X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כשעוסקים בהחלמה אינטגרטיבית, אנחנו מדברים על לרפא את האדם, ולא רק לרפא את המחלה הרפואה הקונבנציונלית, לעיתים יודעת, ולעיתים אינה יודעת, לרפא את המחלה
▪  ▪  ▪
ביטוי לחסימה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מיכל שרגא

הרחובות ריקים מאדם...
לאורך הטיילת הפנסים דולקים ואפשר לראות את הים
ואתה מרגיש שאתה האיש הכי בודד בעולם
מוצא את עצמך הולך נגד הרוח...
הולך נגד הרוח
המדרכה מתנדנדת
אני סומך על הגשם שימשיך לרדת
שימשך החושך
אהובתי אל פחד
תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר
איזו טלטלה הזויה עובר העולם. כולנו בסירה אחת יחד. טובי התסריטאים לא חשבו על תסריט בו עמים ספונים בבתיהם, ועולם כמעט ועוצר מלכת. רגע כזה מוביל כל אחד ואחת לחזק את מה שכבר קיים בתוכו, החרדתיים: נהיים יותר חרדתיים, החולים: נהיים יותר חולים, האופטימים: נעשים יותר אופטימיים, והפסימיים: יותר פסימיים.
לא בטוח שזו הייתה הכוונה. בשביל מהפכה גדולה, בשביל טרנספורמציה עולמית, נדרש לעשות מעין shut down, או בעברית: סגר. אבל האדם כל כך חכם, ועומדים לרשותנו מנגנוני הגנה פנימיים וחיצוניים רבים, שזה בעצם פועל לרעתנו. היתכן שגם זה לא יגרום לנו להבין, לשנות, ולהשתנות?
כדי להתמודד עם משבר בסדר גודל עולמי, כפי שאנו מצויים בתוכו, צריך להבין למה הגיע המשבר, או המחלה. כשאדם חולה, הוא מתייחס למחלה כאל מטרד, כאל הפרעה בסדר היום. רובינו עושים הכל כדי למגר אותה, כמה שיותר מהר. מכיוון שמחלה טריוויאלית כמו שפעת, או נזלת, או כאב ראש, לא גורמת לנו באמת לעצור ולהתבונן, מתרגשת עלינו לעיתים מחלה קשה יותר.
כל מחלה קשה, כמו סרטן, היא wake up call. קריאת השכמה, סוג של שליח. שליח, שמביא איתו בשורה. והבשורה היא: צורך בריפוי שלנו, של האדם, ולא רק בריפוי של המחלה, כי המחלה היא רק ביטוי לחסימה עצמה.
לכן, כשעוסקים בהחלמה אינטגרטיבית, אנחנו מדברים על לרפא את האדם, ולא רק לרפא את המחלה. הרפואה הקונבנציונלית, לעיתים יודעת, ולעיתים אינה יודעת, לרפא את המחלה. אבל בעניין ריפוי האדם, הידע כבר קיים: זה אותו שילוש קדוש של גוף-נפש-ורוח. כשמנתקים את אחד מחלקיה, הריפוי הוא חלקי, ולא נוגע בשורש המחלה.
והיום עם הקורונה, העולם הוא שחולה. לא אדם אחד, אלא כלל האנושות. גם כאן לא ניתן לרפא רק ברמה הפיזית, כי אז נפספס את המטרה הגדולה. ובזמן שמתקשים למצוא חיסון לקורונה, עלינו לעצור, להתבונן ולהבין.
כל אחד ואחת מאיתנו, צריך להתחבר לעקרון הפשוט: שהחיים, אינם משהו אקראי, ושלחיים יש משמעות. זהו בית ספר להתפתחות. בדיוק, כפי שכל מחלה, מובילה להתפתחות, או להתפוררות. כך גם עבור האנושות כולה, הגיע הרגע, שנתפתח, או נתפורר.
מגיפת הקורונה מביאה עמה הזדמנות גדולה לשינוי ובעיניי, היא מחזירה אותנו בהכרח לערכי כבוד לכדור-הארץ, לאדמה. לזולת, ולערבות הדדית. כולנו באותה סירה. המסר המרכזי, שאני מוצאת בבידוד הזה, שנכפה עלינו, הוא להחזיר אותנו חזרה הביתה. אל הכוח הפנימי שלנו. להכרת עצמנו, משפחתנו ואהובנו. אנשים צריכים לצאת מהתחושה שהם נזקקים למנהיגים, לדמויות גורו, לדמות שתנחה לגאולה. עלינו להבין שהגאולה בידיים שלנו, של כולנו.
לקראת חג הגאולה אני מאחלת לכולנו, כדברי הנביא ישעיהו, בחזון אחרית הימים: "וכיתתו חרבותיהם לאיתים וחניתותיהם למזמרות. לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה".

הכותבת היא פסיכולוגית אינטגרטיבית, מטפלת רב תחומית. מנהלת מחלקה להחלמה אונקולוגית אינטגרטיבית, במרכז מדיקל קר.
תאריך:  02/04/2020   |   עודכן:  05/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
איתו נדבקה גם רעייתו והשניים חשים בטוב    ראש הממשלה, ראש המוסד וראש המל״ל נפגשו בימים האחרונים עם השר וייאלצו להכנס לבידוד    חקירה אפידמיולוגית תגלה בקרוב האם גם בכירים בצמרת מערכת הבריאות שנחשפו לשר יידרשו לשהות בבידוד    ראש הממשלה עודכן בפרטים    ליצמן ינהל את המשרד מביתו, אך ייתכן שהשרביט לטיפול במשבר יועבר למשרד הביטחון
מאיר דודאי
יש מה ללמוד ממדינות אחרות לגבי תכנון, ניהול ועוד    אבל ברמה הפרטנית יש לנו משהו שלא מצאתי בעולם - ראש גדול של כל ישראלי    האיכפתיות וגם המרפקים הופכים את ההתמודדות הישראלית עם הקורונה ליעילה    אחרי שיא משבר הקורונה בוודאי תתחיל ישראל לייצא ציוד, ידע וטכנולוגיה למדינות שעדיין יהיו בשיא המשבר
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע על הידוק הסגר על העיר בני ברק שבה התגלו כ-1,000 נשאי קורונה    מהערב נדרשים האזרחים לכסות את פניהם במסכות בעת יציאה למרחב הציבורי    מענק בסך 500 שקל לילד עד גיל 18 - עד לארבעה ילדים - יועבר לחשבונות כל האזרחים, כפוף לחקיקת בזק
יואב יצחק
מה קורה באמת ומהם השקרים שמספרים לנו    ומי האחראי לכך שלא בוצעו בדיקות בזמן ובכמות הנדרשת    האמת על בר סימן טוב ועל הסימנים הרעים    וכיצד השתחלה חברת BGI הסינית לביצוע בדיקות לאזרחים בישראל תוך סיכון רצף הגנום של מאות אלפי אזרחים ישראלים    להלן התובנות והבעיות, כפי שהן עולות לאחר התייעצות עם מומחים רבים בתחום זה
איציק וולף
בשל קושי משפטי להעביר את הנוסעים למלונית קורונה מבלי שחתמו מראש על טופס הסכמה הוחלט לשחרר את כל הנוסעים שלא נמצאו סובלים מחום או מתסמיני קורונה לבידוד בבתיהם    15 נוסעים הצהירו שאין באפשרותם לקיים בידוד ביתי והועברו למלון פרימה פארק בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il