X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוסיה יוזמת מהלך משותף עם כל הפלגים הפלשתינים כדי להכשיל את תוכנית השלום האמריקנית. שר החוץ הרוסי לברוב נועד עם ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, הרוסים מתעלמים מהמחאה הישראלית ונותנים לגיטימציה לארגוני הטרור
▪  ▪  ▪
[צילום: מיכאיל קלימנטייב/AP]

משרד החוץ הישראלי הגיש ב-12 במרץ מחאה רשמית לסגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב על הפגישה שקיים שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה בשבוע שעבר עם משלחת של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בראשות זיאד נח'אלה ובכירים בארגון. ארגון הג'יהאד האיסלאמי הינו בן חסותה של אירן ומוגדר ע"י ישראל, ארה"ב ומדינות ערב המתונות כארגון טרור.
שר החוץ הרוסי אירח את משלחת הג'יהאד האיסלאמי בבניין משרד החוץ במוסקבה, שבוע לפני כן הוא אירח שם משלחת בכירה של ארגון חמאס בראשותו של אסמעיל הניה. גורמים בכירים באש"ף מסרו כי בקרוב גם תבקר במוסקבה משלחת בכירה של ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין. אותם גורמים מסרו כי רוסיה קיבלה החלטה אסטרטגית לחזור בכל הכוח לזירה הפלשתינית ולהפוך מחדש לכוח שמשפיע על המדיניות של הרש"פ ושל האופוזיציה הפלשתינית.
לרוסיה יש קשר קבוע עם הרש"פ שאף מחזיקה שגרירות במוסקבה. המפגש של שר החוץ הרוסי לברוב עם ראשי פלגי האופוזיציה הפלשתינית הוא המשך לשורה של מפגשים דומים שקיים סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב במוסקבה בבפברואר 2019.
על-פי גורמים בחמאס, הפגישות עם שר החוץ הרוסי לברוב עסקו בשני נושאים עיקריים: "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ ותהליך הפיוס הפנים פלשתיני. לדברי אותם גורמים, שר החוץ הרוסי רצה בפגישותיו לאחד את הפלגים הפלשתינים נגד "עסקת המאה" האמריקנית וכמו-כן להביא לפיוס פנים פלשתיני בין פתח לחמאס, משרד החוץ הרוסי שוקל ברצינות לכנס במוסקבה בחודשים הקרובים ועידה בהשתתפות ראשי כל הפלגים הפלשתינים כדי לנסות ולהתגבר על המחלוקות הפנימיות ולהביא לפיוס לאומי. מנהיג חמאס אסמעיל הניה מסר בפגישה עם שר החוץ סרגיי לברוב 4 הצעות מטעם ארגונו כיצד לסיים את המחלוקות בין חמאס לבין תנועת פתח.
רוסיה נחושה לסכל את תוכנית השלום האמריקנית ורוצה בכינוסה של ועידת שלום בינלאומית בנושא הסכסוך הישראל פלשתיני, הנחת העבודה של הרוסים היא שקודם יש לפתור את המחלוקות הפנים פלשתיניות כדי להציג עמדה פלשתינית מאוחדת בפני הקהילה הבינלאומית. במהלך הביקור במוסקבה, חשף מנהיג חמאס אמעיל הניה כי ממשל טראמפ ניסה לפתוח ערוץ חשאי עם חמאס בניסיון לקדם את "עסקת המאה", אולם, לדבריו, הנהגת חמאס דחתה את הניסיון הזה על הסף.
בחמאס מרוצים מהעמדה הרוסית הנחרצת להכשיל את תוכנית השלום האמריקנית ולא להשאיר את הזירה הפלשתינית יותר ריקה משחקנים באופן שיקל על הממשל האמריקני להיות בה שחקן ראשי בלעדי.
מבחינת ישראל יש במהלך הרוסי החדש כמה סכנות:
  • ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי הינם ארגוני טרור איסלאמי קיצוניים לכל דבר ועניין, הפגישה של שר החוץ הרוסי לברוב עם מנהיגיהם המופיעים ברשימת הטרור האמריקנית נותנת להם לגיטימציה בינלאומית ומכרסמת בעמדה המסורתית של הקוורטט מאז 2007. יוזמתו של שר החוץ לברוב מעידה על כך שהוא מתעלם לחלוטין מעמדת ישראל בנושא הטרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ורואה רק את האינטרס הרוסי מול עיניו.
  • המהלך הרוסי נועד לטרפד את "עסקת המאה" ובטווח הקרוב את מהלך סיפוח בקעת הירדן וההתנחלויות בגדה, סביר להניח שהרש"פ תצטרף אף היא למהלך הרוסי, על-פי המידע המצוי בירושלים, המהלך הרוסי מתואם גם עם אירן, טורקיה וקטר. המהלך הרוסי הוא סטירת לחי לישראל,ארה"ב ומדינות ערב המתונות שמדירות משטחן את ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי.
הרוסים מתעלמים מהמחאה הישראלית הרשמית וממשיכים במהלך, התשובה הישראלית-אמריקנית צריכה להיות סיפוח מהיר של בקעת הירדן וההתנחלויות בגדה שיהווה ישום בפועל של אחד הסעיפים החשובים של תוכנית השלום האמריקנית שהרוסים כה שואפים להכשיל.

תאריך:  16/03/2020   |   עודכן:  16/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה חוזרת לזירה הפלשתינית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכנה למנוע
באום  |  16/03/20 09:59
2
עכשיו ברורה העמדה של
עכשיו ברור  |  17/03/20 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רפאל בוכניק
האמנם סיבוב פרסה אידיאולוגי? המייצג הבולט ביותר של סיבוב הפרסה האידיאולוגי בצמרת "כחול-לבן" הוא משה בוגי יעלון, אשר בלא ניד עפעף קבע ב-12 מארס 2020, בראיון בגל"צ, כי "נקים כל ממשלה שתביא לזה שנתניהו לא יישב על הכסא"
טל בן-יעקב
נתניהו מתיימר להיקרא מר ביטחון, אך כבר יותר מעשור, במשמרת שלו, הדור אשר גדל בעוטף עזה אינו מכיר חיים ללא טילים, ועל כן הוא חלש במלחמה בטרור    הוא לוקח אותנו כמובן מאליו ואין לו בעיה לזרוק את תושבי הדרום לכלבים
יוני בן-מנחם
הרש"פ מעודדת מהפיכתה של "הרשימה המשותפת" לכוח משפיע בפוליטיקה הישראלית שמפלגת "כחול לבן" משחרת לפתחו. ברש"פ אומרים כי הקמת ממשלת מיעוט בישראל היא הרע במיעוטו מבחינת הפלשתינים
בעז שפירא
יודע אני אל נכון שדת משה וישראל יקרה ללבכם וכי אינכם יכולים להפוך עורכם ולחבור חיבור של אמת עם אביגדור ליברמן ומסעו האנטישמי והבזוי אל הכוח הפוליטי    כמו-כן אין אתם יכולים לרצות באמת במהלכים שונים מבית היוצר של ריקא לפיד ועפר שלח שמטרתם לאיין את סממניה ומאפייניה היהודים של מדינת ישראל
אורי שרגיל
במושבה יבנאל בגליל הוקם ביום הבחירות, ממש ליד הקלפי, דוכן להנחת תפילין    אם היה זה דוכן פלאפל - הסעיף לא היה עולה לראש החדשות של שש באמנון לוי    אבל דוכן להנחת תפילין בשש לפני המלחמה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il