X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנהיג חמאס אסמעיל הניה מחפש הישגים שיביאו לו ניצחון בבחירות הפנימיות בתנועה והוא מנסה להתפייס עם נשיא סוריה בשאר אסד. על-פי גורמים בחמאס, הנשיא הסורי זועם על מה שהוא מכנה "הבגידה החמורה" של חמאס בסוריה והסיכויים לפיוס עמו קלושים
▪  ▪  ▪
הניה. מחפש פיוס עם אסד [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

מנהיג חמאס אסמעיל הניה מתחיל כבר עתה את קמפיין הבחירות שלו בתוך תנועת חמאס, למרות שהן יתקיימו רק בעוד כחצי שנה, אסמעיל הניה מתמודד על ראשות התנועה מול ח'אלד משעל, שהיה בעבר יו"ר הלשכה המדינית עד 2014. משעל מייצג את הזרם בחמאס הנתמך ע"י קטר וטורקיה הסוניות בעוד הניה מייצג את הזרם הנתמך על-ידי אירן השיעית.
גורמים בחמאס אומרים כי אסמעיל הניה מנסה לרשום כבר עתה הישגים שיסייעו לו בניצחון בבחירות. אחת המשימות של אסמעיל הניה היא לנסות ולחדש את הקשרים של התנועה עם משטרו של בשאר אסד בסוריה, אם יצליח בכך הרי שהדבר יחזק את מעמדו בתנועה באופן משמעותי. פיוס בין חמאס למשטר הסורי ישמח מאוד את אירן ואת הזרוע הצבאית של חמאס אשר מצפה בכיליון עיניים לקבל מאירן אמצעי לחימה מתקדמים וסיוע כספי, ראשי הזרוע הצבאית מוחמד דף ויחיא סינוואר תומכים באסמעיל הניה ומתנגדים להנהגתו של ח'אלד משעל.
היחסים של תנועת חמאס עם המשטר הסורי עלו על שרטון ב-2011 על-רקע מלחמת האזרחים בסוריה, ח'אלד משעל, שהיה באותה התקופה ראש הלשכה המדינית של חמאס, נקלע לעימות עם המשטר הסורי ואירן על-רקע הטבח שעשה בשאר אסד בעשרות אלפי מוסלמים סונים בסוריה, העימות הביא לנתק מוחלט ומשעל העביר ב-2012 את מפקדת חמאס מדמשק לדוחא בירת קטר.
הסורים טוענים כי הוא העביר את המפקדה מדמשק לדוחא לאחר שקיבל סכום עתק מקטר, כלומר עבור בצע כסף ולא בגלל מותם של אלפי מוסלמים סונים בקרבות בסוריה. במסיבת עיתונאים שקיים אסמעיל הניה ב-4 במרס במוסקבה הוא אותת לנשיא סוריה בשאר אסד כי תנועת חמאס בהנהגתו איננה מתערבת בעניינים הפנימיים של סוריה ואיננה נלחמת לצידם של הארגונים האיסלאמיים הסונים נגד הצבא הסורי. "תנועת חמאס יצאה מסוריה ולא השאירה שם שום זנבות, אין לנו שום מדיניות או החלטה להיות מעורבים בבעיה הסורית,אני מכחיש כי יש לנו לוחמים או "שהידים" של חמאס (בקרבות) באידליב או אפילו לפני אידליב" אמר הניה.
כדי להבהיר את הגישה החיובית של חמאס בהנהגתו כלפי המשטר הסורי שהינו חלק מהציר בראשות אירן הוסיף הניה: "אנו תומכים באחדות האדמות בסוריות ובכך שהמדינה הסורית תפרוס את ריבונותה על כל האדמות שלה,אנו מאחלים לסוריה יציבות וביטחון ושהיא תחזור למלא את תפקידה הטבעי באזור". בראיון נוסף שהעניק לערוץ "אלמיאדין", שופרו של חיזבאללה,לא הותיר אסמעיל הניה שום מקום לספק והדגיש כי הוא מעוניין בהחזרת הקשר בין תנועתו למשטר הסורי כדי לשתף עמו פעולה נגד "האתגר הציוני".
