X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הנתונים הרשמיים מדברים על שיעור הידבקות נמוך במצרים, אך רק מעטים מאמינים להם ההשלכות העיקריות של הקורונה הן כלכליות ועלולות להיות קשות וארוכות טווח ישראל יכולה לסייע לנוכח האינטרסים המשותפים לשתי המדינות
▪  ▪  ▪
200,000 בדיקות בלבד [צילום: נרימאן אל-מופתי, AP]

מספר נשאי נגיף הקורונה במצרים נמצא בעלייה מראשית מארס 2020. על-פי נתוני משרד הבריאות המצרי הוא עמד ב-18 באפריל על 3,032, מתוכם 224 הלכו לעולמם. יש לקרוא נתונים אלה בזהירות לאור היקף הבדיקות הנמוך, שעמד בסוף מארס על 25,000 בלבד ונמשך מאז בקצב של כ-2,000 בדיקות ביום. לפי ארגון הבריאות העולמי, לרשות מצרים מלאי של 200,000 בדיקות בלבד (לאוכלוסייה של 100 מיליון בני אדם), ולפיכך ניתנת עדיפות לבדיקתם של מי ששהו בקרבת נשאי קורונה מאומתים ולאוכלוסיות בסיכון. לטובת מצרים משחק הרכב אוכלוסייתה הצעיר, ש-93% ממנו מתחת לגיל 60.
בעוד עיתונים במערב ציטטו הערכות שלפיהן היקף החולי האמיתי גבוה מהמדווח, המסר הרשמי שיוצא ממצרים – וזוכה לגיבוי ארגון הבריאות העולמי – גורס, כי המגפה בשליטה. כך או כך, ישנו חשש לגבי כושר התמודדותה של מערכת הבריאות המצרית בתרחיש של החמרה במצב. בתי החולים סובלים גפ בשגרה ממחסור במיטות טיפול נמרץ ובמכונות הנשמה, ומתנאי סניטציה שמקשים על הגנת צוותי הרפואה והחולים מפני התפשטות הווירוס. שיעור הרופאים לנפש הוא 1.2 ל-1,000 איש (הממוצע ב-OECD הוא 3.4 והעולמי הוא 1.8). כל זאת, נוסף לקשיים הטמונים במניעת התפשטות מגפה בקרב אוכלוסייה ענקית המתגוררת בצפיפות ובדוחק.
אתגר רפואי, הזדמנות פוליטית
משרד הבריאות המצרי הקים חמ"ל להתמודדות עם המגפה ופתח מוקד מידע טלפוני לאזרחים. עשרות בתי חולים ברחבי המדינה, בהם מעל 15,000 מיטות, יועדו לאבחון חולי קורונה ולבידודם. כן הוקצו 1,000 אמבולנסים והוכשרו אתרים לקליטת אלפי נשאים. הרופאים בבתי החולים זכו לשיפור בתנאי העסקתם, וכוח האדם תוגבר במרצים ובסטודנטים ללימודי רפואה. בנוסף, נעשה מאמץ לייצור מקומי של 5,000 מכונות הנשמה, שיתווספו לכ-4,000 הקיימות.
מצרים נוקטת מאמצע מארס אסטרטגיה של ריחוק חברתי, שתכליתה צמצום ההדבקה. זו כוללת עוצר בשעות הלילה, סגירת מקומות בילוי ומסעדות, איסור על עישון נרגילות במקומות ציבוריים, השעיית טיסות, בידוד אזרחים השבים מחו"ל, השבתת בתי ספר ואוניברסיטאות, איסור על תפילות במסגדים ובכנסיות, צמצום היקפי עבודה בשירות המדינה, עידוד עבודה מהבית, צמצום הצפיפות בתחבורה הציבורית, מניעת התאספויות וסגירת מועדוני ספורט ונוער. התקנות הביאו לירידה של 50%-35% בתנועה במקומות הציבוריים, נתון המשקף את ההיענות החלקית בלבד של הציבור ואת החלטת המדינה להימנע לעת עתה מצעדים מחמירים יותר, שכלכלת מצרים תתקשה לעמוד בהם.
