X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מסכות ולא של פורים, וההכנות לפנדמיה/אסכולות המסכה, כמו המרחק (2 מטר), מקטינים את הסיכון שא' יעביר את המחלה לב', וכאמור היא בעיקר מגנה על הסביבה מפני עוטה המסכה ופחות בכיוון השני
▪  ▪  ▪
מסיכה רצויה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מדוע במזרח ראינו אנשים עם מסכות גם לפני המגפה? עד אשר הגעתי לשם ושאלתי, לא ידעתי מדוע הסינים הולכים עם מסכות גם ביום יום. ולא כל הסינים אלא סיני פה וסיני שם, הולכים עם מסכות, אפילו בימים כתיקונם.
היו לי שתי הערכות. האחת, בגלל זיהום האוויר, והשנייה היא על-מנת שלא להידבק במחלות. ומסתבר שלא זה ולא זה, הסיני הולך עם מסכה כאשר הוא מצונן ועל-מנת שלא להדביק.
רופא במחלקת קורונה ודאי לא ימוגן באורח מספק עם מסכה רגילה כי הוא נמצא במקום רווי נגיפים בגלל החולים. אך כל אלה שמחוץ למתחמי הקורונה, ואשר נמצאים מתוקף תפקידם במקומות בהם יש גם אנשים אחרים, אשר (כמו כולנו) קיים סיכוי שנושאים את הנגיף, מועילים לחבריהם כאשר הם עוטים מסכות, וחבריהם מועילים להם כאשר הם עוטים מסכות.
המסכה, כמו המרחק (2 מטר), מקטינים את הסיכון שא' יעביר את המחלה לב', וכאמור היא בעיקר מגנה על הסביבה מפני עוטה המסכה ופחות בכיוון השני, אך אם א' עוטה מסכה וב' בקרבתו גם עוטה מסכה, הרי ששניהם מוגנים הרבה יותר איש מרעהו.
ההכנות לפנדמיה/אסכולות
אני מבקש להפנות את הקוראים למאמר משנת 2005 המעלה על נס 2 מדינות ישראל ותאילנד בכל הקשור להתארגנות והכנה לפנדמיות. אחד הכותבים של המאמר הוא הפרופסור איתמר גרוטו, סמנכ"ל משרד הבריאות דהיום.
המאמר מחמיא בראש ובראשונה לתאילנד ולישראל על כי הן מתכננות ומתכוננות. ישראל מקבלת מחמאה מיוחדת וזאת כי באותם ימים השפעות אלימות נחשבו מכה של המזרח הרחוק בלבד. שתי המדינות הטמיעו תורה המבוססת על "מטריצת הדון" במסגרת ההיערכויות שלהן, אך כל מדינה תפסה את השור בקרן אחרת.
תאילנד התמקדה בתכנון ובתקצוב פעילויות Pre-event, וישראל התמקדה בתכנון פעילויות Event. כפי שאני מבין את ההבדל, תכנון Pre-event, מחייב ירידה לפרטי פרטים של ההיערכות וביצוע בפועל מראש של כל הנדרש על-מנת למנוע הפתעות במהלך ה-Event עצמו, ואילו הגישה הננקטת בישראל או לפחות ננקטה אז, היא "בואו נשים על הלוח את התרחישים השונים, ננתח אותם לעומק, אך על ביצוע הפרטים נשקוד במהלך האירוע, ונתאים את ההיערכות במהלך האירוע על-פי ההתפתחות".
תאילנד אמרה אז, "נעשה נוהל קרב מסודר, ונבצע גם את ניהול הקרב על-אף שאין אויב בפועל", וישראל אומרה "אנחנו נסתפק בנוהל קרב, אך את ניהול הקרב נעשה כאשר יופיע האויב".
הגישה הישראלית מאוד מוכרת, יש בה סיכונים של ה"סמוך" הידוע, אך אם היא מנוהלת בשכל היא מאוד נכונה בדרך כלל. היערכות בפרטי פרטים אל הלא נודע, תגרום בהרבה מקרים לכך שלא נהיה ערוכים כלל לאויב האמתי, ולעומת זאת תכנון רוחב מול איומים רבים, תוך אמונה ביכולתנו להתגייס ולפתור גם בעיות "על הדרך" הוכיח עצמו מספר רב של פעמים. אין בו עצימת עין מחד-גיסא, ואין בו התמקדות באיום ספציפי לפרטי פרטים, תוך התעלמות מאחרים, מאידך.
האירוע הנוכחי מחייב מחשבה על נקודת האיזון, ונקודת האיזון איננה עוברת דווקא בחיסוני קורונה, אלא בפתרונות רוחב הנותנים מענה למגוון תרחישים, ואשר יש להם חיי מדף ארוכים. ובגלל שכאמור נותנים מענה למגוון תרחישים, לכן רצוי אולי לתכנן ולתקצב אותם לפרטי פרטים, מראש, לדוגמה מכונות הנשמה.
נקודה נוספת המחייבת שיפור היא ה-WAKE UP CALL - ביחס למהירות ההתפשטות של המגפה, אשר כולנו מבינים כעת שהמהירויות האלו עלולות להיות בלתי נתפסות. המעבר מנוהל קרב לניהול קרב, אסור שימתין ליום בו המחלה מקישה על דלתנו, אלא קרוב הרבה יותר למועד ההתפרצות של המגפה במקומות אחרים בעולם.
נגד האויב האירני אנו נלחמים בכל נקודה בעולם, בכל מועד, אנו מבינים שאם נמתין לו על הגבולות עלול להיגרם נזק שניתן היה למנוע אותו.

תאריך:  31/03/2020   |   עודכן:  31/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אפרים הלפרין
מילה טובה על אמצעי התקשורת    מתברר יותר ויותר מי מסית ומי מגיב, מי עוסק בכבוד ובכסאות, ומי עובד שעות נוספות    מי מבין את גודל השעה, ומי מתעסק בשטויות
עידן יוסף
ועדת הכנסת לענייני השב"כ אישררה את הסמכת השב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה    הגבלות על שמירת המידע שייאסף והשימוש בו ובהן איסור על שימוש בתכני שיחות    הוועדה תעקוב אחר המידע שנמסר למשרד הבריאות אחת לשישה ימים בחודש הקרוב    דורשת מהממשלה למצוא חלופות או להסביר מדוע אין חלופה אחרת
איציק וולף
ח"כ אורי מקלב טוען שהתקשורת מבליטה מקרים חריגים של הימנעות מציות להנחיות משרד הבריאות שהיו במגזר החרדי למרות שהיו מקרי אי-ציות גם במגזר הכללי
איתמר לוין
ד"ר עמנואל יחזקאל מאוניברסיטת פנסילבניה ומתוכנית היזמות המובילה Global Initivatives מציג בוושינגטון פוסט תוכנית להחזרת ארה"ב למסלול החל מתחילת יוני
איציק וולף
מאות חיילי צה"ל החלו בשעות הצהריים לפעול יחד עם שוטרי משטרת ישראל בתגבור הנוכחות המשטרתית בניסיון לצמצם את תנועת האזרחים ולאכוף את הנחיות הסגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il