כל הניסיונות של הנהגת חמאס בראשות אסמעיל הניה בשלוש השנים האחרונות להתפייס עם נשיא סוריה בשאר אסד עלו בתוהו, צמרת המשטר האירני באמצעות קאסם סולימאני ובסיוע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התערבה אישית בנושא מול הנשיא הסורי אך הוא דחה את כל ניסיונות הפיוס על הסף, על-פי גורמים סורים, הוא ראה בהתנהלותו של ח'אלד משעל "מעשה בגידה" חמור בסוריה שגיבתה את תנועת חמאס לאורך כל הדרך וסייעה לה במשך שנים רבות.
להנהגת חמאס הנוכחית יש קשרים הדוקים עם שלטון ההיאתולות בטהרן ועם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, הנתק מהמשטר הסורי מפריע לה להיות חלק מ"ציר ההתנגדות" בראשות אירן. גורמים בחמאס אומרים כי אסמעיל הניה מוכן להתנצל בפני הנשיא הסורי בשאר אסד על התנהלותה של הנהגת חמאס באותה התקופה ולגלגל את האשמה לפתחו של ח'אלד משעל, אולם, בשאר אסד הינו ערמומי מאוד והוא שומר את הקלפים צמוד לחזה, למודיעין הסורי יש מידע כי ארגון חמאס מעורב בצורה עקיפה בקרבות בסוריה וכי הוא מסייע לארגונים האיסלאמיים הסונים הקיצוניים בסוריה שיצאו מרחמה של תנועת "האחים המוסלמים" ונלחמים נגד הצבא הסורי.
המשטר הסורי מכנה את הארגונים האלה במילים "ארגוני טרור". גורמים בחמאס אומרים כי המשטר הסורי מאשים את חמאס בבחישה בנעשה במחנות הפליטים הפלשתינים בסוריה ובמיוחד בנעשה במחנה פליטים אלירמוק. כפי שהדברים נראים כעת, ספק רב אם נשיא סוריה בשאר אסד יתרצה ויקבל את דברי החנופה של אמסעיל הניה למרות שהוא מזוהה עם המחנה האירני. כרגע שורר נתק מוחלט בין הנהגת חמאס למשטר הסורי והוא צפוי להימשך, ככל הנראה, בשאר אסד רוצה להביא את הנהגת חמאס על ארבע לדמשק ולהשפילה ואחר כך גם להכתיב לה תנאים, ספק רב אם אסמעיל הניה יהיה מוכן לכך, במיוחד לקראת הבחירות על ראשות התנועה.

תאריך:  10/03/2020   |   עודכן:  10/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
בסעודיה החל משפט פומבי של עשרות פעילי חמאס שמואשמים באיסוף והלבנת כספים עבור הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. מדובר במהלך חשוב של סעודיה המעיד על התיצבותה המוחלטת לצדן של ארה"ב וישראל בתחום המלחמה בטרור
איתמר לוין
ממשלת לבנון לא תשלם ריבית בסך 1.2 מיליארד דולר לנושיה, ושערי איגרות החוב שלה מלמדים על סבירות גבוהה לחדלות פרעון בטווח הארוך - מדווח פייננשל טיימס
טל בן-יעקב
ישראל רוצה להגיע להסדרה ארוכת טווח עם החמאס, אך היא צריכה להיזהר מהתחזקות הג'יאהד, הארגון העיקרי אשר נלחם נגדנו בשני הסבבים האחרונים, בהם החמאס בעיקר צופה ונהנה    מישהו צריך לאותת לארגון השולט ברצועה להפסיק לשבת על הגדר
עמנואל בן-סבו
הם קופאים למוות, תינוקות, קשישות, ילדים, אימהות, צועדים בצעדות מוות מלאי פחד ואימה, בורחים מביתם הלא נודע, 900 אלף בני אדם בורחים מבשורות המוות, מנשקו הנורא של הרודן, הדיקטטור, בן משפחת העמים, אסד, רופא העיניים ד"ר באשיר שפשעיו מסמאים את עיני העולם
שאול מנשה
"גדול הרוצחים הזה אינו חלל כפי שתומכיו טוענים, ואלה שמקימים סוכות אבל על מותו, הם רמאים ובוגדים בארצותיהם, ההיסטוריה תגנה ותדון אותם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il