עבור המשטר המצרי מהווה המגפה גם הזדמנות להפגין מנהיגות ושליטה, ולהוכיח את חיוניותן של רשויות המדינה ככתובת לציבור בעת משבר. בחזית המערכה עומד הצבא, אשר פתח במבצע בשם "הכוחות המזוינים המצריים – המבצר והמשענת", וממלא במסגרתו שורת תפקידים, בכללם: פיקוח ושמירה על הביטחון בגבולות; חיטוי רחובות ומבני ציבור; הפעלת בתי חולים צבאיים; סיוע למשטרה בשמירת הסדר הציבורי ובאכיפת הריחוק החברתי; הכנת מאגרי מזון לשעת חירום; ייצור ואספקת מסכות מגן וחלוקתן לאזרחים חינם.
אולם, האתגר מולו ניצבים המשטר והצבא אינו רק וירוס נטול-פנים. המגפה נשזרה זה מכבר בפולמוס הפוליטי המתנהל במצרים מאז יוני 2013 בין השלטון לאחים המוסלמים: הנהגת המדינה מוצגת בתקשורת הממסדית כמי שמנהלת את המערכה הרפואית והכלכלית באחריות המתחייבת. מנגד, "האחים" מוקעים כמי שאינם בוחלים בהפצת שמועות על התפשטות המגפה בבתי הכלא, בצבא ובצמרת המשטר, וזאת בניסיון לערער את אמון הציבור בממשלה, לעודד אי-ציות להנחיותיה ולדרדר את המדינה לאנרכיה, שבחסותה יוכלו להשתלט עליה מחדש.
איום כלכלי
המגפה פוגעת בתנופה הכלכלית שנרשמה במצרים בשנים האחרונות, אשר התבטאה בשיעורי צמיחה נאים ובריסון האבטלה והאינפלציה. היא מסכנת את כמה מצינורות החמצן הכלכליים שלה: מיליוני המצרים העובדים בחו"ל (מרביתם במדינות המפרץ) העבירו למצרים אשתקד -29 מיליארד דולר, אך חלקם ספגו קיצוצי שכר או פוטרו מעבודתם ועשויים לשוב למולדתם.
התרסקות קשה צפויה גם לענף התיירות, שהתאושש בשנים האחרונות, הגיע לרווחים של 12.4 מיליארד דולר ואחראי לכ-15% מהתל"ג ול-4 מיליון משרות (12.6% מכוח העבודה). ענף התעופה איבד במארס 2.5 מיליארד לירות מצריות, ועובדיו ביקשו מהממשלה סיוע חירום. היקף התעבורה בתעלת סואץ צפוי אף הוא להצטמצם, נוכח המיתון בסחר העולמי וירידת מחירי הדלקים.
סימן שאלה מרכזי הוא השפעת המשבר הכלכלי על היציבות הפוליטית. מצד אחד, הרפורמות של השנים האחרונות הגדילו את רזרבות המטבע הזר של מצרים ל-45 מיליארד דולר וייצבו את מצבה המקרו-כלכלי באופן המקל על המענה למשבר. מצד אחר, הרפורמות כללו ביטול סובסידיות ובכך הביאו להגדלת שיעורי העוני ל-32.5% ולהגברת פגיעותם של בני המעמד הבינוני-נמוך.
לפי הערכות מכון IFPRI, המשבר יסב לתל"ג המצרי ירידה של 0.8%-0.7% בחודש, יגרע כ-10% מההכנסה הממוצעת של משקי הבית ויגדיל את שיעורי האבטלה והעוני. בעוד לפי קרן המטבע העולמית תרד השנה הצמיחה במצרים ל-2%, משרד האוצר המצרי עדכן את הערכות הצמיחה ל-5.1%-4.5% (במקום 5.7%) ודיווח על ירידה של 8.5 מיליארד דולר בהשקעות הזרות.
