X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בהתקף נוסטלגיה לתקופת המבחנים, מנסה מירב יזרסקי לשחזר את טעמם של ימי הטייק אוויי מלמון גראס הפעם היא אפילו פוקדת באופן אישי את הסניף התל אביבי הכשר וזוכה בקפיצה קטנה לאסיה
▪  ▪  ▪
[צילום: למון גראס]

אף פעם לא הבנתי את הנוהג התמוה ללמוד למבחנים בקבוצות לימוד. כל מי שלמד בקורס כלשהו את המושג "תפוקה שולית פוחתת" יודע היטב שמנקודה מסוימת ואילך, תוספת של כל אדם רק מורידה את תפוקת הקבוצה. למרות זאת, היו תקופות שבהן התעקשנו ללמוד יחד לבחינות. אחרי שבזבזנו אין ספור שעות בשיחות על כל נושא פרט לחומר הנלמד, היה תוקף אותנו רעב מהסוג העצבני ובמקום להזמין פיצות כמו אנשים נורמליים, הזמנו משלוחים מלמון גראס.
מספר תוצאות היו להרגל הזה: שעה וחצי נוספות נעלמו לטובת הארוחות, סכומי כסף הושקעו במשלוחים תדירים ואני למדתי את התפריט בעל פה. למרות זאת, ברוב הפעמים הייתי מזמינה שוב ושוב את אותה המנה.
השבוע הגיע, בשעה טובה, המועד להתוודע למבחר נוסף ומייצג של המנות שמציעה למון גראס האסייתית. בשעת צהריים לוהטת, היה נעים לשבת בפנים. בניגוד לאור המסנוור שבחוץ, בפנים ישנה תאורה נעימה, מיזוג אפקטיבי ועיצוב בקווים נקיים של אפור וכתום, עם ריהוט מעץ כהה וריצוף תואם.
מייד כשהגענו קיבלנו מנה של סלט אסיאתי (15 שקל) שכלל כרוב, גזר, מלפפון ופלפלים בתחמיץ. מנה קלילה שפותחת את התיאבון ואת החיך לטעמים שעוד יבואו. המשכנו במספר מנות ראשונות: נגיסי עוף מטוגנים (נאגטס) ברוטב טריאקי (24 שקל) - מנה פריכה שהרוטב מחמיא לה. טעמנו גם מהגרסה המעודנת: כיסוני בצק מאודים במילוי עוף וירקות ברוטב טריאקי (24 שקל). למרות הדמיון על הנייר, יש שוני בטעמים כך שבהחלט אפשר ליהנות גם בלי הטיגון. בנוסף, ניסינו מנה של סנדביץ' סושי עם סלמון ואבוקדו (28 שקל) - משולשי סושי מעוטרים בטבעות בצל ירוק חייכו אלינו מהצלחת הלבנה והיו טעימים אפילו לי, שאיני מנאמני האייקון היפני.
למנות עיקריות הזמנו את מנת הספייסי - פתאי של אטריות ביצים עם פרגית, ביצה, ירקות וצ'ילי בחלב קוקוס (45 שקל) ומנה של בקר בחצילים עם בצל, פלפלים, בזיליקום וצ'ילי בחלב קוקוס (36 שקל). מנת הספייסי לא מאד חריפה, אולי בגלל שחלב הקוקוס מאזן. מנת הבקר מוגשת על מצע של אורז לבן ומורגש בה היטב טעמו של הבזיליקום הטרי שמוסיף לה עוקץ מעניין.
המליצו לנו לקנח במנת הבית הידועה בשם "גראס מטוגן". לא, זה לא מה שאתם חושבים. מדובר במנה תמימה של כדור גלידה מצופה ומטוגן שמוגש ברוטב קרמל מתוק. אני, בכל אופן, לא לקחתי סיכון והתרעננתי בסורבה קוקוס.
למון גראס אבן גבירול קרוב לכל מקום וניתן להגיע אליו בערך בכל כלי תחבורה. בשונה מהרבה מסעדות באזור, המקום נותן מענה נהדר ומבחר מנות נדיבות גם לצמחונים וגם לשומרי כשרות, במחירים שווים לכל נפש. עם כל הבלגן של שיא העונה בנתב"ג, לפחות בינתיים, כשמתחשק לכם אסייתית, תנו קפיצה לאבן גבירול.

* הכותבת היתה אורחת המקום.
למון גראס - אבן גבירול 22 תל אביב, 03-6951268
תאריך:  26/08/2007   |   עודכן:  26/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
הגידול העצום ברווח הנקי נובע מהכנסה חד-פעמית ורווח הון של 3.4 מיליארד שקל כתוצאה מהנפקת אחת מהחברות הפועלות במסגרת הקונצרן    הרווח מעסקות בנייה, מקרקעין, מימוש נכסים ושערוך נדל"ן להשקעה ירד בין השאר בשל התמוטטות חפציבה
שרון קביליו
פרופ' גבריאל מוצקין נבחר לתפקיד מנהל מכון ון ליר בירושלים    בעבר שימש מוצקין כדיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים
נתן שבע
תל אביב ממשיכה במומנטום החיובי: אפריקה ישראל מוסיפה 3.5% ומשלימה זינוק של 22% בשמונה ימים
שרון קביליו
אורי גבעון מונה לסמנכ"ל הכספים של פארק מיני ישראל    במסגרת תפקידו יהיה אחראי גם על הפתוח העסקי, ניהול משאבי האנוש ומערכות המידע של הפארק
שרון קביליו
בני חליף מונה למנכ"ל חטיבת הקניונים של מנופים פיננסים, ישמש כמנכ"ל קניון ארנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il