X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קצא"א משיבה אש: גם האחים עופר ביקשו מאיתנו קרקע ניר גלעד היה מעורב בפעילותנו
▪  ▪  ▪

"האחים עופר פנו בעבר לקצא"א בבקשה לקבל קרקע במתחם לצורך הקמת תחנת כוח. קצא"א נענתה לבקשתם בחיוב, אולם מסיבות השמורות עמם, בחרו האחים עופר שלא להמשיך במגעים"; כך מגיבה הערב קצא"א לעתירת האחים עופר נגדה לבג"צ.
חברת OPC - שבבעלות האחים עופר (80%) וסימנס הגרמנית (20%) - עתרה היום לבג"צ נגד ממשלת ישראל, חברת קצא"א, חברת דוראד אנרגיה, זליכה ויו"ר קצא"א, אורן שחור.
בעתירתה מבקשת OPC להורות על ביטול הקצאת השטח במתחם קצא"א לתחנת הכוח המתוכננת של קבוצת דוראד - משום שבוצעה ללא מכרז, וכן מבקשת OPC לבטל את התקשרות משרד הביטחון לרכישת חשמל מדוראד - משום שנחתם ללא מכרז גם הוא.
OPC טענה עוד כי התנהלותה של קצא"א בחוסר שקיפות לכאורה, ובניגוד לכללי מינהל תקין - הביאה לכדי מצב אבסורדי בה החלה מתחרה במגזר הפרטי, כשהיא נהנית מיתרונות המבוססים על חריגה מהסכם הזיכיון שניתן לה.
OPC אף בוחרת למקד כמה מטענותיה בזליכה, וטוענת כי אף על-פי "שחרט על דגלו מטרות של הקפדה על קיום מכרזים וביעור מתנות החינם מהמדינה - (הוא) פועל באופן הפוך לחלוטין, תוך ניגוד אינטרסים מובהק והנצחת אי השוויון לטובת המקורבים לצלחת".
כזכור, בראיון ל-TheMarker נשאל השבוע אורן שחור בדבר הטענות שהופנו נגד מעורבות קצא"א בפרויקט עסקי-פרטי, והשיב כי אינו מוצא בטענות היגיון, משום שהעסקות אושרו בידי המדינה וממילא בוצעו באמצעות החברה הבת, שתא"א.
יש לציין, כי OPC מנהלת בימים אלה מאבק משפטי נוסף נגד המדינה בבג"צ - בעקבות ביטול זכייתה במכרז להקמת תחנת הכוח במישור רותם.
בקצא"א לא חיכו לדיון בבית המשפט, והגיבו כבר הערב גם לטענה זו, תוך שהם מפנים את אצבעם כלפי מנכ"ל החברה לישראל, וכלפי החשב הכללי לשעבר, ניר גלעד: "כל פעילויותיה של קצא"א נעשות על-פי חוק, ובפרט פעילותיה מחוץ לזיכיון - אשר הוסדרו עוד בתקופתו של החשב הכללי הקודם, ניר גלעד", נכתב בהודעת החברה.
קצא"א הינה חברה פרטית בבעלות משותפת של ישראל ושל ממשלת אירן - שכיום היא מן הסתם שותפה לא פעילה, איתה מנהלת ישראל הליך בוררות בינלאומי זה כמה שנים).
החברה עוסקת בהזרמה, באחסון וביבוא ויצוא של נפט גולמי ותזקיקים. החברה פועלת מתוקף חוק זיכיון, המשחרר אותה מתשלום מס הכנסה, ארנונה ודמי חכירה ופוטר אותה מחובת המכרזים - כל זאת בתחומי פעילותה.
עבור ההתקשרויות שמחוץ לזיכיון (דוגמת פרויקט דוראד) פועלת קצא"א דרך החברה הבת, שתא"א (שירותי תשתיות אשדוד-אילת) - הכפופה אף היא משפטית ועסקית לשר האוצר, ומפוקחת באופן שוטף בידי החשב הכללי.
לפני כארבע שנים נכנסה קצא"א כשותפה בכירה (27.5%) בפרויקט להקמת תחנת הכוח של קבוצת דוראד, בהספק 810 מגוואט ובהשקעה של כ-800 מיליון דולר (יחדיו עם אורי דורי, אדלטק, רקנאטי וזורלו הטורקית).

תאריך:  22/08/2007   |   עודכן:  22/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצא"א משיבה אש - נגד האחים עופר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסירחון בקצא"א יוצא החוצה
ציקו  |  22/08/07 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר לפיתוח הגליל והנגב נפגש היום בפעם הראשונה עם נציגי פורום קו העימות    הבטיח כי לא יאפשר שום קיצוץ בתקציב הפעולות של המשרד לפיתוח הגליל
איציק וולף
מחקר חדש על הרפורמה שלא בוצעה בבתי החולים מתאר כרוניקה של רפורמה שכשלה מראש    במשרד האוצר עשו מניפולציות, ועדי העובדים התנגדו, יותר מידי שרים התחלפו    כך נשארה הרפורמה בבתי החולים על הנייר בלבד
איציק וולף
בתום שני ימי שיחות בין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבכירים אירניים הכריזו שני הצדדים על הסכם המהווה התקדמות משמעותית בשקיפות האירנית בסוגיית הגרעין
אופירה אסייג, אור שפונדר
מאמן מכבי תל אביב, אלי כהן, דיבר על הקריאות לפטרו: "אני לא נאחז בקרנות המזבח"    על דירסאו: "רצינו אותו וזה עלה מיליון דולר"
איציק וולף
פלשתיני נהרג בפיצוץ במחנה אימונים של חמאס    מקורות פלשתינים טוענים ששני ילדים נהרגו בירי שערך צה"ל בעיירה בית חאנון    שלושה מחבלי ג'יהאד חוסלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il