המגזר החשוף ביותר להשלכות המשבר הוא עובדי יום זמניים לא-מאורגנים, שמספרם 14-12 מיליון נפש, ואשר לא מחזיקים במשרות קבועות ואינם נהנים מביטחונות סוציאליים. מרביתם בני המעמד הבינוני-נמוך, וככל שמצוקתם תגבר, משמעות הדבר תהא הגדלת הפוטנציאל לתסיסה חברתית ולמחאות. לשם שיפור מצבם של עובדים אלה החליטה הממשלה על מענק מיוחד של 500 לירות לחודש למשך שלושה חודשים. ארגוני צדקה נרתמים גם הם לסיוע לנפגעי המשבר, ורשתות המזון מספקות סל מוצרים בסיסי במחירים מסובסדים.
ממשלת מצרים הקצתה לטיפול במשבר 100 מיליארד לירות (6.4 מיליארד דולר), והשקיעה 20 מיליארד לירות בבלימת המפולת בבורסה. חלק מצעדיה נועדו לסייע לאנשי עסקים ולחברות במגזר הפרטי, והם כוללים הורדת שיעורי ריבית וביטול עמלות בבנקים, הקלות במיסוי ובפירעון חובות, הפחתת מחירי חשמל וגז לתעשיות ותמיכה בבתי מלון. התקצוב מגיע בין היתר דרך דחיית השקתם של פרויקטים לאומיים, ביניהם מעבר משרדי הממשלה לבירה המינהלית החדשה. בנוסף, שרי ממשלה וחברי פרלמנט התבקשו להפריש משכרם לקרן הלאומית "תחיא מצר".
משמעויות ודרכי פעולה
כמו מדינות אחרות, גם במצרים שיקולים כלכליים מקבלים משקל רב בתוכניות החזרה לשגרה. הבחירה היא בין חלופות קשות. אנשי עסקים קוראים לחידוש פעילות המשק גם במחיר של הגדלת שיעורי תחלואה, במטרה למנוע אסון כלכלי בדמות פשיטת רגל, רעב המוני ואנרכיה. מנגד יש המתריעים, כי בלימת התפשטות המגפה מחייבת קורבנות כלכליים נוספים, דוגמת סגירת עסקים לא חיוניים, צמצום כוח אדם נוסף במשרדי ממשלה ואולי אף סגר מלא לפרק זמן מוגבל. לעת עתה, אף שטרם מסתמנת השתטחות בעקומת ההדבקה, המשטר מעודד פעילות כלכלית חלקית בתנאי עבודה מבוקרים, למשל בתחומי התעבורה, השיכון והחקלאות.
במישור הדיפלומטי, משבר הקורונה מבליט את הגיוון בקשריה הבינלאומיים של קהיר. מצרים שיגרה לאיטליה ולבריטניה מטוסי סיוע וקיבלה בעצמה סיוע מסין, אשר כלל ארבע טונות של ציוד רפואי ובתוכו 10,000 ערכות לבדיקת קורונה. בזמן שארצות הברית מצויה בעיצומו של המשבר, סין מנצלת את היותה הראשונה להיחלץ מהמגפה לחיזוק מעמדה כמעצמה עולמית ולהגברת השפעתה גם במצרים. מנגד, המשבר עלול להעיב על יחסיה של מצרים עם בעלות בריתה במפרץ, שיתקשו – לנוכח הירידה במחירי הנפט – להעניק לה את הסיוע בו הורגלה ולספק פרנסה בתחומן לאזרחיה.
אשר לישראל ולמצרים, ביכולתן לקדם שיתופי פעולה במגוון אפיקים. ברצועת עזה שתיהן חולקות את האינטרס למנוע משבר רפואי-הומניטרי שיתנקז לגבולותיהן, וכן באפשרותן לבחון הזדמנויות לחיזוק הרשות הפלשתינית על חשבון חמאס, למשל דרך מיצובה כגורם שיתאם סיוע בינלאומי לרצועה. בנוסף, התיווך המצרי בין ישראל לחמאס חיוני בעת הזו למניעת הסלמה צבאית ולבחינת ההיתכנות לעסקת חילופי אסירים. ישראל, מצידה, עשויה לסייע למצרים בידע רפואי ובציוד עודף (אם וכאשר יהיה ברשותה), ובמקרה הצורך לתמוך בבקשותיה לסיוע בינלאומי.

