבוביץ
כך אמר אלוף פיקוד העורף, האלוף יצחק גרשון, בדיוני הוועדה לביקורת המדינה על דוח המבקר בנושא ההיערכות למניעת אירועים שמעורבים בהם חומרים מסוכנים בעתות חירום    השר להגנת הסביבה: "השגיאה שלי היתה שלא הגעתי לממשלה והודעתי שלא הגענו להסכמות"
דרור מרום
בשלב הראשון יופעל הכרטיס בגוש-דן בכל קווי חברת קווים - ויוכנס בהדרגה לכל חברות התחבורה הציבורית בארץ    כל הטענה תזכה את הנוסע בהנחה של 20%    על הכרטיס יוטבעו תמונת הנוסע ופרטיו המזהים
מערכת סרט
"The Company", מיני סדרה יוקרתית המבוססת על רב המכר עטור השבחים של רוברט ליטל, נרכשה לשידור על ידי yes, ותשודר באוקטובר רק ב-yes4
גלית יצחק
אישה בת 45 טיילה בהודו ולא נטלה טיפול מונע נגד טפיל המלריה    האישה הגיעה לבית חולים בארץ כשהיא סובלת מחום גבוה, חולשה וכאבי בטן    מצבה טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il