הכותבים הם מהמכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
תאריך:  25/04/2020   |   עודכן:  25/04/2020
+בחזרה לנורמליות
10:22 26/04/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

יש לפתוח מיד את כל בתי הספר; ולחדש את הפעילות הספורטיבית תחת כיפת השמיים, ולהפסיק עם התבהלה וההחמרה

תבהלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+קריאה למחאה על-מפלגתית נגד בזבוב כספי הציבור
10:09 26/04/20  |  ד"ר רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

אנו נמצאים במשבר כלכלי חמור  ▪  הגרעון הממשלתי עומד להרקיע שחקים  ▪  השפעת מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי על הרזרבות הכספיות היא הרסנית

לצאת להפגין [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+מלחמת המפרץ והקורונה
09:21 26/04/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה

כאשר אני בוחן את התנהלות הנשיא ריבלין, רה"מ נתניהו השר גלנט, בכירים במשרד הבריאות ומי יודע מי עוד שפשוט לא תפסו חורג מההנחיות אני שוב אומר לעצמי אולי "הם יודעים יותר טוב ממני מה יעיל"

"עניין האיסור" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+קשר בין ליצמן לאיקיאה? מידע כוזב
09:06 26/04/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות מכחיש את הדיווח על קשר בין בעלי רשת איקיאה לבין שר הבריאות, יעקב ליצמן, המשתייך לחסידות גור  ▪  "ההחלטות - של אנשי המקצוע הרלוונטיים ועל-פי בקשת האוצר ללא כל זיקה לשר ליצמן, הדיווחים אינם שווים התייחסות"

"החלטה של גורמי המקצוע" [צילום: מט רורקה/AP]
+הנגיף, וושינגטון וירושלים: היכונו לשינויים
08:21 26/04/20  |  ד"ר ערן לרמן, רוברט סילברמן   |   לרשימה המלאה

המגיפה תשפיע על המערכת הפוליטית האמריקנית, על סדרי העדיפות התקציביים של הממשל, על המדיניות של ארה"ב במזרח התיכון, על הקהילה היהודית במדינה ועל ההתנהלות מול אירן  ▪  ישראל צריכה להתארגן כבר כעת ולהבין שמה שהיה - הוא לא בהכרח מה שיהיה

בסיס דו-מפלגתי [צילום: עמוד הפייסבוק של ג'ו זבולוני]
+הקורונה תוביל לפריצות דרך מדעיות
08:19 26/04/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

גייטס צופה שחיסון ייוצר בכמויות במחצית השנייה של 2021, ושהמחקר על הקורונה יאפשר בקרוב לבצע בדיקות ביתיות - ואפילו יקדם את מציאת החיסון למחלת הסרטן  ▪  לדעת גייטס, כשם שב-1945 הוקמו מוסדות נגד מלחמות, בשנה הבאה יוקמו מוסדות נגד מגיפות

חיסון במהירות שיא [צילום: חורחה סאנז, AP]
יהיו תרופות לנגיפים [צילום: פרנסואה מורי, AP]
+הרבנים קניבסקי ואדלשטיין: תלמידי הישיבות ילמדו בבית
01:19 26/04/20  |  עידן יוסף

הרב חיים קניבסקי והרב גרשון אדלשטיין יצאו בקריאה משותפת לתלמידי הישיבות ללמוד בבית עם התחדשות סמסטר הקיץ ("זמן") בישיבות. הם ביקשו מראשי הישיבות למסור שיעורים ולשוחח בטלפון עם התלמידים לוודא שמצאו חברותא טלפונית, ולאימהות התלמידים - שיקצו חדר מיוחד עבור הלימוד של הבנים.

+וויז אייר מחזירה גם את קו ת"א-לונדון
00:43 26/04/20  |  עידן יוסף

יממה לאחר ההודעה על השבת הטיסות בקו וינה-תל אביב, חברת התעופה ההונגרית וויז, אחת מחברות החסך הגדולות באירופה, הודיעה כי מיום שישי הקרוב תפעיל טיסות ישירות מתל אביב ללונדון. הטיסות ללונדון יהיו לשדה התעופה לוטון וחברת החסך ההונגרית היא הראשונה להפעיל טיסות בקו זה מאז סגירת השמיים בעקבות הקורונה.

+מתחילת אפריל: 9,660 לידות בישראל, ויותר לידות בית
00:40 26/04/20  |  עידן יוסף

מתחילת חודש אפריל ועד יום שישי האחרון (24.4) נרשמו 9,660 לידות בישראל, מהן 4,925 בנים ו-4,735 בנות. מאז הגיע נגיף הקורונה לישראל, ישנה עלייה במספר לידות הבית - כך פרסמה רשות האוכלוסין וההגירה. מתחילת מרס 193 נשים בישראל ילדו. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד, 157 נשים ילדו טרם ההגעה לבית חולים. מדובר בעלייה של 23%, כך עולה מנתוני מגן דוד אדום. בארגון מדגישים כי גם בתקופה זו, חדר הלידה בבית החולים הוא המקום הבטוח ביותר ללדת בו, עבור האישה והתינוק.
פראמדיק מד"א יובל אליהו (22) ממושב תעוז, קיבל השבוע שיחה מגבר שאמר שאשתו עומדת ללדת, והוא זקוק לאמבולנס. לאחר כמה שניות, שמע אליהו כי לאישה יש ציר חזק. הוא ביקש מהבעל לבדוק אם הוא רואה משהו, ומיד נענה כי ראשו של התינוק כבר כמעט בחוץ. "מהר מאוד הבנתי שמדובר בלידה פעילה, ושייתכן מאוד שהתינוק יצא לפני שהאמבולנסים יגיעו", שחזר, "הנחיתי את הבעל להביא מגבות נקיות, על-מנת שיוכל לעטוף את התינוק ברגע שיצא, ולמעשה הדרכתי אותו כיצד ליילד את אשתו בחדר האמבטיה שלהם. לאחר כמה דקות נולד התינוק, שמיד החל לבכות".

+מהבוקר: אזורים מוגבלים בנתיבות ובבית שמש
23:47 25/04/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משעה שש בבוקר ביום א' עד יום ו' בבוקר תוגבל כניסה ויציאה מכמה שכונות ורחובות בערים אלה  ▪  פיקוד העורף יספק מזון, מצרכים ושירותים קיומיים ויסייע לתושבים  ▪  משרדי הפנים והאוצר יפעלו לתת מענה וסיוע, וכך גם המשטרה

מניין מרפסות בבית שמש [צילום: יעקב לדרמן/פלאש 90]
+בשורה לגולשים: הספורט הימי ישוב לפעילות
23:16 25/04/20  |  עידן יוסף

בשורה לחובבי הספורט הימי: שרת הספורט, מירי רגב, סיכמה עם מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, על כך שהספורט הימי היחידני, ישוב לפעילות לאלתר. מדובר על הספורט הכולל שחייה וגלישה, ובתנאי שלא תהיה שהייה בחוף שלא לצורך הכנת הציוד הנדרש לפעילות, תוך הקפדה על מרחק של שני מטר לפחות משאר הספורטאים. ההסכמה תועבר לאישור הממשלה כבר מחר. בימים האחרונים נמתחה ביקורת על כך שגולשים מוצאים מן המים ואף נקנסים, למרות שאן במעשיהם סכנה בריאותית.

+אחד מראשי קהילת יהודי צרפת מת מקורונה
23:03 25/04/20  |  עידן יוסף

קלוד בארוש, מראשי הקהילה היהודית בצרפת, מת מקורונה. חבר הפרלמנט מאיר חביב ספד לו: "הקהילה היהודית בצרפת איבדה את אחד ממנהיגיה הגדולים ביותר - פעיל מלידה, ציוני נלהב, איש לב ורוח".

+מניין חולי הקורונה עלה ב-1.6%; 199 מתו מהנגיף
21:32 25/04/20  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: מניין החולים בישראל עלה ל-15,298, עלייה של 1.6% מאתמול. מניין המתים הגיע ל-199.

תמונת מצב עדכנית
+שליח חב"ד בהנובר מת מקורונה
21:11 25/04/20  |  עידן יוסף

שליח חב״ד בהנובר שבגרמניה הרב בנימין וולף מת מסיבוכי הקורונה. בן 43 היה במותו והותיר אחריו שמונה יתומים.

+כאשר הנפט מתרסק והתיירות נעלמת
20:31 25/04/20  |  עודד ערן   |   לרשימה המלאה

מדינות ערב נפגעו קשות בחמישה מקורות הכנסה; התאוששותן תלויה בגורמי חוץ ולכן אינה מובטחת  ▪  המשבר הכלכלי עלול להיות מתורגם לחוסר יציבות פוליטי  ▪  ישראל עלולה להיחשף לסכנות חדשות-ישנות, אך אולי ניתן יהיה גם לבחון יוזמות לשיפור יחסיה עם שכנותיה

השלכות הקורונה על פליטים מסוריה / CBSN
ירדן. עוצר בעמאן [צילום: ראאד עדיילה, AP]
לבנון. הפגנה נגד הממשלה [צילום: חוסיין מאלה, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מרדכי איש שלום
המצב החדש מחייב הסקת מסקנות כדלהלן: יש לעדכן את תרחישי היחוס ולהגדיל משמעותית את המלאים,לא רק בגין תרחישי אסונות מקומיים / עולמיים, אלא גם בגין חוסר מסתמן של מזון ועליה במחירים היחסיים, פועל יוצא לגידול האוכלוסייה העולמית, עליה ברמת החיים במדינות מתפתחות, והקטנת שטחי החקלאות בעולם כתוצאה מפיתוח מואץ
איתי ברון
בתרחיש האופטימי ביותר, החיים וההרגלים יחזרו למסלולם לקראת סוף 2020    התרחיש הפסימי ביותר צופה קריסה של המערכות הבינלאומית ומשברים קשים ברחבי העולם    ביניהם נמצאים תרחישים של סדר עולמי בהובלת סין אל מול שיבתה של ארה"ב להנהגת העולם    תרחישים אלו אינם ניסיון לנבא את העתיד, אלא כלים בהם מומלץ למקבלי ההחלטות להיעזר כבר כעת
אפרים הלפרין
חזרת התלמידים לבתי הספר מעלה את שאלת המורים המבוגרים אשר עבורם הקורונה מהווה סכנה רבה משמעותית יותר מאשר למורים ולתלמידים הצעירים    והפתרון: למידה חצי וירטואלית
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מצא, כי שורה של ארגונים ימניים ושמרניים עומדים מאחורי גל ההפגנות בארה"ב בשבוע האחרון, המתקיימות בדרישה להקל ואף להסיר את מגבלות הקורונה    בחלק מאותם ארגונים פעילים אישים המקורבים לטראמפ - הקורא גם הוא למושלים לשחרר את הפעילות הכלכלית
איציק וולף
ברור לכולם שחופשת הקיץ לא תיראה השנה כבכל שנה, אם בכלל תתקיים    זו העת לחשוב מחדש על לוח החופשים של מערכת החינוך ולסדר אותה באופן הגיוני    אפשר לוותר על כמה ימי חופשה שברור שאין בהם כל צורך והצדקה, ולהקל את העומס על ההורים בהצבת ימי החופשה בארבע חופשות מרוכזות בשנה - חגים, חורף, אביב וחופשת קיץ מקוצרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il